Egyenetlen nyomaték elosztás mitől lehet, javítható e?
Van egy Dacia-m... hát igen. Kompromisszumos.
sandero stepway, 1.0 tce, 110 le.
Erősebb gyorsításnál, mikor intenzíven dolgozik a turbó, aránylag nagy nyomatékot ad le, de egyenetlenül. Félre húz az autó, mint ha lediferálna az egyik meghajtott kerék.
Kanyarban még erősebben előjön a jelenség, pl. előzésnél, mikor "kikerülöm" az előttem lévőt, alapból nem egyenesen megy az autó, ilyenkor bele akar menni a szemközti árokba, ellenkormányzásra szintén idegesen, és túlzóan reagál.
Nem vészes a dolog, úgy értem, nem túl erős ez a jelenség, de határozottan érezni a kormányon, hogy önálló életre kel.
Szóval nem biztos, hogy rossz. Lehet, hogy ez a dacia szintje.
Ez az első daciám, előző autókkal nem volt ilyen gondom.
Érdemes szerelőhöz vinni? Tapasztalat más daciával?
Amúgy fékezésnél teljesen egyenletes, nagy fékezésnél se érzek semmi asszimmetriát a 2 oldal között, szóval "egyenesen" áll meg, nem húz félre.
Csak az erősebb kigyorsításoknál van ez.
Tényleg olyan, mint ha az egyik kerék elkaparna, (érzésre) de nem kapar el, a gumi tökéletesen tapad, szóval olyan, mint ha a féltengelyekre menne eltérő nyomaték. De én hülye vagyok hozzá, (ezért is kérdezem) nem tudom, hogy lehetséges ez.
Ha lassan gyorsítok, akkor sincs ez. Csak ha kimaxolom, tolok neki izmosabbat, turbó is fütyül szépen, akkor kezd el járni az eleje ide-oda.
Egyenesben csak rá kell tartani, de ha ez a legkisebb kormánymozdulat közben történik, el kell venni a gázt, hogy kontrollálható legyen.
#13, neked miért kell erőltetni az agyfosásodat? Nem pofáztam el elég érthetően, hogy nem kapar?
Mi a szarról dumálsz, szar gumiról, meg nyálkás útról, mondtam én bármi ilyet? Mi a f@szról fantáziálsz???
Egy retardált fogyatékosnak nézel? vagy te vagy az? Sajnálom, ha olyanokkal vagy körülvéve, de ez a te dolgod, ide inkább ne írj többet.
Pedig a leírásod alapján pont olyan, mintha megcsúszna a kerék.
Honnan tudod megállapítani, hogy nem kapar el és tökéletesen tapad a gumi?
Onnan hogy h...úlye, idejött egy kész elképzeléssel, és csak azt a választ fogadja el, ami ezzel egybevág. Amik a valóségot közli, azokat nem.
A tudás és az egó szorzata mindig állandó, ha az egyik magas...
Kérdező, nem kell téged annak nézni, mert az vagy.
Tény, hogy a difi pontosan azonos nyomatékot ad mindkét kerékre, nem tud többet adni egyik oldalra. Ha nem lennél ennyire hülye, és tudnád hogy működik, nem vergődnél itt a fantazmagóriáddal.
Elkapar és pont. Nem füstölős gumiégetőm módon, csak úgy finoman.
Állj meg egy olyan úton, ahol az ELKAPARÁS be szokott következni, jelöld meg alkoholos filccel mindkét felnin a legmagasabb pontot, egyenesen tartott kormánnyal gyorsulj egyet, aztán nézd meg, hol állnak a jelzések. Miután rájöttél, hogy eltérő pozicióban vannak, jöhetsz elnézést kérni.
Szívesen!
A Daciáknak egyszerű, olcsó, puhára hangolt futóművük van, hogy a kátyús, Kelet-Európai utakat is jól bírja és viszonylag kényelmesen eljuttasson a célodhoz. Nem arra van kitalálva, hogy a vérpistike padlógáznál rángassa a kormányt.
Könnyű autó, magas súlypont (stepway), kicsi kerekek, puha futómű, hideg nedves aszfalt, nagy nyomaték: nem nagy csoda, ha elkapar.
2014 óta kötelező az ESP is, tehát ebben már kell legyen, valószínűleg az is próbálja a kipörgő kereket fékezgetni és ezt is érezheted.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!