Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Volvóknál és a Saaboknál...

A Volvóknál és a Saaboknál tényleg kevésbé létezik a tervezett elavulás fogalma, vagy ez csak mítosz?

Figyelt kérdés

Azt hallottam egy saabos barátomtól, hogy ez így van, tisztességesebb üzletpolitika szerint tervezték ezeket a kocsikat, pl. a németekhez viszonyítva, különösen a régebbi, 80-as, 90-es évekbeli svéd autókat, de akár az új Volvók esetében is (új Saab ugyebár nincsen). Kevésbé rohadnak, meg sokkal tovább életben tarthatóak, mint más veterán vagy youngtimer. Ti mit tapasztaltatok?


(Szemezgetek egy 740-es Volvóval ugyanis.)



nov. 12. 17:45
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Abszolút. Mondjuk a Saaboknál nem kellett hozzá tervezett elavulás, hogy állandóan szarok legyenek, de a Volvo európai autógyártók között MESSZE a legmegbízhatóbb... legalábbis volt, amíg a Volvo valóban Volvo volt, de a te általad említett korosztály még nagyon is valódi Volvo.


A világ 5 igazolhatóan legtöbb kilométert futott autójából 3 Volvo, beleértve az 1. helyezettet is. Ez önmagában sokat elmond szerintem.


A 700-asokban még a redblock motorok vannak, a világ legjobb motorjai között tartják őket számon, de a redblock kifutása után a 90-es és 2000-es években az öt- és hathengeres motorjaikról is ódákat lehet zengeni. Nekem egy 25 éves S80-asom van 400 ezer kilométerrel, gyönyörű szépen jár, ezeknek ennyi kilométer még semmi. Váltó pontos, sehol egy rozsdafolt, minden elektronika működik, stb. És mindez úgy, hogy a legkevésbé sem volt megkímélve. Munkás autó volt korábban, a belterén meg is látszódik, illetve egy fa alól húztam ki ahol hónapokig állt (korábban valami kretén kókány elbaszta, féltem is hogy kárt okozott a motorban, de összeraktam és pöccröff hibátlan), de nemhogy rozsda nincs, még a lakkréteg sem látta kárát.


Egyszerűen csak működnek.


A Volvo a 2000-es években kezdett el visszaesni, amikor a Forddal összeálltak. Habár az öthengeres motorjaik megmaradtak, de ezek mellett kaptak a Fordtól kisebb motorokat, illetve onnantól Ford platformra épültek, Ford futóművel, stb. Annyira nem voltak még ezek sem rosszak, mert a Fordok sem rosszak, de nem éppen Volvo. Kiemelkedőből átlagosan jóvá vált. Aztán a kaput a 2010-es évek tették be, amikor a kínaiak megvették. Ott a Volvo meg is halt. Ma már csak papíron van Volvo, de amúgy megszűnt létezni.


Egy szónak is száz a vége: nem mítosz.

nov. 12. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Amit írsz, abból az jön le, hogy a mítosz csak a Volvókra vonatkoznak, míg a Saabok rosszak. Ezt hogy érted?
nov. 12. 18:31
 3/11 A kérdező kommentje:
Nekem amúgy egy veterán francia autóm (Peugeot 504) van 560 ezer kilométerrel (bejáratós :), napi használatban, és abszolút elpusztíthatatlannak tűnik, minden sztereotípiát megcáfol, de elkezdtek érdekelni a svédek is, mert mindenem az öregautózás. Gondoltam a Saab 9000-re is, mert találtam szép állapotút. De a Volvo 700-as vonal felé jobban hajlok, már csak az a kérdés, hogy kombit vagy szedánt.
nov. 12. 18:35
 4/11 anonim ***** válasza:
Direkt végig néztem anno a rossz motorok c. több részes sorozatot. Ott pl elhangzott, hogy a saab-oknál az egész motorblokk is tudott vetemedni, deformálódni. WTF?
nov. 12. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
De ezek régebbi Saabok voltak, vagy már GM-csoportosak?
nov. 12. 21:00
 6/11 anonim ***** válasza:
A saab már tönkrement bátta.. :(
nov. 12. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
51%

A 90es évek végére elértük az autógyártás csúcsát, utána már a pénzügyesek, marketingesesek és gazdasági válságok befolyásoltak mindent.

Ez a legtöbb márkára is vonatkozik.

A Volvók a zord svéd telet kellett birniuk, meg az Amerikai karbantartást nem ismerő vásárlókat.

A Saab fura dolog, a GM-ből profitált is meg nem is, szerintem ebbe most ne menjünk bele.

nov. 12. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Így van 7-es és sok embernek kb a kétezres évek közepéig tartott az autógyártás.
nov. 13. 01:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%

#2 "Ezt hogy érted?"


Pontosan úgy. A Saabnak sosem volt jó megítélése. Ettől függetlenül hobbi autónak tökéletes lehet, de csak annak.

nov. 13. 03:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Azért én ismertem elégedett saab-osokat, más kérdés hogy akkoriban azok az autók még jóval fiatalabbak voltak, hogy mi lett a sorsuk amikor 20 évesen 250ezer km-el találkoztak az első, második, harmadik rossz kelet európai gazdával és kontár szerelőivel, az más kérdés.
nov. 13. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!