A közvetlen befecskendezéses benzinmotoroknál a nagynyomású üzemanyagpumpa ugyanolyan sérülékeny mint a common rail dízeleknél?
Azt tudom hogy dízeleknél igen kényes egy alkatrész, nem megfelelő használatnál elkophat és sok százezres lehet a kár.
A benzinmotorokon alkalmazott nagynyomású üzemanyagpumpa is ugyanennyire kényes? Úgy tudom az más elven működik mint a dízeleknél.
Benzineseknél zömében a tank AC-je állítja elő a 1.5-10 bar nyomást, ellenben a rail dízelek 1500 bar-os nyomásával, amit külön szivattyú állít elő.
A régi adagolós dízelek 110-300 bar között mentek, de még ez is durva volt az EU értékekhez, tovább kellett porlasztani.
Nálam a dízelek az adagolósakkal értek véget, bár sokan büszkén mennek ilyen 2.0HDI-kkel, és társaival, a bontott porlasztók zsákbamacskák, ráadásul sokszor darabja vagy 40 ezer ft....
Nekem meg az 1.2 benzines ketyerém elmegy 4 literrel.
A különbség ott van, hogy a szívócső befendecskezésse motorokban a benzin folyamatosan "mossa" a szelepeket. A közvetlen befecskendezésűeknél nem. A kokszolódás mértéke az utóbbiaknál is különböző. Amelyiknél erősebb, ott 150-300 ezer kilométerenként meg lehet a szelepeket tisztíttatni, mert különben némileg csökken a teljesítmény.
A piacon ma kapható legfapadosabb megoldásról van szó. Gyakorlatilag egy nagyon egyszerű szívócső befecskendezés, de ahelyett, hogy minden hengernek egy közös befecskendezője lenne már a hengerfejben a szívósor azon szakaszán juttatják be az üzemanyagot ahol a szívócsonkok külön váltak. Azért multi-point, mert több helyen, minden henger előtt egy befecskendezővel történik az üzemanyag keverékképzés. Nem kell a közvetlen befecskendezésnek megmunkálni furatokat és drágább befecskendezőket venni a beszállítóktól.
Manapság már tényleg csak a nagyon olcsó motorokban van ilyen, egy kicsivel többért közvetlen befecskendezést kapsz. A megbízhatóság béli különbségekről megoszlanak a vélemények - elvileg élettartamra tervezik mindkettőt - de ha a felhasználó mégis tönkretenné, a közvetlen befecskendezést sokkal drágább kicserélni, mint a szívócsőt. Egy szett Bosch EV6-ot 150$-ért utánad dobnak, ezek nagyon régi és nagyon nagy számban gyártott, olcsó darabok. Egy közvetlen befecskendezés javítása 4-5x-öse is lehet ennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!