Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Várható minden pillanatban...

Várható minden pillanatban hogy tönkremegy a gyári aksi ami már 9 éves, de az autón csak 44 ezer km van?

Figyelt kérdés

Az autó egy 2015 évjáratú benzines Hyundai i30 és egy nyugdíjas házaspáré.

Csak kíváncsi vagyok, hogy az aksit melyik nyírja ki hamarább az évek vagy a megtett km .


dec. 25. 19:37
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Persze, nem a megtett km-ektől megy tönkre az akku. Sőt ha 9 évig áll úgy hogy nincs is autóban, azaz 0 km-t tett meg, akkor i tönkre tud menni.

Ahhoz, hogy 2 km-t mész, vagy 300-at egyhuzamban, ugyanannyit dolgozott az akku, indítómotor. Sőt a 2 km még rosszabb is mert nem tudott az akku rendesen visszatöltődni.

Általában nem egyik napról a másikra szokott bedögleni az akku. Ha ősszel, tél elején a hidegebb idő beköszöntével egy-két hét állás után már nehezebben teker az önindító, akkor szoktam cserélni. Nem szoktam húzni, töltögetni, meg ilyesmi, mert lehet hogy nyer vele pár hetet, hónapot az ember, de tényleg az lesz, hogy egyik reggel már nem fog beindulni és akkor lehet futkosni akkuért.

Az előző autómmal sokat és hosszú távokon autópályáztam. Egy jól felszerelt dízel volt. Az utángyártott, de jó minőségú, márkás akku abban is 9 évet bírt. A mostani autómnál már nálam is több a város, rövidebb út. Most ősszel cseréltem a gyári akkut, mert már a kijelzőre is kiírta sokszor, ha egy percnél tovább volt csak gyújtáson, hogy azonnal indítsam a motort, mert alacsony az akkufeszültség. A start-stop funkció sem működött már. Ezt 6 év után kellett kidobni, pedig fele annyi km-t sem mentem vele, mint a másik autóval.

dec. 26. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Igen, ez már bármikor feladhatja. Külön jó, hogy ilyen ritkán van használva, mert egyszer csak majd látszólag minden előjel nélkül meg se nyekken
dec. 26. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 krwkco ***** válasza:

Nekem a gyári Ford akksi 13 évet bírt. A gyári beszállító Motorcraftos ugyanolyan 7-et.

Az élettartam nagyon függ attól, hogy hányszor volt mélyen kisütve pl. a rajta felejtett világítás miatt. Hogy van-e figyelmeztető hang erre.

Vagy, hogy nyaranként napon állt-e. A motortérben kialakuló magas hőmérséklet meggyorsítja az öregedési folyamatokat.

Én a helyedben vennék egy szivargyújtóba dugható feszültségmérőt. Néha, indulás előtt felkapcsolnám a tompítottat terhelésként és figyelném, hogy van-e változás a feszültségben az utolsó mérés óta. Ha szerencséd van, akkor a gyári aksi még elmegy annyit, mint egy gyengébb utólagos vétel.

dec. 26. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
Az említett beméretés viszont jó ötlet, egy akkuüzletben terhelővillával fél perc alatt meg tudják mondani az indítókapacitást.
dec. 26. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:

Nekik az autó garázsban szokott állni.


13

Olyan szivargyújtóba dugható feszültségmérő van az enyémben és néha szoktam használni.

dec. 26. 17:51
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!