A finn rendszámok ugyanúgy három betű, kötőjel, három szám formátumúak mint az ezelőtti magyar rendszámok. A svéd is hasonló, csak kötőjel nélkül. Hogyhogy ott nem használták még el a rendszámokat, nem futottak ki és kellett formátumot váltaniuk?
Én pl. nem tudom, hogy ott emberhez van a rendszám, vagy autóhoz?
Magyarorszgáon ugye aztóhoz rendelik. Én németeknél tartok autót, itt városnál kapok rendszámot, ami addig érvényes, amíg el nem adom az autót.
Utána érvényteleníteni kell a táblát, és ugyanazt a kombinációt, megkaphatja más.
Svédországban élek. A rendszám itt három betű, két szám és az utolsó az vagy egy szám vagy egy betű.
A rendszámok az autókhoz vannak kötve a jármü egész életére.
Az autó selejtezése után a már nem használt rendszámokat néhány év után újra kiadják.
Vannak kint ismerőseim Finnországban. Három betű, három szám a rendszám, kötőjel nélkül. Nekik több autójuk is volt már, mindegyiknek más volt a rendszáma, tehát nem emberhez tartozik a rendszám.
A rendszámok kifutása jó kérdés... Finnország lakossága kb. 5,6 millió fő. Tehát feltételezem nincs több autó ott, mint Magyarországon. Talán ez lehet a nyitja.
Nálunk valahogy mindig elpazarolják.
A 2 betű 4 számnál kb 10-12 betűt használtak csak első karakternek, mert valamiért fontosnak tartották, hogy minden szir-szar csoport kapjon ezen felül külön betűt. Dupla betűtől féltek valamiért, mint ördög a tömjénfüsttől (bár a végén már rákényszerültek.)
3 betű 3 számnál ugye mindenekelőtt nem volt türelmük végigvárni, franc tudja miért, 2 és fél millió így bukta. Aztán pl tiltották első betűnek az O-t, hogy nehogy összekeverje valaki azzal a 0-val, ami amúgy sem állhat az első helyen...újabb 400 ezer bukó.
Most meg az van, hogy csak magánhangzó- meg mássalhangzópár állhat az elején (vegyesen nem), fele rendszámot megint kukázták ezzel (A 160 millió felét). Persze a 80 millió is simán elég kell legyen, de biztos vagyok benne, hogy 20-30 év után ezt is megunják és már 20 millió után megint kitalálnak egy új formátumot.
Néha már az az érzésem, hogy amikor a rendszámkitaláló bizottságban az előző generáció nyugdíjba vonul, az újak rögtön bevezetnek egy másikat, igazolva létjogosultságukat :)
5 lehet rosszul fogalmaztam, mert ami nélam van, az sincs végérvényesen egy emberhez kötve ezalapján, hanem ember ú kocsi kombó, és egyszer a céges beléptetőrendszer miatt tartani akartam a rendszámomat, akkor fizettem érte rendesen. Amúgy sorsol egyet a gép, ha nem tetszik, akkor pár euróért lehet kívánni valami a szabadok közül.
Pl. Hannovernél nem biztos, hogy mindenki szeretné a "H IV 001"-et, vagy Rosenheimban a "RO TZ 123"-at.
tegnap 18:21
Amit megtarthatsz akkor is, ha épp nincs autód, ergó reserválod a rendszámot. Ha meg veszel egy autót fogod, beviszed a Zulassungstellébe és forgalomba helyezik. Nem kell mindig új rendszámtáblát csináltatni.
"Amit megtarthatsz akkor is, ha épp nincs autód, ergó reserválod a rendszámot."
Persze, ca. 10 euró / 12 hónapért, nem pedig a két szép szemedért jár.
"Nem kell mindig új rendszámtáblát csináltatni."
De. Pont beleestem egyszer, hogy kereskedőn keresztül leadtam fillérekért exportra a régi autómat, meg bevittem az új papírjait, hogy intézzék a kijelentést, meg az új bejelentését ugyanazon a számon, és gondoltam, majd átmatricázzák a TÜV Plakettet.
De nem! Köszönhetően a német bőrokráciának megsemmisítették a régit, és lenyomattatták ugyanaz újban, persze az én kontómra.
Egybként tudtommal az is pénzbe kerül, ha az ember a régit emlékbe meg akarja tartani. Nálunk a Zulassungsstellén ott van egy álványos fúró egy drótkefe betéttel, azzal kell a plakettet szétgyalázni, így megtarthatod emlékbe, viszont a szám csak fenti 10 euró fejáben lesz 12 hónapra lefoglalva neked.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!