Multiméteres mérés értelmezése?
Üdv segítenétek? Vettem ma egy multimétert (olcsó tudom 3e ft) ki akartam mérni az akkut nyugalmi helyzetben, viszont 12.80 at ír...az akku 4 éves szerintetek nem sok? 12.5 nem lenne reálisabb? Rossz a mérő?





Sajnos a #7-eshez kell csatlakoznom, mert már a kérdés is hülyeség. Oldalakon keresztül kéne magyaráznom, hogy megértsd.
Röviden: Amit te mérsz, abból lehetetlen az akku állapotára, indítóképességére következtetni (gondolom ez lenne a cél). A nyugalmi feszültség független az akku korától. Egy szakboltba ha elviszed, bemérik neked ingyen.





"Még egy kérdés ha nem húzom ki a fekete és piros kábelt használat után lemerítheti az elemet?"
Nem.
Feltéve, hogy kikapcsolod a műszert. Ami többnyire a forgókapcsoló felső állásánál van. (Többnyire. Már nem tudom megnézni a műszered, mert a kép már nem elérhető.)
Ha kikapcsolod a multimétert, akkor az elektronikája nem fogyaszt semmit. Akkor sem, ha nem húzod ki a két kábelt. Még akkor sem, ha az érintkezők összeérnek.





12 köszönöm az értelmes nem lekezelő választ. Ment a zöld !
13 egy hét állás után mértem meg. Heti 1x megy a kocsi csak sajnos rövideket....Viszont megmértem járó motornál van 1 kis gond, fogyasztó nélkül 14.38 at hoz, ha rárakom a lámpákat akkor lemegy 14.12 -re.....ez nem túl jó





14,38 V tökéletes! Ezek szerint jó a generátorod. Fényszóró rákapcsolásakor elég sokat esik. A feszültségszabályozónak elméletileg ezt le kellene kezelnie és növelnie kellene e gerjesztést. De ez sem vészes, teljesen jó még így.
Egy hét állás után 12,80 V egy hét állás után kicsit fura. De ha nincs semmi tünet, ne csinálj belőle problémát, ne foglalkozz vele!





#11 csak azt bizonyítottad be, hogy te nem értesz hozzá, és te nem tudsz következtetést levonni az akku állapotára.
Aki ért hozzá, az tud.
Mint írtam, felkapcsolt helyzetjelzővel megvárni, ameddig beáll egy bizonyos értékre a feszültség, utána fényszórót kapcsolni, és megvárni, ameddig beáll.
Számolni mindenki tud: helyzetjelző az két első, két hátsó, két rendszámvilágítás, a ledes műszerfalat elfelejtjük, alig fogyaszt. 6x5W = 30W, ami 2,5A.
Rákapcsolja a tompítottat, az még 2x55W, helyzetjelzőkkel együtt 140W, ami 11,7A
A két áram különbsége 9,2A. Ezzel az értékkel kell elosztani a kétféle terhelésen mért akkufeszültség különbségét, így meglesz az akku belső ellenállása. Célszeű újkorában is lemérni (egy nap állás után), hogy legyen mihez viszonyítani. Ha eléri az újkori érték 3-4x értékét, akkor csereérett.
Ennyit arról, hogy nem lehet következteni...
Szívesen!
16 os!
Igen ezt furcsálom, hogy nem korrigál. A fűtést nem mertem ráadni lehet akkor leesik 13.8-ra hétvégén lesz időm kimérek mindent. Idén rángatott az autó azért kezdtem bele a méricskélésbe, volt már kábel hibája, most minden ki lett cserélve, gyújtás, ac pumpa, tank, trafó szó szerint minden, most nem rángat egyenlőre de elég lomhán megy, mintha eltűnt volna belőle az életerő....Eléggé elszomorít jó kis kocsi szeretem. No de marajunk a mérésnél akkor a fesz szabályzom már gyenge ha jól értem.





És a motor rángatás miatt elkezdted az akku kapocsfeszültségét méricskélni?
Hát... sok sikert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!