Racionális döntés egy használt Audi Q7 3. 0 TDI, alább taglalt felhasználás/igények mellett?
Sziasztok!
15 000 euró környékén nézek 2008 körüli, Q7-es Audikat. Lentebbről indul az áruk, mint az említett összeg, azonban nem szeretnék a kínálat aljából válogatni.
Magánszemélytől, leinformálhatóan 200 000 km alatt/környékén tervezem vásárolni, autószerelőt is vinnénk magammal a vásárláshoz, az állapotfelméréshez megfelelő felszereléssel.
Fontos számomra az impresszív, komoly megjelenés, a megfelelő teljesítmény (elég a 3.0-ás, elnyűhetetlen motor; a 4.2-esen is gondolkodtam, de előbbi prioritást élvez), s a méret.
22 éves vagyok, ebben az életkorban ez az autó még bőven státusz, sokan még egy 20 éves 3-as BMW-t is annak élnek meg.
Sokat autópályázom (Budapestre egyetem, nyaralások, hétvégézések), de az utazások javát 100 kilométer környéki főúton való közlekedés tenné ki.
Városi cirkálásra van másik, kisköbcentis, benzines , egyszerű autó is, így azzal nem is feltétlenül kínoznám.
Fontos megjegyeznem, hogy tisztában vagyok a magas fenntartási költségekkel, s a 10 liter környéki/feletti fogyasztással (teljesítmény/súly/életkor arányában egyébként kimagaslóan jó az érték szerintem).
Sem tankolni, sem esetleges meghibásodás alkalmával milliós tételt rákölteni nem jelent problémát. Inkább ezen bukjak, mint egy új autó értékvesztésén.
Pláne, hogy 2-3 évig tervezem használni, utána szeretnék bemenni egy szalonba és hasonló kategóriájú autót kihozni újonnan, készpénzzel (hitelre sosem vennék autót), értékvesztéssel nem foglalkozva- legalábbis ez a cél.
Jelenleg eddig ér a takaróm úgy, hogy a legkisebb mértékben sem jelentsen problémát.
Azért bátorkodtam ezt leírni, hogy a válaszokat kérdésemre (racionális döntés-e?) ezek fényében fogalmazzátok meg. Tisztában vagyok vele, hogy egy 2 éves Vitara, vagy egy 6 éves Passat 2.0-ás motorral ésszerűbb lenne, azonban arra vagyok kíváncsi, hogy hasonló presztízsű autókkal összevetve árkategóriájában logikus opció-e a Q7.
Előre is köszönöm mindenkinek, aki időt szán kérdésem megválaszolására!
Nem értem, hogy mit nem értesz!
Szerintem kifogástalan a válasz. :D
Érdekes, én pont a Q7-re mondtam azt, hogy nem sokat öregedett a forma.
A hátsó lámpa tetszik nekem leginlább korához viszonyítva, a korabeli X5 és Cayenne jóval idejétmúltabbnak tűnik.
A C7-es a6 nagyon szép, valóban modernebb megjelenésű, de fedezi 15 000 euró?
Feltételezem, hogy a szerviz hasonló nagyságrend.
Egyébként minimális terepjáró-képességekre esetenként szükségem lehet, ezért húz a szívem a Q7 fele.
Megnézem a svájci hirdetéseket ( elég zárt piac, kellően sok lóvés emberrel így ott ezek nyomott áron mennek), még ott is csak a kínálat legalja van 15 000 euroért.
Mondjuk egy 20 éves keveset futott cabrio 3-asért vagy M3-ért simán elkérnek másfél-kétszer ennyit, de nyilván az nem státuszszimbólum :)
Ha ennyire van korpa, nem számít a tankolás, a fenntartási költségek, az értékvesztés akkor miért nem nézel valami fiatalabb, kevésbé pénztemetőt. Faceliftes Q5,X3 akármi. Csak azért megvenni egy tizenéves Q7-et, hogy többnek nézz ki.
A Q7-et nem tudod összevetni csak az X5-tel,Cayennenal vagy ML/G Mergával. Árban hiába ugyanennyi egy Passat vagy Vitara ég és föld a Q7.
Racionális? Szerintem nem.
A C7-es A6-nak még van presztízse, mert frissnek hat a formája. Amúgy a Q7 sem tűnik túl elavultnak, pont azért jó az Audi, mert nagyon időtálló a formája, és ezt nemcsak én gondolom így.
Igazából nem nagyon van mit válaszoljak, mert a leírásodban te már el is döntötted, hogy ilyet fogsz venni. De én sem foglak lebeszélni, mert a Q7 alapvetően egy jó autó. A motorja jól sikerült darab, a 3.0 TDI-k sokat bírnak. Én a 4.2 V8-ról sem hallottam rosszat, de az a baj, hogy extrém ritkák, nem is nagyon lehet róla infót szerezni, jobban jársz a sokkal elterjedtebb 3.0 TDI-vel. Maga az autó szintén elég strapabíró, legrugók el szoktak fáradni, de ebben már sokkal problémamentesebbek a légrugók is, mint a nagyon rosszhírű Allroad Quattro A6-osokban. Aztán, hogy milyen az autó megitélése, azt gondolom tudod, ennek vállald a következményeit. Egyébként ha 22 éves vagy, még megnézheted az Audi A5-ösöket is, amit én bátran ajánlok, persze ez nem nagy dög SUV.
Hatos: 15 000 euróért a német ("dízelkiírtó") piacon nem a kínálat alján vagyunk a korai évek modelljeit tekintve, jelentősen lentebbről indulnak, a mobile.de-n szemezgetek.
Sajnos az X BMW-k nem tetszenek (az újak nagyon, de az jelenleg erősen takarón kívül van).
Q5 tetszik, de a forma az első generációnál nem modernebb, s amennyivel azonos évjáratra kevesebbet kell(het elvileg) költeni, annyival drágább is- szerintem, persze lehet, hogy tévedek.
Hetes: Igen, valóban csak némi- végső- pozitív megerősítést várok, jól látod.
A C7-es A6 egyébként megtetszett, őszinte leszek, eddig nem is szemezgettem vele, azt hittem, hogy az említett összegbe csak a régebbi fér bele- annak a beltere hasonló a Q7-hez.
Érdekes az értékvesztés kérdése egyébként, szerintem nagyságrendileg egy árban mozgott újkorában a C7-es A6 és a Q7 is, mégis utóbbiból a 10-12 éves kerül annyibe, mint előbbiből a 4-6 éves.
A terepjáróképességeket figyelmen kívül hagyva el is gondolkodnék a tippeden, de a barátnőmnek az a6 nem tetszik- érdekes ízlése van, csak az SUV-k tetszenek neki, a Nissan Juke a favoritja (amennyiben azt annak lehet nevezni), de a szememben az csúnyább, mint a Fiat Multipla... :)
Pedig valóban látványosan modernebbnek hat a C7-es- habár az emberek többsége nem nézi ilyen behatóan a járműveket, inkább a méretek taglózzák le.
Köszönöm a válaszokat, s azt is, hogy nem feltétlenül próbáltál lebeszélni, objektíven írtál a típusról!
Ez státusz? Max egy borsodi kis faluban... Még az uj is gyengén felszerelt, es eleg gagyi, nyomába se ér a Rolls-Royce Cullinamomnak.
17/F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!