Kezdő vagyok, friss jogsival. Valaki letudná nekem írni a lehető legegyszerűbben, hogy veszem észre ha csúszik a kuplung az autón?
Egy Suzuki Ignis 1.3 (2005) az első autóm, friss jogsisként. A bogarat a fülembe ültették, hogy nem-e csúszik a kuplungom. A hibajelenség: egy átlagos autónál nagyobb fordulattal kell elindulni az autóval, mert ha kisebb fordulattal indulok el, akkor le akar fulladni.
Kell egy 2000-es fordulat, hogy szépen elinduljon az autó, de sokszor még ígyis visszaesik a fordulat, amikor elindul az autó.
Semmilyen hibát nem ír egyébként.
Szóval nagyon kérlek Titeket, a lehető legegyszerűbben letudnátok írni nekem, hogy én mint kezdő, laikus, hogy tudnám megnézni, hogy csúszik-e a kuplungom?
Előszöris egy kis nyelvtannáciskodás: le tudná.
A kérdésre: Mivel fordulatot írsz, gondolom van fordulatmérő.
Ha hallásra nem érzed még, hogy mikor csúszik, akkor a legegyszerűbb az, hogy mondjuk 5.-ben dombnak felfelé üzemi fordulaton odalépsz, közben figyeled a mutatókat (km, és fordulat).
Ha fordulat feljebb megy gázadáskor anélkül, hogy a sebesség nőne, akkor valami csúszik (régi automatáknál ez egyébként természetes jelenség).
Ez nem kuplunghiba, amit leírsz, inkább valamitől gyengébb a motor, mert nagy gáz kell.
Méghozzá fals levegő lehet, vagy légtömegmérő hiba.
A csúszó kuplung tünete az, hogy pl emelkedőn indulnál el 1-ben, és nem érzed, hogy direkt összeköttetés van a motor, és a váltó között, felpörög a motor, de nem érzed, hogy húzna az autó.
Nálam amikor csúszott a kuplung(totál el volt kopva szegecsekig a tárcsa) emelkedőn jelentkeztek az első tünetek, sokszor felpörgött a motor, alig bírt felmászni az emelkedőn, nagy fordulaton is.
Ha a kuplung teljesen fel van engedve, akkor a motornak és a kerekeknek együtt kell forognia.
Ha azt tapasztalod, hogy nem együtt változik a sebesség- és a fordulatszám mutató, akkor szinte biztosan csúszik a kuplung.
Jellemző jelenség, hogy emelkedőn hirtelen felugrik a fordulatszám, majd visszaesik, miközben a sebesség nem vagy alig növekszik.
Kedves kérdező
Az autódnak semmi baja, egyszerüen nem tudsz vezetni!
Ha csúszik a kuplung az ugy veszed észre hogy nyomod a gázt menet közben, a fordulatszám felmegy de az autó nem gyorsul
A végső stádiumban álló helyzetből sem tudsz olyankor elindulni
De nálad nem ez a gond, nálad az a gond hogy nem tanitottak meg autót vezetni.
Érdekes, hogy azt írod, hogy én nem tudok vezetni. Viszont a szüleim, akiknek több, mint 30 éve van jogosítványuk, ők ugyanezt tapasztalják. Sőt, mikor legelőször vezették mindketten le is fulladtak vele, mert nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy elindulásnál ekkora gázt kelljen adni, hogy normálisan elinduljon az autó.
Pedig csak benzines autóink vannak.
Ez nem kuplunghibának tűnik.
Esetleg a kerekeket érdemes lenne megemelve megforgatni, hogy nem szorul a fék vagy a kerékcsapágy.
De szerintem csak meg kell szoknotok a gyenge motort és a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!