Egyenetlen nyomaték elosztás mitől lehet, javítható e?
Van egy Dacia-m... hát igen. Kompromisszumos.
sandero stepway, 1.0 tce, 110 le.
Erősebb gyorsításnál, mikor intenzíven dolgozik a turbó, aránylag nagy nyomatékot ad le, de egyenetlenül. Félre húz az autó, mint ha lediferálna az egyik meghajtott kerék.
Kanyarban még erősebben előjön a jelenség, pl. előzésnél, mikor "kikerülöm" az előttem lévőt, alapból nem egyenesen megy az autó, ilyenkor bele akar menni a szemközti árokba, ellenkormányzásra szintén idegesen, és túlzóan reagál.
Nem vészes a dolog, úgy értem, nem túl erős ez a jelenség, de határozottan érezni a kormányon, hogy önálló életre kel.
Szóval nem biztos, hogy rossz. Lehet, hogy ez a dacia szintje.
Ez az első daciám, előző autókkal nem volt ilyen gondom.
Érdemes szerelőhöz vinni? Tapasztalat más daciával?
Nézesd át, az nem árt. Amúgy nem lehet hogy az út a sz@r, és a nyomvályú miatt kapja félre a kormányt?
Az ilyen 1.0 motornál meg ne foglalkozz a nyomaték egyenletességével, ez arra van hogy A-ból B-be elvigyen, nem sportkocsikázásra.
A nyomvályú is bírja dobálni, kicsit érzékeny rá, de sima útfelületen is ezt csinálja, és egyértelműen a nagyobb nyomaték leadásnál jön elő ez.
Tény, hogy néha feszegetem a határokat, de régebbi sima szívókat simán tiltásig forgattam, akkor se csinálták ezt.
Ez tényleg olyan, mint egy kamion, annyira nyuggerba kell vezetni, mint ha tojásokon lépkednék. Óvatosan, mint egy szűz p1n@val.
Egyszer a tetejét lefosta egy madár, nem vettem észre vagy 2 napig, mire észrevettem, csak a fényezéssel együtt tudtam levakarni róla. Nem csak a lakk jött le, hanem a festék is, csak az alapozó maradt.
Szóval elég érzékeny jószág.
6-os, pont erről szól a kérdés, a gyakorlat bebizonyította, hogy ez nem így van, mert a jelenség csak a nyomaték csúcs közeli tartományban jelentkezik.
Nem értem, mi a célja a válaszodnak... Többször, egyértelműen leírtam a jelenséget. Nyilván nem délibábot látok, meg nem fantáziálgatok.
Mi értelme van ennek a valóságtagadásnak?
pfff... hát mit tudom én. Hogy mérjem meg? :D
Hallani, érezni, nem érzek semmi extrát, hogy probléma lenne a fékkel.
"Hogy mérjem meg?"
Egy szokásos út után a lehető legkevesebb fékezéssel állj meg. Szagolj be a kerekekhez, tartsd közel a kezed, hogy érzel-e hőséget és érintsd meg a féktárcsát vagy fékdobot. Azért kell több lépésben, hogy ha állandóan fog valamelyik féked, akkor ne égesd meg az ujjad a forró felületen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!