Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szocialista autók mennyit...

Szocialista autók mennyit bírtak,mennyire voltak megbízhatók a mai autókhoz képest?

Figyelt kérdés
Lada ,skoda,Dacia,Moszkvics,Wartburg,Trabant... Mennyi km-et bírt kb a motorjuk az első generálig,mennyire rohadtak,milyen műszaki problémák voltak velük.Pl egy mai autó elmegy kb 300ekm-et normál használat mellett,az első motorgenerálig,15-20 évet kibír a karosszériája különösebb gond nélkül,ehhez viszonyítva ezek hogy bírták?
dec. 15. 20:25
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
72%

A szovjetek nagyon rosszak voltak...

Ha egy lada elment 100 ezret motorgenerál nélkül az már csoda volt.


Skoda 120 motorja ebből a szempontból sokkal jobb volt.


Többit nem ismerem ennyire.

dec. 15. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
De akkor miért a Ladákat istenítették.Legalábbis erre emlékszek gyermekkoromból?
dec. 15. 20:30
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Nekem szülők azt mesélték hogy folyton szerelgetni kellett rajtuk valamit.
dec. 15. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 Mad Max2 ***** válasza:
57%

Amikor ezen autókat gyártották, akkor még kicsit más volt a technikai színvonal(nyugaton is)


Trabatrol tudok neked infót, a többi szoci autóról nem


A Trabant 100 ezer kilómétert bírt, utána vettek bele új motort.


A lada azért volt menő, mert a többi szar autó között az volt a legkevésbbé szar.

Amugy a lada=fiat

dec. 15. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Röviden:

Hulladékok voltak.

dec. 15. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Mai mércével tekintve nagyon rosszak voltak a szoci autók minősége és megbízhatósága. A motor kb 100ezret ment el bennük, ez tudható volt a silány megmunkálásnak, rossz anyaghasználatnak és a rossz minőségű kenőanyagoknak.
dec. 15. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
Anno csináltam 3 éves Ladán első sárvédő cserét rohadás miatt. Ha nem kezelték le őket, akkor 5 évesen beértek a küszöbök, 10 évesen meg porrá rohadt az egész. Ettől függetlenül szinte nem volt olyan, amit ne állítottak volna helyre. A kasznisok gyakorlatilag ebből éltek.
dec. 16. 02:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 Szolovjov ***** válasza:
79%
Ismerősömnek van 2107-es Ladája. Újkora óta nála van. Bontatlan a motor. A régi autókhoz férfi ember kellett. Ha jó gazdájuk volt, akkor örökké mentek. A Skoda elég hamar elkezdte mondjuk enni az olajat, olyankor hüvelyezni kellett. Viszont filléres mutatvány volt.
dec. 16. 04:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

#8-ast megerősíthetem. Szüleimnek újonnan vett 2101-es Ladájuk volt. Akkoriban ez nagy szó volt. Vigyáztak is rá, mint a hímes tojásra. Ha a szükséges karbantartást megkapta különösebb gond nem volt vele. Viszont akkoriban jóval kevesebbet is autóztak az emberek, mint manapság. Nem járt mindenki mindenhova a klotyóra is kocsival. A kezelési útmutatóban is benne volt hivatalosan, hogy a motort felújítás nélkül 100.000 km-re tervezték. Ez ma simán pár év alatt összejön, akkoriban évtizedek alatt. Tehát nem volt vészesen kevés.

"De akkor miért a Ladákat istenítették.Legalábbis erre emlékszek gyermekkoromból?" Mert nem volt más. Akkoriban a nálunk kapható autók közül ez volt az egyik legjobb. Minden viszonylagos!

A 80-as években, 90-es évek elején egy Commodore C64 volt az istenkirály. Manapság a legolcsóbb belépő szintű mobil agyonveri. A Ladákat se a ami autókhoz kell hasonlítani, hanem az akkori korhoz, lehetőségekhez!

dec. 16. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
Nekünk gyerekkoromban Daciank volt. Mai viszonylatban nem is öreg: 10 év körüli. Szerszámos láda fixen bent volt a csomagtartóban és gyakran szükség is volt rá. Számos jelentre emlékszem, amikor állunk az út mellett és apám szereli az autót. Volt, amikor sikerült, máskor hívni kellett valakit, aki elvontat. Pedig 100 km-nél messzebbre el se indultunk vele.
dec. 16. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!