Szerintetek lenne manapság igény az olcsó, könnyen javítható, egyszerű, analóg technikájú új autókra, olyanokra gondolok, amik a 90-es évek környékén készültek, ha engedné őket gyártani az EU?
"honnan fogod beszerezni 20-30 év múlva"
Egy ismerősöm KIA-val futott bele váltóhibába. 5 éves autó volt, 10 év garancia, de a váltót már nem gyártják hozzá, tehát megmondta a márkaszerviz, hogy bocs, nem tudjuk cserélni... 5 éves autó...
Oké, az nem a '90-es évek, de a 80-as évek szocialista "csodái" sok esetben 100ezer kilométer sem futottak, 70-80ezerrel már mentek a bontóba.
Teljesen más volt az autó, motorhasználati kultúra, akinek volt is autója (a többségnek nem), nem használta napi szinten, "kímélték" azt.
Ennek egyik oka a fentebbi kommentekben is említett megbízhatatlanság - a mai világban az már sok autóhasználónak vállalhatatlan lenne.
"Isten ments, hogy ilyen szarok kerüljenek vissza az utakra. Inkább azon kellene dolgozni, hogy az autók átlag életkora ne 15+ év legyen."
Nyugi, a gyártók megtesznek mindent ennek érdekében.
"Oké, az nem a '90-es évek, de a 80-as évek szocialista "csodái" sok esetben 100ezer kilométer sem futottak, 70-80ezerrel már mentek a bontóba."
Na de a 80-as években sem csak a szoci blokk létezett.
Egyébkönt ez inkább a trabira meg a warnyúra volt igaz.
Nekünk a lada 100 ezernél kapott valami nevetséges összegért gyürüket, és még legalább 50 ezret ment, amikor elkezdett a küszöböknél 12 évesen rozsdásodni. És még szerintem annál átfordult mégegyszer az óra, aki megvette.
Akkoriban természetes volt, hogy a kasznis pár évente cserél megfizethetö összegért köszöböt, aztán le van tudva 3-4 évre.
Manapság csak 2000 euró (800 ezer ft) volt, hogy megfoltozzák a hobbiautóm küszöbét, hogy megmentsük. A normál autóknál a fényezö haveromék mühelye nem is nagyon vállal küszöbözést, mert olyan drága, hogy infarktust kap a vevö.
Egy egyszerű autó nem muszáj, hogy ócska legyen.
A régi szocialista autók azért voltak olyanok amilyenek, mert gyenge anyagokat pl. gyenge acélokat használtak hozzájuk. Ma már egyetlen autónak sem kell hengerfúrás 50 ezer km után.
Egy egyszerű autóba nem kellene turbó, EGR, ilyen-olyan sávtartás, vészfékező automata, meg feljelentő modul ha átléped a sebességet.
Jó gyertyák, trafó, szívócső befecskendezés, erős lánc, 2 lambdaszonda, katalizátor és egy strapabíró elektronika. Mondjuk még ABS. Tudhatná az euro 3-at vagy 4-et.
Az ilyen autóknál az a gázelemező, ami a katalizátor nélküli autóknál 0,5-1% CO-t mutatott, már csak az utolsó számjegyben jelezne 1-et. De inkább nullát. Az egyre újabb Euro normák már a majdnem semmit csökkentik. Vagy olyan részecskék ellen küzdenek, amik nem is lennének, ha nem erőltetnék a közvetlen befecskendezést.
"Ma már egyetlen autónak sem kell hengerfúrás 50 ezer km után."
Egyszer vettem egy 100 ezret futott malac passatból bontott motort, még a gyári hónolásnyomok látszottak a hengerfalon. (Levetettem a hengerfejet, amikor már kifizettem, hogy lássam mit kapok.)
Ezek a modellek voltak, amik állítlag 8 szelepes hengefejjel 1.8as motorral 700-800 ezreket futottak.
Nyilván ezt nem fogja tudni egy elvékonyított motor, ahol 100 ezernél elreped a hengerek közt. Ma vanank ilyenek is.
"Igény biztos lenne, csak épp a mai elöírásoknak kb. semmiben sem felelnének meg."
Az előírásokat is emberek írják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!