2000es évjárat Punto 2. Most a hidegek érkeztével jött elő ez a gond, hogy alapjáraton nincs fűtés.Beindítom szépen jár, elkezd langyosodni a levegő, vízhőfok is szépen kúszik felfelé, aztán egyszer csak hideg, a kiegyenlítőben meg emelkedik a szint.Először hengerfejre gyanakodtam. De mikor elindulok vele pár száz méter és a víz mutató normál állásból visszaesik negyedre, elkezdi okádni a forró levegőt. Kb 2 km után már szépen helyén van a mutató, fűtés is remek, mikor leállítom akkor a kiegyenlítőben is rendben van a vízszint.Lényegében 1500as fordulat alatt nincs meleg, fölötte meg nincs semmi gond. Arra gondoltam hogy el volna részben dugulva a fűtőradiátor, és csak emelt fordulaton lenne képes a szivattyú átpréselni a meleg vizet?
Nincs normális vízkeringés alapjáraton. Lehet elég lenne egy hűtőrendszer átmosás, mert nem kering a fűtőradiátorban a víz. De első körben vennék a kiegyenlítőtartályra egy új zárósapkát, mert lehet csak annak tömítése nem jó, és nem tarja meg a nyomást.
nov. 7. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Lehet, jóval előbb nyit ki a termosztát, mint kellene, vagyis alacsonyabb hőfokon. Ezek így romlanak el. Zárva nem marad egyik sem.
nov. 7. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 A kérdező kommentje:
Termosztátot kb 2 hete cseréltem benne, de a tünetek megmaradtak. A zárósapka eszembe se jutott.
Hűtőrendszer átmosáshoz mostanában valahogy nincs hangulatom, tekintettel az időjárásra😂😂.
De ha a kupak csere után se lesz változás akkor muszáj lesz.
Ha mosatás után se javul a helyzet akkor mit lehetne még tenni?
nov. 7. 08:50
5/7 A kérdező kommentje:
Nos sapka csere nem oldotta meg a problémát. A hűtőrendszer átmosatása sem hozott eredményt. Viszont volt elég idő megfigyelni a gépet.
Hidegen indítom, alapjáraton ketyeg a motor, hideget fúj.Kb 15 perc járatás után a vízhőmérséklet mutató középre beáll, üzemmeleg viszont még mindig hideget fúj, de kb ennyi idő után lassan elkezd emelkedni a kiegyenlítőben a folyadékszint. Olyan 30-40perc alapjáraton járatás után kezdi a zárósapkánál kifújni a vizet és még mindig hideget fúj.
De ha elindulok vele, akár közvetlenül hidegen való indítás után is akkor kb 2km után üzemmeleg a motor a mutató szerint. Majd egyszer csak visszaesik a mutató olyan 1/3 ad állásba. Ilyenkor kezd langyosat fújni. Menet közben kevesebb mint 1perc alatt ismét középállásba kerül a mutató, ilyenkor már kánikula van az autóban, és ha megállok rögtön nézem a kiegyenlítőben a szintet ,és normál szintén van a hűtőben a víz.Max-min jelző között. Fogalmam sincs hogy ilyent mitöl csinál.
nov. 23. 22:36
6/7 anonim válasza:
Érdemes volna körülnézni a vízpumpa körül, lehet, hogy széthullott.
nov. 23. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 A kérdező kommentje:
Az lesz a kövi lépés, viszont akkor már a vezérlést is cseréltetem.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!