Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Télen kéziféket használni?

Télen kéziféket használni?

Figyelt kérdés
Őszintén nekem megszokás hogy sebbességbe teszem s kézit is fel,nem rég kezdtem vezetni s hallom télen annyira nem ajánlott mert befagyhat. Ki hogy csinálja? Van valóságalapja?
dec. 2. 11:51
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
19%
Én meg egyszer kiálltam a garázsból, üres-kézifék, hogy megnézzem mazsolaként, jól áll-e az autó, nem fogok-e fűre menni, hanem a kikövezett két csíkon fogok-e kiállni, visszaültem, és a kézifék kiengedése nélkül gond nélkül kitolattam az udvarról, kikanyarodtam az utcára, és az utca végi megálláskor vettem észre, hogy valami piros világít a műszerfalon. Ennyit a kézifékekről.
dec. 2. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
24%
Lemaradt, hogy persze ez télen hóban-jégben volt, amúgy nyáron nyilván fogott volna a kézifék. De pont az ilyen jeges időben nem szabad megbízni benne, főleg régebbi autóknál.
dec. 2. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
43%

6. Meg többi is, azok vagytok okoska.

KAmionos vagyok és mindíg bekell húzni a kéziféket !!!

Sose fagy be ha rendben van.

Gondolom ezt nem érti sok műszaki analfabéta, persze be se kell indítani és akkor el se fog romlani soha. Szerintetek.

dec. 2. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
65%

Csak sebességben hagyom.


Semmi nem indokolja a kézifék használatát, hacsak nem a budai hegyekben laksz.

dec. 2. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
32%

"Nekem azt is tanították, hogy hamarabb nyomjam be a kuplungot, mint a féket, mégsem csinálom..."

Nekem még pont fordítva: nem gurulunk üresben, vagy szérkapcsolt hajtáslánccal, amikor lehet használjuk a motorféket és csak akkor nyomjuk ki a kuplungot, ha különben lefulladna a motor.

Ez a kinyomott kuplnggal való gurulás oktatása, valami új divat lehet. Személy szerint szinte csak hátrányát látom, nem előnyét.

dec. 2. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
0%
Nekem 2011-ben ezt tanították. Persze A kategórián hangsúlyozták, hogy vészfékezés esetén utolsó lefulladás előtti pillanatba húzzam a kuplungot, amúgy ne is gondoljak rá, van elég gondom. De hibavonal is jár a fék-kuplung helytelen sorrendjéért... Csak ki tudja, mi a helyes sorrend. Szerintem tök logikátlan a kuplungot nyomni először, még ha nem is váltogat vissza az ember. Mégis így tanítottak 15 éve.
dec. 2. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
0%

"vészfékezés esetén utolsó lefulladás előtti pillanatba húzzam a kuplungot"


Egy igazi valós vészfékezésnél te semmilyen kupplungot nem fogsz keresgetni, taposod a féket látástól mikulásig és imádkozol, hogy megállj. Aztán fogsz a kupplunggal baxakodni.

dec. 2. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
0%

15.

Kuplungot lenyomva jóval tovább gurul nyilván, jó reggelt. Plusz nem kell arra figyelni, hogy áll a fordulatszám, meg kapozni sem, ha véletlenül nagyobbat kéne fékezni.

dec. 2. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
23%

14.

Na megint egy sebességberakós-szektás. A kézifék szerinted minek van a kocsin? Te a fogaskerekeket feszíted, azzal meg ott mindent, gratula.

dec. 2. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
0%
Nekem befagyott egyszer, kb. húsz éve Budapesten.
dec. 3. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!