Miért mondják ennyien hogy a simson jó?
Rengeteg kérdés alatt ahol újabb 50es gepekrol van szó azt mondják hogy csak simson meg máshol is. Szerintem a simson már elavult és csak szerelni kell és árban is van ott mint egy újabb.
Jöhetnek a simson istenítők és magyarázzák meg
a simson-t a vidéki öregek, és az ő gyerekeik istenitik, mert az elérhető számukra,(simson-t ma már szinte csak falvakban lehet látni)
Valóban csak a baj van velük, egyébként újkorukban is folyamatos bütykölést igényeltek, ezzel szemben a japán automata(vagy nem automata) robokok sokkal jobbak, megbizhatóbbak, és használtan megfizethetőek.
kb 100-150k ért nagyon faca suzuki, yamaha honda robogokat lehet venni amik jóval megbizhatóbbak erösebbek minta simson.
A simson a falusiak nyosztalgiája miatt van még témában,általában azon simson tulajok dicsérik, akiknek még más robogóval nem volt tapasztalatuk, igy figjuk sincs i a jó meg mia nem jó!
Amikor jó, akkor jó vele menni, nem vitás, csak gyakran el tud vmi romlani nála, mivel olcsó után gyártott alkatrészekkel lehet felújítani. És a gyújtása elég sok hiba lehetőséget rejt, plusz a karburátor. És a kipufogója sem masszív, könnyen szétjön, a kipufogó csonknál a menet is könnyen elnyíródik, így nem lehet felcsavarni. Túlhevülésre is kényes, párszor meghajtva melegbe túlhevülnek az alkatrészek stb és jönnek elő a bajok.
Környezetemben 90% már rég lecserélték robogókra. Én is, sokkal megbízhatóbb, többet bírnak.
Én nagy Simsonos voltam régen,de az 1-es válaszolónak igaza van.
Ma már csak a baj van velük,gyengék,gázadásra csak a légszűrő hörög,teljesítmény semmi.Állandóan vagy fullad,vagy durrog,vagy gyertyaslussz,sír a kuplung,az 51-eseknek kopogós fémes blokkhangjuk van,háromszor meg van hajtva,máris ciripel a gyűrű,kopog a főtengely.Ezrszer szét voltak már szedve,kikopott menetek a blokkban,felpontozott főtengely a csapágy alatt,stb...
Nagyon nagyon ritka a még bontatlan gyári példány.
A maga korában a Simson volt a segédmotorok királya, legalábbis a vasfüggönyön innen. Képzelj el egy Rigát, Rometet, Babettát. Azoknál sokkal jobb volt.
Ma már elavult, de ha azt nézed, hogy egy 40 év körüli motor némi karbantartással még ma is alkalmas napi használatra, akkor láthatod hogy tényleg egy elég ütőképes konstrukció.
Ma már persze hogy lehet náluk jobbat kapni.
Nem is tudom... 3 év alatt 1 gyújtótrafó, 1 gyertyapipa, plusz egy szimering csere. Szó szerint napi használatban, télen - nyáron. Igen, Simsonról van szó. Tényleg sok meghibásodás ennyi idő alatt. Ja igen, lassan a két gumit is cserélni kell..
Inkább az a baj, hogy sok a "szaki", aki belebarmol, kontárkodik (keresztapám autószerelő, ért hozzá - ért ám a ló....t), utána meg jön a sipákolás, hogy mekkora sz..r a gép.
Pedig csak normálisan kellene megcsinálni, normálisan karbantartani. Igen, már szinte csak utángyártott alkatrészek vannak, de széles a minőségi szórás, nem a legolcsóbbat kell megvenni.
Lehet leszavazni, de soha nem fogom rotyogóra lecserélni. Ha csere, akkor másik Simson.
Mondom ezt több évtizednyi simsonozás után...
Köszönöm a hozzáértőktől a lepontozást...
"Mi anno simson szerelőhöz is vittük javítattni, nagygenerált csinált, szóval sokat költöttünk rá, de csak rövid ideig volt jó, pár nap után már nem akart indulni jól, stb, visszavittük, aztán így ment évekig"...
Ezek szerint a szerelő sem értett hozzá, csak lenyúlt benneteket, összekókányolta a motort.
"Ebből lett elegem, vettem egy megbízható robogót, 12 év alatt motorikus baja nem volt,pedig sokszor meghajtottam már (ő Mallaguti f12-es 50 es) bátran elmehetek vele túrázni, simsonnal 5 km távolabb sose mentem, mert megbízhatatlan volt."
Érdekes, Simsonnal simán bevállalom és végig is viszem a 2*200 km-es túrát minden évben, de megállni csak magam miatt kell, a motor miatt nem.
"Faterom simsonnal jár, de 4-5km távolságokra, szóval még be se melegszik teljesen."
Utána jön a csodálkozás, hogy sz...rá megy.
Igen, kell hozzá egy bizonyos "fanatizmus", de mai napig azt mondom, inkább Simsonnal indulok el túrázni, akár több száz kilómétert is, mint robogóval. Illetve még egyszer: több évtizednyi Simsonos tapasztalatom van, nem a levegőbe beszélek. De a robogóhívőknek hiába is magyarázok, ugye?
Hajrá, lehet lepontozni
Kedves Kérdező és Kedves válaszadók!
Nekem egy 1975 ös Simson S50B motorkerékpárom van, több éve a tulajdonomban. Azon kívül persze több motorom is van csak a felsorolás kedvéért egy Piaggio Liberty 50 2t vadonat új összesen 3500km van benne. Gilera Runner Fx125 és egy BMW R1200 nagymotor. Mindegyik motort másért szeretem, de most a Simson motoromról irnék pár sort.
Az S50b motort 35000. ft. ért vettem annak idején csak nosztalgiából mert gyermekkoromban ilyen Simsonom volt. Azzal a gondolattal, hogy pár napot használom kicsit kipofozom és eladom, hogy az ráfordított pénz visszajöjjön.
Évek óta ha nem megyek hosszú túrára, a Simsont használom.
12400 km mentem vele és összes javítás egy néhányszor gyertya csere és a gumikat cseréltem, fékbetétet cseréltem, első teleszkóp szimering csere, égőket cseréltem. Soha nem hagyott cserben, télen és nyáron is használom, mindig 1-2 rúgásra indul!
Akkor miért kell sokat javítgatni ezt a motort?
A titka a stabil működésnek a lehetőleg gyári alkatrészek felhasználásával szakszerű felújítás.
Nekem ehhez a motorhoz csak gyári és bontott gyári alkatrészeket használtam fel!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!