Miért rossz autó a Ford?
Meglep, hogy mindenki szidja, pedig amerikai autó. Az amerikai autókra az jellemző, hogy az emberek mennek vele 100.000 mérföldet úgy, hogy fel sem nyitják a motorháztetőt olajcserén kívül. Nem is kímélik az autókat különösebben. Amerikában ma is Fordból van a legtöbb, közel 15%-ot tesznek ki.
Akkor Európában mégis mi bajunk van vele? Miért mondják, hogy mindig elromlik?
Köszönöm!
ford assistance szolgátató cégnél dolgozom...
(Sok más márka is nálunk van)
A szerelők, szállítósok mindig a fordokat szídják.
Sokszor van hogy valaki a szalonból hazafelé az új fordjával robban le
A ford egy nagy szar.
Régen nem véletlen hívták a "nyugat Dáciája" gúnynéven
Egy kalap szar a mai fordok müszaki megbízhatósága!
Régen müszakilag jók voltak viszont elporladtak 10-15 éves korukra
A Rozsda részben maradt, + minden szar... a motorok borzalmasak, az elektronika a francia autók szinvonalán van
A ford egy fos!
Bocs a ford funoktól
De a tények makacs dolgok!
#11 Ex-márkaszervizben, de jelenleg is 90%-ban Fordokkal dolgozó szerelőként egyetlen szavaddal sem értek egyet.
Az Ecoboost motorok valóban szarok, de azokon kívül, akár jelen, akár múlt, nagyon erős a Ford. Például az 1.6 Zetec bőven 20 évnél tovább pörgött, az a maga kategóriájában és idejében az egyik legmegbízhatóbb motor volt. A V6-osok is jók voltak. 1.8 és 2.0 Mazda-Ford motorok néha ették az olajat de megbízhatók voltak. 1.6 2.0 PSA dízelek jók, bár ügyelni kellett rájuk, ami sokaknál elmaradt, de ez a felhasználó hibája, nem a konstrukcióé.
Rohadni semmivel sem rohadnak jobban, mint bármi más. Hátsó futóműben a lengőkar csavarjai rohadtak bele mindig a szilentekbe, de 10mp alatt leflexeli az ember, lehet kapni komplett csavarkészletet, kész. Utána meg az a multilink az világverő futómű volt, olyan jó futómű olyan olcsó autóban soha nem volt még a Focus mk1 előtt.
Elektronikailag sem sok hibát tapasztalok, a hármas Mondeonak voltak ilyen jellegű bajai, 2-es Focus óracsoport 15 év környékén kezdett tönkretenni, az elég klasszikus, de 15 év után nem akkora nagy szégyen az.
Ha meg eltávolodunk a személyautóktól, a Transitok számtalanszor nyertek díjat, magasan a legtöbbet eladott furgon, nem véletlenül. 2.0 2.2 TDCI elpusztíthatatlan, volt egy rövid időben a 2000-es években egy gyenge szériás olajszivattyúja, azok szerettek széthullani sajnos, de rövid időn belül javították és úgy emlékszem volt rá visszahívás is, illetve full ingyen cserélték a motort azoknál, akiknél beütött a baj. Nem ideális, dehát hibába minden gyártó belefuthat, sok másik viszont elhallgatja, se visszahívás, se kártérítés.
Annyira amerikai autó egy nálunk kapható Ford, mint amennyire egy G Astra is amerikai volt. Erőltetve abba is bele lehet magyarázni a GM révén, bár nem sok köze van hozzá.
Céges autóként volt Fordom a 2010-es években. Hát nem lett a kedvencem. Igaz ehhez lehet nagyban közrejátszik, hogy céges autó révén full fapad volt. Emiatt nagyon sprőd volt az egész kocsi. Műszaki gondok is voltak vele. De mondjuk melyik autóval nincsenek...? Lehet az én esetem csak ebből adódó előítéletesség, de saját autónak soha nem vennék Fordot.
3F szabály mi? :)
A faterom mk4-es régi Transitján tanultam meg vezetni, ami egyébként immár 530k km-rel, 6 éve a tulajdonában van és Köszöni szépen, jól van! Mellette máig ott áll a garázsban 2 escort is. Egy 1.3-mas benzin és egy 1.8 szívódízel. Amit ezek az autók kibírtak, azt csak nagyon kevés másik autó bírná csak ki. Mindig lesz jobb autó a Fordoknál, ha a prémium kategóriás limuzinokat nézed, akár a 90s évek elejétől. De ha hétköznapi autóra van szükséged, alig ha találsz jobbat a Fordnál. A kategóriákra felosztva élen járnak és mindig is jártak a helykínálatban. Csak nézz meg egy Mk4-es pólót és egy azzal korabeli Fiestát. Ég és föld lesz a különbség mind kényelemben, mind helykínálatban! Én személy szerint még nem ültem olyan Fordban, ami az én hátamnak ne lett volna kényelmes, pedig egy régi sierrát hajtok:)
Ahogy felettem is írták, például a Focus mk1-mk2 alá olyan hátsó, többlengőkaros futóművet tervezett a Ford, amely csak sokkal drágábban elérhető autók alatt volt megtalálható, bár ott sem mindig! Elfogult vagyok a márkával kapcsolatban, erre már rájöhetegt az, aki olvassa a hosszászólásom, de mindennemű elfogultság nélkül állítom, hogy jobb vezetni egy focust, mint egy mk1 Skoda Superb-et, pedig nagyon nem egy kategóriában vannak!
Nehéz szerelni őket? Mihez képest? Próbálj már vezérlést cserélni egy 1.6 alap szívó 5-ös golfon, vagy akár ide sorolhatnám a gyertyák cseréjét is. Garantáltan szét kell szedned a motor külső elemeinek egy részét, hogy ezt véghez tudd vinni. Nem nehezebb szerelni őket, mint bármilyen más autót. Pl egy A mercit. Na azt tényleg rémálom!
1. Kifogott a delikvens egy rosszul sikerült retek autót.
2. Suzuki Swiftből, csöves opelból "háromeFFFezik".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!