Normális, hogy ennyit kell csúsztatni a kuplungot?
Nem rég óta vezetek, kb. fél éve, úgyhogy túl sok viszonyítási alapom, és tapasztalatom nincs különböző autók terén.
Két autóval szoktam furikázni, egy 1.4-es Corollával, és egy 1.0-as Swiftel.
Amit észrevettem, hogy míg a Suzukinál váltáskor elég csak egy pillanatra megtartanom a fogásponton a kuplungot, addig a Toyotánál legalább 2-3 másodpercig csúsztatni kell, máskülönben elkezd rángatni. Így viszont nem lehet dinamikusan váltani, plusz gondolom a kuplungnak sem a legjobb.
Illetve, amikor még az elején fulladoztam le vele, furcsa volt, hogy míg a tanulóautó, és a Swift berángat, majd utána fullad le, addig ez nem csinál semmit. Kicsit gyorsabban engedem a kuplungot, vagy a fogáspontnál fél milivel feljebb engedem, akkor már lefullad, viszont egyáltalán nem rángat, csak simán leáll a motor.
Ugyan már hozzászoktam ehhez, hogy sokat kell csúsztatni, viszont nem tudom, ez normális?
Ez normális, a Toyota az ilyen rángatós ezek szerint.
Azt csináld, hogy több gázt adj váltás után, és akkor nem kell olyan sokat csúsztatni.
szia.
kihúzatod rendesen? persze nem üveghangig, csak úgy, hogy érezze az a motor, határozott sofőrje van..
ilyen jelenség (nálam) akkor fodul(t) elő, ha nem húzattam meg rendesen, a kelleténél alacsonyabb fordulaton kapcsoltam..
menet közben nem normális, ha váltáskor ránt, rángat egy autó..nem szabad csúsztatni, kihúzat, kuplung tapos, vált, kuplung visszadob..ha a gáz-kuplung-váltás összhangban van, teljesen simának, észrevehetetlennek kell lenni, hogy váltottál..
Most mentem vele egy kört, kipróbáltam ha kihúzom 3 ezerig, akkor már nem kell annyira csúsztatni. Viszont nem sok neki ez egy kicsit? Mármint amikor tanultam, tunkolták belém, hogy 2 ezernél fel. Persze jármű válogatja, de ugyan úgy 1.4 volt az is, azonos súly, szintén benzines. Illetve a kis 1.0 suzukinál sem kell csúsztatni, persze könnyebb kicsivel, de azért ez sem egy tank.
#7 Ha úgy csinálom mint írtad, berángat 2-esnél és 3-asnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!