Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A közvetlen befecskendezéses...

A közvetlen befecskendezéses benzinmotoroknál a nagynyomású üzemanyagpumpa ugyanolyan sérülékeny mint a common rail dízeleknél?

Figyelt kérdés

Azt tudom hogy dízeleknél igen kényes egy alkatrész, nem megfelelő használatnál elkophat és sok százezres lehet a kár.

A benzinmotorokon alkalmazott nagynyomású üzemanyagpumpa is ugyanennyire kényes? Úgy tudom az más elven működik mint a dízeleknél.



jún. 27. 12:05
 1/7 anonim ***** válasza:
Erre én is kíváncsi vagyok! Annyi biztos, hogy drágább a javítás meg a karbantartás mint egy mpi-nek ezért is érdekes kérdés.
jún. 27. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Kisebb a nyomás, kb annyival kevésbé is érzékeny... Nehezen mérhető dolgok ezek :)
jún. 27. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
76%

Benzineseknél zömében a tank AC-je állítja elő a 1.5-10 bar nyomást, ellenben a rail dízelek 1500 bar-os nyomásával, amit külön szivattyú állít elő.

A régi adagolós dízelek 110-300 bar között mentek, de még ez is durva volt az EU értékekhez, tovább kellett porlasztani.

Nálam a dízelek az adagolósakkal értek véget, bár sokan büszkén mennek ilyen 2.0HDI-kkel, és társaival, a bontott porlasztók zsákbamacskák, ráadásul sokszor darabja vagy 40 ezer ft....


Nekem meg az 1.2 benzines ketyerém elmegy 4 literrel.

jún. 28. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
#3 Ja én azt hittem hogy a nagynyomású benzinesek is ilyen 1500 Bar körüli nyomással üzemelnek.
jún. 28. 09:07
 5/7 anonim ***** válasza:
#4, itt #2. Konkrét VW-es példával igazából a mai TSI benzinmotorok például max 350 bar nyomáson dolgoznak. A TDI dízelek esetén akár 2200 bar nyomás is lehet.
jún. 28. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A különbség ott van, hogy a szívócső befendecskezésse motorokban a benzin folyamatosan "mossa" a szelepeket. A közvetlen befecskendezésűeknél nem. A kokszolódás mértéke az utóbbiaknál is különböző. Amelyiknél erősebb, ott 150-300 ezer kilométerenként meg lehet a szelepeket tisztíttatni, mert különben némileg csökken a teljesítmény.


A piacon ma kapható legfapadosabb megoldásról van szó. Gyakorlatilag egy nagyon egyszerű szívócső befecskendezés, de ahelyett, hogy minden hengernek egy közös befecskendezője lenne már a hengerfejben a szívósor azon szakaszán juttatják be az üzemanyagot ahol a szívócsonkok külön váltak. Azért multi-point, mert több helyen, minden henger előtt egy befecskendezővel történik az üzemanyag keverékképzés. Nem kell a közvetlen befecskendezésnek megmunkálni furatokat és drágább befecskendezőket venni a beszállítóktól.


Manapság már tényleg csak a nagyon olcsó motorokban van ilyen, egy kicsivel többért közvetlen befecskendezést kapsz. A megbízhatóság béli különbségekről megoszlanak a vélemények - elvileg élettartamra tervezik mindkettőt - de ha a felhasználó mégis tönkretenné, a közvetlen befecskendezést sokkal drágább kicserélni, mint a szívócsőt. Egy szett Bosch EV6-ot 150$-ért utánad dobnak, ezek nagyon régi és nagyon nagy számban gyártott, olcsó darabok. Egy közvetlen befecskendezés javítása 4-5x-öse is lehet ennek.

jún. 28. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A Renault/Nissan/Dacia/Mercedes 1.33TCe turbo benzines motorjának befecskendezési nyomása 250 bar, mint egy régi dízelnek. Lehet is hallani a csattogást nyitott motorháztetőnél alapjáraton.
júl. 16. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!