2001-es 1.4-es Toyota Corolla E11, 2700km alatt egy liter olaj elfogy, ez normális?
SZiasztok!
2001-es 1.4-es benzines Corolla, 140ezer km van benne.
2700 km alatt elfogyott egy liter olaj. Ez normális?
Valószínű a dugattyúk, henger tökéletes, csak egy gyűrűzés kellene neki.
Sokszor van, hogy gyárilag hulladék gyűrűkkel rakják össze a motorokat.
Most is amit szétszedtem, valami noném gagyi, sosem volt szétszedve még.
Kap egy Mahle garnitúrát, az mint az üveg.
Bár még 28e ft-os sokallok rá, magamnak csinálom. Sóherkedek.
Ez sem volt még soha szétszedve.
Mennyibe kerülne egy gyűrűzés, anyag+munkadíj?
Az a "baj" ha már szét van szedve a motor akkor ott illik a gyűrűkön kívül mást is megcsinalni/cserélni így az összeg szépen menne felfele...
De csak gyűrűzés kb 200-300e.
Abból jó sok olaj kijön 🙂🙂
Persze ha marad ez az Olaj fogyasztás és nem durvul el.
(extrém példa de volt céges h astra-t 500km-enként kellett maxra tölteni mert már jelezte, hogy minimumon vam... Na így már elég sok pénz menne el olajra neked).
Jó kérdés, hogy mennyire akarsz hosszú távon számolni az autóval, meddig használnád mondjuk.
Tudom nem vigasz de nekem is félig motorolajjal megy a dizel mergám (az étolaj mellett) 😅
Tavasszal meghengerfejeztem, cseréltem szelepszárszimeringeket csak éppen a szívó oldaliak nem igazán bele valók mint kiderült utólag... Szépen engedi be az olajat a hengerbe.
Tavasszal kicserélem.
1000 forintos művelet meg 1 napos meló.
Köszönöm a válaszokat!
Munkábajárós autó, 23 éves.
Szerintem évente töltök bele 12ezer Ft-ért olajat, és használom amíg tudom.
Soha nem térülne meg a motorgenerál.
Igen, ez sajnos ilyen ha az ember nem tudja magának megcsinálni.
Én meghengerfejeztem az öreg mercim 30.000 forintból.
Szerelőnél ez még egy 0 lett volna a végére.
A "zz" motorkódosak érintettek ezzel a problémával. A facelift előtti 4g-fe nem.
A probléma az, ez a már vvti-s blokk tényleg konstrukció hibás. Volt is rá visszahívás, gariidőn túl is cseréltek komplett motort a gyártó költségére azoknál a tulajoknál akik márkaszervízbe hordták a gépsast. Sajnos sokan nem éltek ezzel a lehetőséggel.
A te olajfogyasztásod még nem durva, ha esetleg komolyabb lesz akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy érdemes-e még ennyi pénzt rászánni a kocsira.
Amit írtak, hogy 5W40 vagy 10W40 azt felejtsd el, még rosszabb lesz neki. Hiszen alapvetően később érkezik meg hidegen a kenés, az alapból lekokszolódott gyűrű alatti furatokon a viszkózusabb olaj még kevésbé áramlik, még jobban beleég, illetve a csapágyhézag se indokolja ezt az olajat.
A többi válaszolóval ellentétben én csatolok néhány forrást a válaszomhoz.
11 vagyok, amiről írtam, egy pözsó, 200e km-rel.
Hüvelyek, dugattyúk, hengerfej tökéletlesek.
22 éves az autó.
Viszont a gyűrűk szétkoptak, még csak nem is krómozott gyűrűk.
Ha egyszerű szétszedni a totojád, egy maszek szaki olcsón megcsinálja csak a gyűrűzést.
2-300 ezer...persze.
Valami zs. kategóriás szervizben, ahol ki kell fizetni a 8 takarítónőt is.
A gyűrűket te vedd bele, de lehetőleg ne goetze-t. Mahle a legjobb, ami kapható.
140 ezer van az autódban, az kb új, semmi mást nem kell cserélni.
Aztán lehet egy lekokszosodott kartergáz elvezetés is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!