Milyen az a szekvenciális váltó motoroknál, ès hogyan kell váltani velük?
Az egyes fokozatok egymás után következnek, végig kell váltani, nem lehet kihagyni. Visszafelé is csak egyenként, szépen sorba..
Pl. motorkerékpár...
Üresből indulva, ha lenyomod, akkor vált 1-esbe, onnantól fölfelé kell nyomgatni a 2, 3, stb. fokozatokhoz. Visszafelé ugyanígy szépen sorjában lehet csak menni. Üresbe rakáshoz leváltasz 1-ig, majd óvatosan felnyomod, de nem annyira, hogy 2-be érjen (a két fokozat között van az üres. Elvileg 2-ből is lehet üresbe tenni, de nehezebb).
Felváltáshoz nem kell kuplung, elég ha óvatosan kezded nyomni a váltókart, majd visszaengeded kicsit a gázt és ezzel egy időben felpöccinted. Elvileg lefelé váltásnál is megoldható kuplung nélkül, de nehezebb és szerintem fölösleges technika; én ezt soha nem próbáltam.
Amit még érdemes tudni, hogy szekvenciális váltókat álló helyzetben nem mindig lehet váltani. Tehát, ha pl. 3-asban érsz piroshoz, lehet, hogy nem tudod 1-esbe visszarakni. Ilyenkor jön a gépészkedés (csúsztatott kuplung, pici gurulás, akkor váltás, stb). Szóval jobb, ha lassítás közben visszaváltasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!