A Volvóknál és a Saaboknál tényleg kevésbé létezik a tervezett elavulás fogalma, vagy ez csak mítosz?
Azt hallottam egy saabos barátomtól, hogy ez így van, tisztességesebb üzletpolitika szerint tervezték ezeket a kocsikat, pl. a németekhez viszonyítva, különösen a régebbi, 80-as, 90-es évekbeli svéd autókat, de akár az új Volvók esetében is (új Saab ugyebár nincsen). Kevésbé rohadnak, meg sokkal tovább életben tarthatóak, mint más veterán vagy youngtimer. Ti mit tapasztaltatok?
(Szemezgetek egy 740-es Volvóval ugyanis.)
Nem hiszem, hogy ilyen idős autóknál nagy különbséget lehet tenni. Valóban, a red blokkos Volvók elég megbízhatók, de ezt azért el lehet mondani még egy pár típusra, különösen abból az időből. Szerintem te már ezt eldöntötted, és csak bátorítani tudlak. De hogy ennek lenne bármilyen köze a "tervezett elavuláshoz", főleg egy ilyen öreg típussal, amikor abban az időben még kb. mindenki megbízható, egyszerű autókat gyártott, azt erősen kétlem.
Off topic, de azért Volvókból is lehet találni rohadósokat, pl. a Hollandiában gyártott modellek sokkal rosszabbul bírják, pl.: 440, első generációs S40. A P1 platformosok egész jók, a P2-esek is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!