Minek vesz valaki nagyköbcentis autót, ha úgy indul el vele, hogy öreganyám is leelőzné kerékpárral?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem nem nagy köbcentis az autóm, de még hála égnek 4 hengeres, biturbós. Ez a hátulján is jelölve van gyárilag. Nem versenyautó, de azért ha kell, elég fürge.
Ennek ellenére a legtöbbször én sem padlógáz-satufék stílusban közlekedek. Indulás után jéghideg motorral pláne nem. Ha te sietsz majd megelőzöl a mákdarálóddal. Nem igazán értem a problémát...
Én autópályán nem szoktam érteni, hogy miért jó váltogatni a tempót. Haladok egyenletesen GPS szerint 130-ra, óra szerint 140-142-re állított tempomattal. Egy autó kielőz 170-nel. Oké biztos siet, had menjen, az ő dolga. Erre pár km után ugyanazt az autót utolérem és előzhetem vissza, mert csak 110-zel megy. Majd eljátsza megint ugyanezt. Már nem is szoktam számolni egy pár száz km-es szakaszon hányszor előzgetjük egymást oda-vissza, pedig én végig egyenletes tempóval megyek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#4 Én sem vagyok egy száguldozós, mint írtam, de ez valami nagyon durva, ahogy némelyik elindul, mint amit írtam is, hogy nagymama kerékpárral.
Meg szintén az egyenletes haladás híve vagyok amúgy. Pl a 8-ason járok dolgozni, szépen beállok 100-110-re, persze jön az emberünk 140-150-el megelőz, majd meglátja a 70-es táblát Csórnál, és fék, én meg elhaladok mellette, és ezt játsszuk míg le nem megyek erről az útról :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A 8-ason régebben jártam. Igen, van az a szakasz, ahol idegesítően felváltva vannak a 70-es és 110-es táblák. Ott én is lassítani szoktam. Nem tolom végig 110-zel, akkor sem, ha nem látok traffipaxot és szemmel láthatóan belátható a sebességkorlátozott szakasz vége.
A M6-ososn járok viszonylag gyakran. Ott az alagutakban van 90-es korlátozás. Nem egy autóst látok akiket nem érdekel, küldik ott is 160-170-nel. Nekem nem esik nehezemre elvenni a gázt és legalább 100-ra lelassítani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezeket én sem értem, de van rosszabb is, amikor parkolni nem tudnak a nagy dobozukkal. Beállnak 30 fokos szögbe, két-három helyet elfoglalva és még a fenekük is kiáll. Amilyen buták, orral mennek be, hogy mégnehezebb legyen kiállni...
#5 Erre egy értelmes magyarázat az hogy bizonyos autóknál a 70km/h sebesség a legideálisabb. Ekkor optimális a motor járása, fogyasztása, menetzaj és a jármű rezgése döcögése.
Én amúgy az útburkolat állapotához is igazítom a sebességet, van pl. több olyan hely ahol az országút elég rossz, mert tönkretették a kamionok, így ott csak 70-el megyek mert szétrázza a kocsit a szar út, ugyanakkor a faluban pár éves kiváló útburkolat van, amely alkalmas a 70-es sebességre. Na így már ki is jött a konstans 70km/h sebesség. Én elhiszem, hogy egy modern, ezerféle lengéscsillapítóval felszerelt kocsival a leromlott útburkolaton 100-al haladva sem érezni az utastérben semmit a rázkódásból, és nem rest valaki a településtáblánál lefékezni 40-re és továbbdöcögni, de ezt nem tehetik meg azok akiknek régi autójuk van, így ésszerű inkább kiegyenlíteni a sebességet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!