Azt mondják a kinyomott kuplung nem tesz jót a csapágynak. Duplakuplungosnál nincs állandóan kinyomva az egyik?










#2 Oké, ezzel mégis mit szeretnél mondani? Mi köze ennek a témához? Már leírtam, hogy az a kuplung az nem AZ a kuplung, amire te gondolsz.
Mindent kuplungnak hívunk, ami két különálló rész kapcsolatát biztosítja vagy szakítja meg. Ha bekapcsolod a klímát, akkor is egy kuplung (mágneskuplung) kapcsol, ami miatt dolgozni kezd a klímakompresszor.
A duplakuplungos váltóban lévő kuplung teljes mértékig eltérő a kézi váltóknál használt kuplungtól. A kettőnek semmi köze egymáshoz. Full máshogy működnek, full más alkatrészekből állnak. A duplakuplungos váltóban nincsen kinyomócsapágy.





"Annak nem árt?"
A hagyományos váltó alkatrészeinek tervezésekor feltételezik, hogy csak a váltásokkor lesz a kuplung működtetve. És így méretezik az elhasználódást.
A DSG váltóknál meg úgy, hogy az egyik kuplung szinte mindig zárt, a másik mindig nyitott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!