Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Normális, hogy ennyit kell...

Normális, hogy ennyit kell csúsztatni a kuplungot?

Figyelt kérdés

Nem rég óta vezetek, kb. fél éve, úgyhogy túl sok viszonyítási alapom, és tapasztalatom nincs különböző autók terén.

Két autóval szoktam furikázni, egy 1.4-es Corollával, és egy 1.0-as Swiftel.

Amit észrevettem, hogy míg a Suzukinál váltáskor elég csak egy pillanatra megtartanom a fogásponton a kuplungot, addig a Toyotánál legalább 2-3 másodpercig csúsztatni kell, máskülönben elkezd rángatni. Így viszont nem lehet dinamikusan váltani, plusz gondolom a kuplungnak sem a legjobb.


Illetve, amikor még az elején fulladoztam le vele, furcsa volt, hogy míg a tanulóautó, és a Swift berángat, majd utána fullad le, addig ez nem csinál semmit. Kicsit gyorsabban engedem a kuplungot, vagy a fogáspontnál fél milivel feljebb engedem, akkor már lefullad, viszont egyáltalán nem rángat, csak simán leáll a motor.

Ugyan már hozzászoktam ehhez, hogy sokat kell csúsztatni, viszont nem tudom, ez normális?



2015. júl. 22. 14:57
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Ez normális, a Toyota az ilyen rángatós ezek szerint.

Azt csináld, hogy több gázt adj váltás után, és akkor nem kell olyan sokat csúsztatni.

2015. júl. 22. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Igazából 2-be és 3-ba tételnél jelentkezik ez, utána már nem kell annyit csúsztatni. Ha több gázt adok, akkor is berángat, ha gyorsabban engedem fel.
2015. júl. 22. 15:04
 3/15 anonim ***** válasza:
Na, akkor csináld azt, ha nem jön mögötted senki, hogy mikor váltasz 2-ből 3-ba hogy nem adsz gázt a váltás után azonnal, hanem csak miután már teljesen felengedted a kuplungot és egy kicsit már motorféken lassul az autó. Azonkívül ellenőrizni kellene a motor- és váltó tartó bakokat mert ha azok szakadtak akkor erőteljesebben jelentkezik a rángatás.
2015. júl. 22. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

szia.


kihúzatod rendesen? persze nem üveghangig, csak úgy, hogy érezze az a motor, határozott sofőrje van..

ilyen jelenség (nálam) akkor fodul(t) elő, ha nem húzattam meg rendesen, a kelleténél alacsonyabb fordulaton kapcsoltam..


menet közben nem normális, ha váltáskor ránt, rángat egy autó..nem szabad csúsztatni, kihúzat, kuplung tapos, vált, kuplung visszadob..ha a gáz-kuplung-váltás összhangban van, teljesen simának, észrevehetetlennek kell lenni, hogy váltottál..

2015. júl. 22. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
2-3-nál 2500 körül szoktam váltani, mert az alatt még többet kell csúsztatni. A felett 2-2100
2015. júl. 22. 15:31
 6/15 Trafó1 ***** válasza:
Váltás előtt kihúzatod ,gáz vissza, kuplung, váltás, kuplung fel, semmi csúsztatás, mehet a gáz, ennek így kellene működnie, mondjuk egy hónap után már te is belejössz szerintem, de amíg a fordulatszámot nézed és nem érzésből csinálod addig akadozni is fogsz, gyakorlat teszi a mestert, majd ráérzel.
2015. júl. 22. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
Váltásnál ne csúsztasd, csak gáz felenged - kuplung benyom - váltasz - kuplung felenged egyből és újra nyomhatod a gázt.
2015. júl. 22. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 Tomcatters ***** válasza:
Nemtudom milyen corrollatok van ... nekem is van egy 1.4 corollam 1.4 vvt-i 97 le en egyaltalan nem csusztatom valtaskor csak indulaskor minimalissan es nem rangat , meg van egy 2.0 literes accordom az se rangat .. illetve rangatott,de miota kicsereltem az uzemanyagszurot es a gazpedalon kellett allitani kicsit ,mert hirtelen sok nyomatekot es erotcadott az atvitelnek es azert rantott mikor valtottam vele :)
2015. júl. 22. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Most mentem vele egy kört, kipróbáltam ha kihúzom 3 ezerig, akkor már nem kell annyira csúsztatni. Viszont nem sok neki ez egy kicsit? Mármint amikor tanultam, tunkolták belém, hogy 2 ezernél fel. Persze jármű válogatja, de ugyan úgy 1.4 volt az is, azonos súly, szintén benzines. Illetve a kis 1.0 suzukinál sem kell csúsztatni, persze könnyebb kicsivel, de azért ez sem egy tank.


#7 Ha úgy csinálom mint írtad, berángat 2-esnél és 3-asnál.

2015. júl. 22. 18:05
 10/15 szerencses85 ***** válasza:
Nem kell 2 ezernél felváltani, nem dízel ez :) Húzasd ki jobban, és nem fog rángatni.
2015. júl. 22. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!