Mi visz rá valakit arra, hogy ilyen autót akarjon venni?
Ugye általában vagy érzelmi vagy racionális vagy mindkét ok miatt vesznek az emberek autót. Jó most ez szubjektív vélemény, hogy nem szép, viszont a szaki leírja, hogy motorikusan sem a legjobb, nem is túl kényelmes és alkatrészt sem a legkönnyebb beszerezni hozzá, ráadásul nincs is választék. Sőt annyira nincs, hogy kíváncsiságból rákerestem hahun, hogy biztos nagyon olcsó és talán amiatt, de konkrétan nem is tudsz ilyen típusra rákeresni, mivel nincs ilyen választási a lehetőség a kiák között. Tudom, hogy nem kellene ezzel foglalkoznom, de még is csak autós topik és kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok erről?
Szégyen-nem szégyen, jó pár évig dolgoztam segédmunkásként a tizenéves korom végén. Akkoriban a szakmunkás csapat ilyen autóval járt az építkezésre. Persze tele volt festékes vödörrel, meg vasbeton szerkezettel. Odamentem a vállalkozó úriemberhez megkérdezni, hogy mit lehet tudni az autóról és ha megkérdezhetem, miért vette?
Azt mondta, nagyon szereti, mert igénytelen, megbízható és sok minden belefér. Számára nem csak egy egyszerű autó, hanem értelemszerűen pénzkeresési eszköz is volt. Audija is van neki, a D3-mas A8 szériából, de azt mondta sokkal jobban szereti a kiát, mert amíg az meg, és megy, addig au Audira rákölt 3 olyan kia árát egy hónapban.
Ez 2017-ben volt, azóta nem beszéltem vele. Talán még most is megvan neki a kia:)
Az hogy most egy ember leírja hogy ez szar, az csak egy autó és egy vélemény.
EZ egy célszerszám, mint ahogy az 1. írja.
#3 A kia pregio vetélytársának nem a hiace, hanem a Mitsubishi L300, Mazda E2200 tekinthető. Nálunk annó ezek nem voltak gyakori részei az utcaképnek, bár akiknek valamelyik volt, azok elégedetten használták. Az idősebbek előszeretettel használták vagy használjak máig piacra járására, (dinnyés kocsinak) mert az első tengelyen ülsz, szinte buszos a "vezetési élmény". Azért el tudom képzelni, hogy megvan a feelingje:)
Személyautó kategóriába enyhén szólva sem sorolhatóak. Ha rákeresel, ezek munkaeszközök/kisteherautók.
A hiace újabb konstrukció. Sokkal személyautósabban vezethető. Az ő vetélytársa inkább a Transit, Transporter, Vito
Igen én is tudom, hogy nem személy autó......
De a koreai autók sosem a megbízhatóságról meg a strapabírásukról voltak híresek, főleg a régebbiek. (De javítson valaki ha tévedek.)
Most a mazdáról beugrott viszont, hogy a falunkba több is volt e2200 az egyik fickónak ha jól tudom még mindig meg van.
Egyébként toyota hiaceból is volt több generáció. Azt tudom, hogy sokuk szolgált itthon mentő autóként a kétezres évek elején, ha jól emlékszem.
A koreai autók a 90-es években sem voltak megbízhatlanok. (Daewoo kivételével), bár Gm felvásárlás után már jobbak voltak.
A Kia shuma típust például 88 lóerős 1.5-ös Mazda 323 motorokkal szerelték. Normális méretű, jól összerakott autók voltak. Egyébként szerintem abszulút Dodge Neon koppintás, bár akkoriban a koreaiak szerettek formatervet másolni.
Egy külföldi cikk alapján az újságíróknak jobban tetszett ez a típus, mint az első Renault laguna:)
A kia pride szintén egy bűn ronda kisautó volt, de sokan nem is gondolnák, hogy egy az egyben 121-es Mazda alapokra épült, annak motorjával és váltójával.
A 2000s évek elejére-közepére már egész emészthető autók lettek. Ezekben az időkben vásárolta fel a hyundai motors a Kiat. A rioban/accentben megjelentek az 1.5crdi dízel motorok, a Mercedessel közös együttműködés során. Már nem csak méretben feleltek meg az európai sztenderdeknek, hanem motorizáltságban is. Beltéri minőségben azért még hagytak némi kívánnivalót maguk után.
Igazán 2010 után kapták össze magukat, úgy formatervezésben, mint beltéri minőségben. Tisztes ellenfelei lehetettek a német autóknak, még mindig sokkal kedvezőbb áron, csak ugye kevesebb presztízs érzékkel. A Stonic modelltípus még formatervezési díjat is kapott, mára pedig 7 év vagy 150 ezer km garanciával árulják.
Előző vagyok.
Azt elfelejtettem leírni, hogy egy autót ne a külseje alapján ítélj megbízhatónak, vagy nem megbízhatónak. Az F astra szép volt? Nem! Mégis felnőttünk benne, gond nélkül. A békalámpás Corolla szép? Hát egy F astra művészeti alkotás hozzá képest! Mégis a kategóriában a Corolla tudta felmutatni 1400 köbcentiből a 97 lóerőt. Akkoriban semmi más nem tudta:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!