Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Punto 1.2 HLX fűtés probléma....

Csepregi21 kérdése:

Punto 1.2 HLX fűtés probléma. Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés
2000es évjárat Punto 2. Most a hidegek érkeztével jött elő ez a gond, hogy alapjáraton nincs fűtés.Beindítom szépen jár, elkezd langyosodni a levegő, vízhőfok is szépen kúszik felfelé, aztán egyszer csak hideg, a kiegyenlítőben meg emelkedik a szint.Először hengerfejre gyanakodtam. De mikor elindulok vele pár száz méter és a víz mutató normál állásból visszaesik negyedre, elkezdi okádni a forró levegőt. Kb 2 km után már szépen helyén van a mutató, fűtés is remek, mikor leállítom akkor a kiegyenlítőben is rendben van a vízszint.Lényegében 1500as fordulat alatt nincs meleg, fölötte meg nincs semmi gond. Arra gondoltam hogy el volna részben dugulva a fűtőradiátor, és csak emelt fordulaton lenne képes a szivattyú átpréselni a meleg vizet?

nov. 7. 04:53
 1/7 anonim ***** válasza:
Termosztátot csere elösször.
nov. 7. 05:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Nincs normális vízkeringés alapjáraton. Lehet elég lenne egy hűtőrendszer átmosás, mert nem kering a fűtőradiátorban a víz. De első körben vennék a kiegyenlítőtartályra egy új zárósapkát, mert lehet csak annak tömítése nem jó, és nem tarja meg a nyomást.
nov. 7. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Lehet, jóval előbb nyit ki a termosztát, mint kellene, vagyis alacsonyabb hőfokon. Ezek így romlanak el. Zárva nem marad egyik sem.
nov. 7. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Termosztátot kb 2 hete cseréltem benne, de a tünetek megmaradtak. A zárósapka eszembe se jutott.


Hűtőrendszer átmosáshoz mostanában valahogy nincs hangulatom, tekintettel az időjárásra😂😂.

De ha a kupak csere után se lesz változás akkor muszáj lesz.



Ha mosatás után se javul a helyzet akkor mit lehetne még tenni?

nov. 7. 08:50
 5/7 A kérdező kommentje:

Nos sapka csere nem oldotta meg a problémát. A hűtőrendszer átmosatása sem hozott eredményt. Viszont volt elég idő megfigyelni a gépet.



Hidegen indítom, alapjáraton ketyeg a motor, hideget fúj.Kb 15 perc járatás után a vízhőmérséklet mutató középre beáll, üzemmeleg viszont még mindig hideget fúj, de kb ennyi idő után lassan elkezd emelkedni a kiegyenlítőben a folyadékszint. Olyan 30-40perc alapjáraton járatás után kezdi a zárósapkánál kifújni a vizet és még mindig hideget fúj.


De ha elindulok vele, akár közvetlenül hidegen való indítás után is akkor kb 2km után üzemmeleg a motor a mutató szerint. Majd egyszer csak visszaesik a mutató olyan 1/3 ad állásba. Ilyenkor kezd langyosat fújni. Menet közben kevesebb mint 1perc alatt ismét középállásba kerül a mutató, ilyenkor már kánikula van az autóban, és ha megállok rögtön nézem a kiegyenlítőben a szintet ,és normál szintén van a hűtőben a víz.Max-min jelző között. Fogalmam sincs hogy ilyent mitöl csinál.

nov. 23. 22:36
 6/7 anonim ***** válasza:
Érdemes volna körülnézni a vízpumpa körül, lehet, hogy széthullott.
nov. 23. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Az lesz a kövi lépés, viszont akkor már a vezérlést is cseréltetem.
nov. 24. 08:28

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!