Szerintetek lenne manapság igény az olcsó, könnyen javítható, egyszerű, analóg technikájú új autókra, olyanokra gondolok, amik a 90-es évek környékén készültek, ha engedné őket gyártani az EU?
Igény biztos lenne, csak épp a mai elöírásoknak kb. semmiben sem felelnének meg.
Kb. euro -5 ös kategória lenne, és csak halálfejes figyelmeztetölobogóva lehetne használni évi 2000 km erejéig.
Az idő múlásával megszépülnek az emlékek.
Anno sokkal több probléma volt az akkori autókkal, motorokkal, mint arra sokan most emlékeznek.
Az is igaz, hogy azokat jó esetben az út mellett állva meg lehetett "bütykölni", de nem minden esetben.
Egy 50 kilométeres utazás során elég jó eséllyel láttál az út szélén álló járművet szerelőket, de a vontatás is sokkal gyakoribb látvány volt, mint manapság, úgy, hogy a gépjárművek száma töredéke volt a mostanihoz képest.
A modern elektronikával szerelt autókat többnyire valóban nem tudod az út mentén megjavítani, de nem is jellemző, hogy tömegesen romlanak mozdulatlanná, az elektronika azt is felügyeli, figyelmeztet.
Bonyolultabb, drágább, de megbízhatóbb lett az autó, a motor, ma már nem jellemző, az, ami régen gyakori eset volt, hogy szinte előjelek nélkül nem indult a motor, vagy menet közben leállt.
Kétlem, hogy lenne számottevő igény a régi technológiára, ha van választási lehetőség, az emberek többségének számít az idő, fontis a tervezhetőség.
igen lenne, sőt, egyre jobban térnek vissza a régebbiekre, az újból itt ahol lakom szinte senki se vesz most, állnak a kereskedésekben is...
ma 16:11
csak egy összehasonlitás ár ügyileg. 2 autóm van:
1. Ford Focus 2.0 dízel kombi, 150 lovas, 2020-as, 45ezer km van benne. most jön a normál éves kötelező szervíz, nem vihetem akárhova csak márkaszervízbe. kb 1100 euró lesz. rokonomnak ugyaninnen ford mondeó, gumicserével szintén éves szervíz 1200 euró volt. és mi van akkor egy audi, bmw, mercedes kategóriával...
2. vw golf 6, 1.4 tsi, 122 lovas, 2010-es. komplett szűrőcserék, olajcsere 100 euróból kicserélem itthon...jó igen, tudom láncos... utoljàra 120ezernél volt cserélve, 5 éve. az volt kb 1200 euró. na most, ha évi lebontásba nézem; új autó 5 év alatt szervízköltség: kb 6000 euró, régi autó: 500+1200lánc, kb 1700 euró...na ezért akarok inkabb megszabadulni az újtól. szép, jó, modern, tele olyan elektronikával, aminek a fele se kell. én maradok inkább a réginél.
Nem drágábbak most az autók, mint régebben, sőt. Ti vagytok szegényebbek.
Az autógyártók azt gyártják, amire igény van, nem hülyék. Most is lehet venni egyszerű, fapados autókat, csakhát senki nem hülye, miért venne fapados autót, ha kicsivel drágábban vehet fullextrásat is...?
"Az autógyártók azt gyártják, amire igény van, nem hülyék."
Meg amit a törvények megengednek, lásd mekkora bukta lett VW diesel botrány, amikor megkerülték az elöírásokat.
"Most is lehet venni egyszerű, fapados autókat, csakhát senki nem hülye, miért venne fapados autót, ha kicsivel drágábban vehet fullextrásat is...?"
Persze, miért is venne a paraszt 10-12 ezer euróért dácsiát, amikor van 70 ezerért 5-ös béemvét is.
Ha 10 ezret 0ssze tudott gyüjtei, akkor már csak 6-szor kell annyit kuporgatnia. :D
"Emlékszem a Kispolszkira"
Apámnak Moszkvicsa volt, az volt a csoda, ha éppen ment. Plusz volt körülbelül még egy Moszkvics a garázsban alkatrészként... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!