A Volvóknál és a Saaboknál tényleg kevésbé létezik a tervezett elavulás fogalma, vagy ez csak mítosz?
Azt hallottam egy saabos barátomtól, hogy ez így van, tisztességesebb üzletpolitika szerint tervezték ezeket a kocsikat, pl. a németekhez viszonyítva, különösen a régebbi, 80-as, 90-es évekbeli svéd autókat, de akár az új Volvók esetében is (új Saab ugyebár nincsen). Kevésbé rohadnak, meg sokkal tovább életben tarthatóak, mint más veterán vagy youngtimer. Ti mit tapasztaltatok?
(Szemezgetek egy 740-es Volvóval ugyanis.)
Abszolút. Mondjuk a Saaboknál nem kellett hozzá tervezett elavulás, hogy állandóan szarok legyenek, de a Volvo európai autógyártók között MESSZE a legmegbízhatóbb... legalábbis volt, amíg a Volvo valóban Volvo volt, de a te általad említett korosztály még nagyon is valódi Volvo.
A világ 5 igazolhatóan legtöbb kilométert futott autójából 3 Volvo, beleértve az 1. helyezettet is. Ez önmagában sokat elmond szerintem.
A 700-asokban még a redblock motorok vannak, a világ legjobb motorjai között tartják őket számon, de a redblock kifutása után a 90-es és 2000-es években az öt- és hathengeres motorjaikról is ódákat lehet zengeni. Nekem egy 25 éves S80-asom van 400 ezer kilométerrel, gyönyörű szépen jár, ezeknek ennyi kilométer még semmi. Váltó pontos, sehol egy rozsdafolt, minden elektronika működik, stb. És mindez úgy, hogy a legkevésbé sem volt megkímélve. Munkás autó volt korábban, a belterén meg is látszódik, illetve egy fa alól húztam ki ahol hónapokig állt (korábban valami kretén kókány elbaszta, féltem is hogy kárt okozott a motorban, de összeraktam és pöccröff hibátlan), de nemhogy rozsda nincs, még a lakkréteg sem látta kárát.
Egyszerűen csak működnek.
A Volvo a 2000-es években kezdett el visszaesni, amikor a Forddal összeálltak. Habár az öthengeres motorjaik megmaradtak, de ezek mellett kaptak a Fordtól kisebb motorokat, illetve onnantól Ford platformra épültek, Ford futóművel, stb. Annyira nem voltak még ezek sem rosszak, mert a Fordok sem rosszak, de nem éppen Volvo. Kiemelkedőből átlagosan jóvá vált. Aztán a kaput a 2010-es évek tették be, amikor a kínaiak megvették. Ott a Volvo meg is halt. Ma már csak papíron van Volvo, de amúgy megszűnt létezni.
Egy szónak is száz a vége: nem mítosz.
A 90es évek végére elértük az autógyártás csúcsát, utána már a pénzügyesek, marketingesesek és gazdasági válságok befolyásoltak mindent.
Ez a legtöbb márkára is vonatkozik.
A Volvók a zord svéd telet kellett birniuk, meg az Amerikai karbantartást nem ismerő vásárlókat.
A Saab fura dolog, a GM-ből profitált is meg nem is, szerintem ebbe most ne menjünk bele.
#2 "Ezt hogy érted?"
Pontosan úgy. A Saabnak sosem volt jó megítélése. Ettől függetlenül hobbi autónak tökéletes lehet, de csak annak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!