Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motornál szekvenciális váltóná...

Motornál szekvenciális váltónál valóban lehet kuplung nélkül váltani?

Figyelt kérdés

Motoroknál olvastam ezt, hogy nyugodtan lehet visszavett gáz mellett, kuplung nélkül váltani szekvenciális váltónál.

Ez mennyire igaz illetve mennyire ajánlott így váltani? Mert ugye akkor váltást követően gázadásra azonnal átadódik a nyomaték a váltóra kisebb vagy nagyobb áttétel mellett és például visszaváltásnál annyira nem lehet szerencsés (én szerintem).



okt. 17. 09:53
 1/3 anonim ***** válasza:
Lehet, ahogy autónál is lehet H-váltóval is.
okt. 17. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Persze, hogy lehet. Felváltásnál egy röpke csuklómozdulatra egy pillanatra picit engedni a gázból, és folyékonyan kattan. Lefele egy gyors gázfröccs és el kell találni a pillanatot, amikor lekattan a váltókar. Lefele azért meg lehet számolni a fogaskerekeket, ha nem találja el az ember, meg ha túl nagy és hosszú a fröccs, leváltás után megugrik a gép. Én felfele csak akkor használok kuplungot, ha pl. autópályára besorolás után mondjuk másodikból-harmadikból egyből hatodikig akarok felváltani.


De azt rosszul olvastad vagy rosszul írták, hogy visszavett gáz, ez úgy néz ki, hogy egy pillanatra picit hagyod lejjebb esni (felfele váltásnál vagy picit megemeled (lefele váltásnál) a fordulatszámot. Ha elengeded a gázt, akkor lefele biztos nem fogsz tudni váltani, sőt lefele váltásnál kuplungolással is adni kell egy kis gázfröccsöt, mert simán kifarol a hátsó kerék, ha anélkül engeded rá a kuplungot.


https://www.youtube.com/watch?v=Ye-TpAwS0aw


Egyébként autóban is lehetne, csak nem fogod elég gyorsan mozgatni a váltókart. Sőt, a szinkrongyűrűk előtt kuplunggal is úgy kellett váltani, hogy üres, kuplung fel, felpörgetés lefele váltáshoz vagy engedni esni a fordulatot felfele váltáshoz, kuplung be, sebesség.

okt. 17. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Igen. Egy autó váltójához képest jóval kisebb tömegek forognak. Valamint egy motorkerékpár váltójában amúgy sincs szinkrongyűrű, nem is kell, mivel a kapcsolókörmös váltó kialakításából adódóan nem feltétlenül muszáj, javarészt a kisebb tehetetlenségek miatt. Egy szinkronizált váltóval nem lehet ezt károsodás nélkül eljátszani, mivel jóval apróbbak és finomabbak a kapcsolódó fogpárok, nagyon könnyen le lehet csorbítani a fogak éleit, ami után nem fognak kapcsolódni egymásba. Szekvenciális, (vagy igazából bármilyen kapcsolókörmös váltónál) ezt csak akkor lehet elérni, ha szándékosan kiprovokálod, pl.: nem veszed el a gázt, és úgy próbálsz meg kuplung nélkül váltani.
okt. 21. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!