Szerintetek kockázatos automataváltós használt kocsit venni (kb 20 évest)?
Szerintem azért írják, hogy rizikós mert:
- sok gyártó odaírja a használati útmutatóba, hogy lifetime olaj, nem kell cserélni.
- a volvoról konkrétan tudom, hogy nem előírás az olajcsere a váltóban, csak a 24 000km-enkénti szintellenőrzés.
-ha nem cseréled benne időnként az olajat és a szűrőt, akkor a kopásból eredő finom fémpor csupa jó hatással bír a fogaskerekekre, a turbinára/konverterre és a szolenoidokra.
Aki vesz pl egy új A6-ot,530d-t akármit eleinte márkaszervizbe hordja. Ha ott nem előírás az olajcsere, akkor nem lesz cserélve. A későbbi tulajok vagy lecserélik vagy nem és mire odakerülsz, hogy megveszed 10-13 évesen ki tudja hány évnyi retek gyűlt össze a váltóban. Ezekhez a kocsikhoz már hozzájutni elég olcsón (800 000 - 1,5 millió között ) és ha becsúszik egy váltófelújítás akkor az általában kicsit szíven üti az embert, mivel 200-250 000 nem nagyon szokott megállni, de nem ritkán több. Ez már baromi nagy érvágás annak, aki megvette 950-ért a Tiptronicos Passatot és akkor jön a sz@r az automata.
Viszont, ha odafigyelnek az automatára és rendszeresen olajcserézik, akkor is lesz az olajban némi fémpor - bár nagyságrendekkel kevesebb, mint az előző esetben - ami miatt keletkezik egy normális mértékű kopás, ami miatt bizonyos futás után ugyanúgy szükséges egy felújítás. Ez normális, de ha vigyáznak az automatára, akkor az baromi sokat kibír - sok százezer kilométert.
A tipikus magyar eset, amikor vérpistike vesz olcsón egy felsőközép-kategóriás autót minimum két Föld-Hold távolságról visszatekerve 180 000km-re és még váltóolajat is bsztak benne cserélni. (óra szerint ) 200 000km-nél széthullik és fujjsz#rszemét az egész autó.
Sokak attól kapnak agygörcsöt, ha meghallják, hogy ki/beszereléssel munkadíjjal anyagköltséggel 300 000 egy váltófelújítás. Igen, drága. Viszont ez után simán elmegy újabb 3-4-500 000km-t gond nélkül. Fú, inkább a kézi váltó. Igaz, hogy az ezredforduló környéki és fiatalabb összes dízel VW/AUDI/BMW-ben van kettős tömegű lendkerék. Az sem bír ki mindent, a kuplung is elkopik egyszer. Egy komplett cseréért ( amiben van lendkerék,kuplung, munkadíj... ) is le lehet rakni 300 darab pisztolyorrú Mátyás-királyt. Lehet a szomszédban Józsi olcsóbban megcsinálja, de az nem is fog elmenni újabb 250-300 000 km-t. :)
Olyan aktív szűrése, és direktzárása van (pl: Honda I-shift ) a legtöbb lifetime olajra írt váltónak, hogy közel felesleges.
Persze, nem mindegy, hogy 20 év 300e autópályán hatodikban kb váltás nélkül 90 százalékát megélte, vagy 200 ezret városban nonstop, 1 hét alatt annyi váltással, és nyomatékosztással, mint a pályaautó 1 év alatt.
A pályaautó könnyedén elviseli olajcsere nélkül, a városi már nehezebben.
Viszont ezért szoktak azért 75%-ban a lifetime elvű váltókban is önmaguktól olajat cserélni.
Az automata váltó nem kétszínű dolog, ha szar akkor mesél róla a váltó :)
Minden kockázatos. Nekem csak automata japán autóim voltak, vannak, van. Életem első aut.japó kocsija is élethossz-garanciás volt. Még ma is gurul, jó a váltója..aztán a következő már nem. Három évesen adtam el, hibátlan állapotban. Egy hét múlva látom egy szerviz udvarán, kérdem mi van vele? Hát Papa unokái elvitték terepezni, nem bírta..
a következők is bírták, bírják a mai napig is, pedig nagybudapest területéről ki sem megyek. Sem olajcsere, sem szűrőcsere nem jutott eddig eszembe, az olaj színe jó, nincs égett szaga.
A család többi tagja is automata-váltó hívő, persze csak japán autóban. A többi márkát nem ismerjük, nincs tapasztalatunk.
Egy 20 éves autót nem nagyon, sőt semennyire sem szabad hasonlítani egy mostani automatához.
Nekem 2009-es DSG-s autóm van, köszöni jól van, direkt elvittem DSG szakihoz egy diagnosztikára, elmondása szerint tökéletes a váltó minden tekintetben. Az olaj mindig le volt benne cserélve, világért sem ülnék vissza manuálisba (210.000 km van benne), viszont 20 éves német import automata B5 Passat-ot biztos nem vennék meg.
Én simán megvenném a helyedben, persze minden ellenőrzések után. Pl.: megnézed a gyorsításokat, lassú-gyors tempóban. 2.2, 2.3-as fordulatnál max. váltania kell, úgy hogy nem érzed hogy váltott volna az autó. Na jó, 20 éveseknél előfordulhat hogy nagyon minimálisan érzed hogy vált, de ez inkább 1-ről 2-be lehet csak érezni, többinél szépen kell hogy váltson.
Ha meg sportosan haladsz, odapadlózol és utána elveszed a gázt és vált vissza az automata akkor természetes ott is hogy érzed valamennyire a váltásokat.
Lényeg hogy max. csak minimálisan lehessen érezni, és nagyon halkan nem úgy hogy majdnem szinte hátba vág, meg koppan a váltó meg hasonló tünetek.
Még amire figyelni kell, minden fokozatban (De leginkább D-R fokozatban) álljunk rá a fékre pár percig, és az autónak így is csendben és mozdulatlanul kell maradnia.
Nagyon mást nem tudsz mit csinálni, ha ez mind jó akkor biztosan jó még a váltó egy jóó darabig.
Hirtelen egyik napról a másikra gond lenne a váltóval, ilyet még nem hallottam. (kézinél jellemző csak)
Én 16 éves automatát vettem, és nálam van már 5 éve, nem szoktam félteni, és a mai napig tökéletes.
JA, és váltó olaj csere 60ezer km-enként. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!