Mit jelent egy motornál, hogy közvetlen befecskendezéses vagy sem?
Azt, hogy a befecskendező nem a szívócsőbe van befúrva, hanem a hengerbe.
A közvetlen befecskendezés modernebb - pár %-al alacsonyabb fogyasztást és nagyobb teljesítményt tesz lehetővé, de viszont ahogy látszik is nagyon nehéz hozzáférni a befecskendezőhöz, el kell viselnie a henger magas hőmérsékleteit és ha megsérül akkor rohadt drága lesz a javítása. Kokszosodásra hajlamos, mert nincs már benzin ami lemoshatná a szelepeket - így a gyártók kiegészítették úgy, hogy most már nincs csak közvetlen befecskendezéses motor, mert amit annak hirdetnek annak valójában hengerenként két befecskendezője van - egy közvetlen és egy szívócső. Olcsó autóknál ezért a mai napig nem használják, feleslegesen túlbonyolított megoldás.
Bosch EV6 szívócső befecskendező amit a legtöbb gyártó használt 20-25.000 forintért beszerezhető darabonként, felújítottan még olcsóbb.
A közvetlen befecskendezés ennek minimum duplája-triplája és nagyon sok eltérő típus van - nem lesz akkora szerencséd, hogy a Hyundai hengerbefecskendezője rámegy a Peugeotra vagy Toyotára. Még gyártón belül is több tucat típus lehetséges, s diagnosztikája is bonyolultabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!