Normális, hogy ennyit kell csúsztatni a kuplungot?
Nem rég óta vezetek, kb. fél éve, úgyhogy túl sok viszonyítási alapom, és tapasztalatom nincs különböző autók terén.
Két autóval szoktam furikázni, egy 1.4-es Corollával, és egy 1.0-as Swiftel.
Amit észrevettem, hogy míg a Suzukinál váltáskor elég csak egy pillanatra megtartanom a fogásponton a kuplungot, addig a Toyotánál legalább 2-3 másodpercig csúsztatni kell, máskülönben elkezd rángatni. Így viszont nem lehet dinamikusan váltani, plusz gondolom a kuplungnak sem a legjobb.
Illetve, amikor még az elején fulladoztam le vele, furcsa volt, hogy míg a tanulóautó, és a Swift berángat, majd utána fullad le, addig ez nem csinál semmit. Kicsit gyorsabban engedem a kuplungot, vagy a fogáspontnál fél milivel feljebb engedem, akkor már lefullad, viszont egyáltalán nem rángat, csak simán leáll a motor.
Ugyan már hozzászoktam ehhez, hogy sokat kell csúsztatni, viszont nem tudom, ez normális?
Az oktatók spórolnak, azért mondják hogy válts fel hamar, amúgy az nagyon nem tesz jót a motornak.
Ilyen kis szivóbenzint legalább 3000-ig ki lehet húzatni mindig.
Amúgy csak a nagyobb motoros autóknál érvényes az, hogy akár le is ugorhatsz a kuplungról, az ilyen kisebbeknél azért egy pillanatig meg kell tartani a fogáspontnál, még akkor is, ha 5-be váltasz éppen, másképp nem lesz sima a váltás. De amúgy minél jobban húzatod, annál könnyebb rántásmentesen váltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!