Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kisebb motorokon hogyan is...

Kisebb motorokon hogyan is van a kuplung-váltó?

Figyelt kérdés
A motorokhoz teljesen analfabéta vagyok, ezért kérdezem. Viszont már foglalkoztat a téma hogy helybéli szaladgálósnak jó lenne egy kismotor. A kisebb, 125ccm alatti motoroknál hogyan kell a kuplungot/sebességet kapcsolni? Gondolom ahány féle motor annyi mód.

tegnap 21:33
 1/5 Mad Max2 ***** válasza:
0%
Ha van A jogsid akkor tudod,ha nincs akkor meg ne motorozz
tegnap 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
73%
Minden motoron ugyanúgy kell.
tegnap 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 b1812567 ***** válasza:
65%

Jellemzően a robogók automata váltósak nagyobb kategóriában is.

Míg a "rendes" motoroknál váltogatni kell akkor is, ha 50 ccm.

Bár egy ideje a nagy motoroknál is terjed a félig vagy teljesen automata váltó meg a gyorsváltó.


Ha attól tartasz, nem olyan nehéz ám megtanulni motoron váltani. A 90-es években kezdődő robogó dömping előtt rengeteg tizenéves váltós kismotort vezetett.

tegnap 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Elsőt cáfolnám, váltós segédmotort is lehet B-vel vezetni (azért vannak segédmotorral való parkolásról szóló kérdések az elméleti vizsgában), szóval nem árt, ha tudja.


Kérdező, azt mondod, analfabéta vagy hozzá, ezért ha nem bánod, az elejéről kezdem:


- automata váltós robogón ha húzod a gázt, megy, jobb kéznél van az első fék, bal kéznél a hátsó fék (sima bicikliken általában pont fordítva, sokan emiatt át is kötik, akik robogóznak is a biciklijükön a bovdent)


- váltós motoron a gáz ugyanúgy a jobb kéznél a markolat, az első fék ugyanúgy a jobb kar, viszont a hátsó fék a jobb lábadnál egy pedál, a bal kéznél a fékkarnak kinéző dolog nem fék, hanem az a kuplung. És a bal lábnál van a váltókar. Szekvenciálisak a motorváltók, azaz egyszerre egy sebességet tudsz váltani. 1N23456 a sorrend, ami azt jelenti, hogy ha üresben van a motor, kuplung behúz, rátaposol a váltókarra bal lábbal, bemegy egyesbe. Kuplung felengedés, közben gázadás, elindul a motor, ahányszor felfele akarsz váltani, kuplung behúz, váltókar alá teszed a lábfejed, markáns felfele rúgás, egyet felvált. Ha egyszerre több fokozatot akarsz váltani, többször rúgod fel a kart. (Persze bár szinkrongyűrű nincs, gáz pici engedésével szinkronizálva ez kuplung nélkül is simán megy - lefele meg gázfröccsel, de azt jobban el kell találni kuplung nélkül.) Ha lefele váltasz, akkor meg kuplung be, és taposol a váltókaron. Ha motoros mögött mész és piros lámpát kaptok, lehet is látni, hogy fékezés közben a motoros többször rátapos a váltókarra, mert visszaváltogat egyesével. Az üres az egyes és a kettes között van, azért kell határozott mozdulattal váltani, hogy nehogy üresbe rakd, üresbe álló helyzetben rakjuk, akkor finoman "megkeressük", illetve a műszerfalon van egy lámpa, az üresindikátor, ami akkor világít, amikor üresben van a motor (krosszmotorokon mondjuk ez sokszor nincs, azt abszolút érzésre kell).

- automata váltós nem robogó, hanem klasszikus motornál, pl. Honda NC700 gyakran az a kialakítás, hogy ugyanúgy jobb pedál a hátsó fék, mint a többi motornál, csak a bal kéznél abszolút hiányzik a kuplungkar és a bal lábnál nincs váltókar.


De motoron a váltás a legegyszerűbb, sőt, még a kuplung-gáz kezelés is elég hamar könnyű, ugyanis a bal kezed és annak négy ujjának a finommotorikája azért sokkal kifinomultabb, mint autóban a bal lábad emelése.

tegnap 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Ja, amit meg kell tanulni, de A1/A2/A elméleti e-titán tananyagában is benne van: főleg ha nincs kipörgésgátlód, leváltáskor kuplungfelengedés előtt kell egy gázfröccs, mert ha simán engeded rá a kuplungot, a hirtelen fordulatszámemelkedés miatt úgy kifarol a hátsó kerék, hogy csak na. Mert ugye a motorok szinte mindegyike hátsókerék-meghajtású, a nem legmodernebbek sokkal kevesebb elektronikával, mint az autók, szóval a vezetéstechnikája más.
tegnap 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!