Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egyenetlen nyomaték elosztás...

Egyenetlen nyomaték elosztás mitől lehet, javítható e?

Figyelt kérdés

Van egy Dacia-m... hát igen. Kompromisszumos.

sandero stepway, 1.0 tce, 110 le.

Erősebb gyorsításnál, mikor intenzíven dolgozik a turbó, aránylag nagy nyomatékot ad le, de egyenetlenül. Félre húz az autó, mint ha lediferálna az egyik meghajtott kerék.

Kanyarban még erősebben előjön a jelenség, pl. előzésnél, mikor "kikerülöm" az előttem lévőt, alapból nem egyenesen megy az autó, ilyenkor bele akar menni a szemközti árokba, ellenkormányzásra szintén idegesen, és túlzóan reagál.


Nem vészes a dolog, úgy értem, nem túl erős ez a jelenség, de határozottan érezni a kormányon, hogy önálló életre kel.

Szóval nem biztos, hogy rossz. Lehet, hogy ez a dacia szintje.

Ez az első daciám, előző autókkal nem volt ilyen gondom.

Érdemes szerelőhöz vinni? Tapasztalat más daciával?


nov. 13. 08:23
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
47%
Kikapar a kerék. Szar gumikkal nem kéne gyorsulgatni ebben a nyálkás időben.
nov. 13. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
Ha kikaparna, azt írtam volna.
nov. 13. 08:38
 3/18 anonim ***** válasza:
100%
Futómű állapotát és beállítást érdemes ellenőriztetni.
nov. 13. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

Nézesd át, az nem árt. Amúgy nem lehet hogy az út a sz@r, és a nyomvályú miatt kapja félre a kormányt?

Az ilyen 1.0 motornál meg ne foglalkozz a nyomaték egyenletességével, ez arra van hogy A-ból B-be elvigyen, nem sportkocsikázásra.

nov. 13. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:

A nyomvályú is bírja dobálni, kicsit érzékeny rá, de sima útfelületen is ezt csinálja, és egyértelműen a nagyobb nyomaték leadásnál jön elő ez.


Tény, hogy néha feszegetem a határokat, de régebbi sima szívókat simán tiltásig forgattam, akkor se csinálták ezt.

Ez tényleg olyan, mint egy kamion, annyira nyuggerba kell vezetni, mint ha tojásokon lépkednék. Óvatosan, mint egy szűz p1n@val.

Egyszer a tetejét lefosta egy madár, nem vettem észre vagy 2 napig, mire észrevettem, csak a fényezéssel együtt tudtam levakarni róla. Nem csak a lakk jött le, hanem a festék is, csak az alapozó maradt.

Szóval elég érzékeny jószág.

nov. 13. 10:21
 6/18 anonim ***** válasza:
35%
A nagy nyomatéknak (ha volna is) semmi köze hogy félre húz az autó.
nov. 13. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

6-os, pont erről szól a kérdés, a gyakorlat bebizonyította, hogy ez nem így van, mert a jelenség csak a nyomaték csúcs közeli tartományban jelentkezik.

Nem értem, mi a célja a válaszodnak... Többször, egyértelműen leírtam a jelenséget. Nyilván nem délibábot látok, meg nem fantáziálgatok.

Mi értelme van ennek a valóságtagadásnak?

nov. 13. 11:46
 8/18 krwkco ***** válasza:
100%
Nem melegszik valamelyik féked?
nov. 13. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

pfff... hát mit tudom én. Hogy mérjem meg? :D

Hallani, érezni, nem érzek semmi extrát, hogy probléma lenne a fékkel.

nov. 13. 12:30
 10/18 krwkco ***** válasza:

"Hogy mérjem meg?"

Egy szokásos út után a lehető legkevesebb fékezéssel állj meg. Szagolj be a kerekekhez, tartsd közel a kezed, hogy érzel-e hőséget és érintsd meg a féktárcsát vagy fékdobot. Azért kell több lépésben, hogy ha állandóan fog valamelyik féked, akkor ne égesd meg az ujjad a forró felületen.

nov. 13. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!