Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autó mi miatt romlik el...

Egy autó mi miatt romlik el nagyobb valószínűséggel?

Figyelt kérdés

a) a kora miatt (elérnek a gumi, műanyag és egyéb alkatrészek)

b) a megtett sok kilométer miatt (elkopnak a mindenféle súrlódó alkatrészek)

Vegyünk ilyen 10-15 év közötti autókat, és komolyabb hibákat, amik miatt megáll az autó, vagy látványosan haldoklik. Vagy csak aránytalanul sokba kerül a javítás.

A kérdésem lényege tulajdonképpen, hogy fiatalabb autót érdemes venni sok km-rel, vagy idősebbet kevés km-rel?


dec. 17. 14:47
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
A vagy B vagy A és B
dec. 17. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:
Köszönöm azoknak, akik megértették a kérdést, és érdemben válaszoltak. (Valószínűséget kérdeztem, nem biztos választást.)
dec. 18. 07:25
 13/18 anonim ***** válasza:
egy sokat futott autó nagyobb eséllyel hibásodik meg és kell javítani mint egy kevesebbet futott autót, de ehhez extrém példa kell, most itt arra gondolok, hogy egy 500e-et futott autón potenciálisan már kerékcsapágyakat kell cserélni, esetleg féltengelyt, futóműben lehet több meghibásodás, ugyanakkor fixen nem rozsdál vagy lesznek tömítési hibái. Tehát öregebb autón jellemzőbb a drága javítás, míg a sokat futott autón gyakori lesz, hogy a futóműhöz hozzá kell nyúlni, de itt értelem szerűen nem mindegy milyen öreg, vagy mennyit futott. Én például inkább vennék egy 5 éves Corollát 200.000-el mint egy 15 éveset 50.000-el...
dec. 18. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Ez sok mindentől függ, hogy kik, mikor és pontosan milyen célra gyártották az adott járművet. Aztán hogy garázsban tárolták vagy szabad ég alatt. Volt-e folyamatosan karban tartás vagy csak a legszükségesebb javítások. Mennyi km ment bele az évek alatt és az sem mindegy hogy azok km-ek pályán vagy városban kerültek bele. Mert pl városban sokkal hamarabb használódik el egy autó. A legjobb, legkedvezőbb a pálya. Meg a városban használat során, hogy hidegen ki nyomták-e szemét vagy legalább arra ügyeltek-e? Tehát ez mindig sok tényező.


De ez egészen biztos hogy, ha használt autót veszünk, leginkább annak az előélete, karbantartottsága a döntő, de az sem árt, ha eleve a megbízhatóbb és tartós modellek közül válogatunk, valamint nagyon fontos az alapos átvizsgálás. Láttam már 20 éves patika állapotú autót és pár éves sz.rrá rúgott cégest is.


Tavaly pedig volt szerencsém egy 1989-es toyota starlethez. A kasztnin már volt rozsda és ette a vizet, de még ment. Azóta már meg lett csinálva minden rajta. :)

dec. 18. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:

Oké, köszönöm.

#13

Az 5 éves duplájába kerül még így is, nem? Vagyis ez a választás nem nagyon merül fel.

dec. 19. 05:52
 16/18 anonim ***** válasza:
szutyuki ignist vegyél.enyém 21 éves,6 éve cseréltem benne olajt,1 éve generátort, 2 éve kuplungszettet, pár éve vízszivatjút, 4 éve cuplung bowdent!napi 2x15 km autópálya 100-120 al! semmi baja!
dec. 19. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:
Az elég kicsi, némi csomagtér nem ártana.
dec. 20. 14:59
 18/18 anonim ***** válasza:

13-as vagyok:

Kisarkított példa volt, de szerintem érthető mire akartam kilukadni vele, ha meg kicsi a különbség akkor a pillanatnyi állapot számít szerintem csak, de akkor nem is releváns a kérdés nemde?

dec. 20. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!