Normális, hogy ennyit kell csúsztatni a kuplungot?
Nem rég óta vezetek, kb. fél éve, úgyhogy túl sok viszonyítási alapom, és tapasztalatom nincs különböző autók terén.
Két autóval szoktam furikázni, egy 1.4-es Corollával, és egy 1.0-as Swiftel.
Amit észrevettem, hogy míg a Suzukinál váltáskor elég csak egy pillanatra megtartanom a fogásponton a kuplungot, addig a Toyotánál legalább 2-3 másodpercig csúsztatni kell, máskülönben elkezd rángatni. Így viszont nem lehet dinamikusan váltani, plusz gondolom a kuplungnak sem a legjobb.
Illetve, amikor még az elején fulladoztam le vele, furcsa volt, hogy míg a tanulóautó, és a Swift berángat, majd utána fullad le, addig ez nem csinál semmit. Kicsit gyorsabban engedem a kuplungot, vagy a fogáspontnál fél milivel feljebb engedem, akkor már lefullad, viszont egyáltalán nem rángat, csak simán leáll a motor.
Ugyan már hozzászoktam ehhez, hogy sokat kell csúsztatni, viszont nem tudom, ez normális?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez normális, a Toyota az ilyen rángatós ezek szerint.
Azt csináld, hogy több gázt adj váltás után, és akkor nem kell olyan sokat csúsztatni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
szia.
kihúzatod rendesen? persze nem üveghangig, csak úgy, hogy érezze az a motor, határozott sofőrje van..
ilyen jelenség (nálam) akkor fodul(t) elő, ha nem húzattam meg rendesen, a kelleténél alacsonyabb fordulaton kapcsoltam..
menet közben nem normális, ha váltáskor ránt, rángat egy autó..nem szabad csúsztatni, kihúzat, kuplung tapos, vált, kuplung visszadob..ha a gáz-kuplung-váltás összhangban van, teljesen simának, észrevehetetlennek kell lenni, hogy váltottál..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Most mentem vele egy kört, kipróbáltam ha kihúzom 3 ezerig, akkor már nem kell annyira csúsztatni. Viszont nem sok neki ez egy kicsit? Mármint amikor tanultam, tunkolták belém, hogy 2 ezernél fel. Persze jármű válogatja, de ugyan úgy 1.4 volt az is, azonos súly, szintén benzines. Illetve a kis 1.0 suzukinál sem kell csúsztatni, persze könnyebb kicsivel, de azért ez sem egy tank.
#7 Ha úgy csinálom mint írtad, berángat 2-esnél és 3-asnál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!