Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Multiméteres mérés értelmezése?

Multiméteres mérés értelmezése?

Figyelt kérdés

Üdv segítenétek? Vettem ma egy multimétert (olcsó tudom 3e ft) ki akartam mérni az akkut nyugalmi helyzetben, viszont 12.80 at ír...az akku 4 éves szerintetek nem sok? 12.5 nem lenne reálisabb? Rossz a mérő?

[link]


dec. 8. 11:34
1 2
 1/20 A kérdező kommentje:
Ja a pirosat is oda fogtam rendesen csak a fénykép miatt kellett elengednem és bedugni a saru mellé. Még mielőtt valaki ebbe kötne bele.
dec. 8. 11:37
 2/20 anonim ***** válasza:
41%

Terheletlenül simán lehet ennyi.

Sokkal többet mond, ha először bekapcsolod a helyzetjelzőt, megnézed mennyit esik, aztán a fényszórót.

Ha ki tudod mérni melyik mekkora áramfelvételű, akkor a két feszültség különbségét elosztva a két áramerőség különbséggel, megkapod az akku belső ellenállását. Na ez az, ami az akku állapotáról beszél, nem a terheletlen feszültség.


Fényszórónál, ha csak nem ledes, necces hogy nem fér bele a 10 amperbe sajnos.

dec. 8. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A kérdező kommentje:

Jó ötlet. A fényszóró ráadás.

De az egyetletet nem értem. Sajnos fizikából matekból nem vagyok jó

a 10 amper az micsoda? a másik dugó a piros kábelnek?

dec. 8. 11:49
 4/20 anonim ***** válasza:
31%

A voltmérőt mindig az akku két sarujához kötöd be.

Az árammérőt 10A állásban pedig, átdugva a piros kábelt a másik hüvelybe, sorosan kötöd. Ez lehet két emberes, mert három kezed nincs. Negaítív mérőkábel az akku kivezetésére a saru mellett, pozitív a sarura, és ekkor húzd le a sarut. Jó eséllyel a rádió így nem fog kódot kérni. Ha semmi sincs bekapcsolva, akkor is láthatsz némi fogyasztást, 0,01-0,03 Ampert felvehet az autó nyugalmi állapotban is.

dec. 8. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
55%

Ez nem egy kalibrált műszer, de ilyen tartományban relatíve pontosak szoktak lenni.

Szúrd bele a műszer érintkezőit sarukhoz vagy valaki tartsa oda a multimétert a nézd indítózáskor a feszültséget, ha nem esik 10V alá a feszültség az indítás pillanatában az akkumulátor jó állapotban van. És így nem kell számolni semmit.

A mért érték lehet teljesen reális ugyanis működés közben a generátor 13.5-14.2V feszültséggel tölt. Leállítás után 13.3-13.4V-ról szépen araszol vissza 12.5-12.7V nyugalmi feszültségre.

dec. 8. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 A kérdező kommentje:
Hét nem tudom 1 hónapja volt szerelőnél neki persze nagy méretű profi gépe van azzal volt asszem 12.6 de nem emlékszem azért is vettem, hogy otthon meg tudjam nézni. De örülnék ha pontosabbat mutatnak. Jövő hétvégén megprobálom az inditást a héten már nem megy a kocsi csak heti 1 napot. De akkor ne az akku csatlakozó tetejére szoritsam hanem a saru mellé?
dec. 8. 18:08
 7/20 anonim ***** válasza:
27%
Minek méricskélsz, ha nincs semmi hibajelenség és azt sem tudod mit és miért méregetsz?
dec. 9. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
17%
#= Minek beszélsz bele, ha nincs semmi értelme, és azt sem tudod mit beszélsz?
dec. 9. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:
8as köszönöm
dec. 10. 17:36
 10/20 A kérdező kommentje:
Még egy kérdés ha nem húzom ki a fekete és piros kábelt használat után lemerítheti az elemet?
dec. 17. 17:35
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!