Kerékcsere előtt ki kell engedni a kéziféket?
"Kerékcsere előtt ki kell engedni a kéziféket?"
Ugye, ez egy teljesen kezdő autós kérdése. És dobfékes autó.
Arra gondolsz, hogy a fékpofák rászorulnak a felnire? Nem ez a helyzet. A felnin belül ott van a fékdob, csak arra szorulnak rá. Ha kioldod a csavarokat, akkor a felni lejön a fékdobról.
Hacsak nincs összerozsdásodva a kettő. De akkor sem a kéziféket kell kiengedni, hanem le kell lazítani a felnit. Pl. úgy hogy alul belerúgsz a gumiba.
Vagy ha emberi erővel nem megy, akkor ki kell támasztani az első kerekeket, hogy az autó ne tudjon elmozdulni. Részben vissza kell csavarni a csavarokat, hogy a leveendő hátsó felni csak lazán legyen megfogva. És nagyon behúzott kéziféknél le kell ereszteni az autót a felemelt kerékre. Ha a hátsó futómű hosszlengőkaros és az út nem csúszik, akkor a kerék elfog forogni egy kicsit a fékdobhoz képest és ezáltal lelazul. Akkor vissza kell emelni az autót és a kereket le lehet venni.
Miért kellene?! Én mindig behúzom, váltót sebességbe rakom és van hogy még az átellenes kerekeket is kiékelem. Emelve pedig alábakolom.
Nem értem milyen előnye lenne annak, ha emeléskor és amikor alatta nyúlkálsz, nincs rögzítve az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!