Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autó álló helyzetben,ugyano...

Onway kérdése:

Az autó álló helyzetben,ugyanolyan fordulatszámnál (pl. 2000/min) ugyanolyan hatékonysággal tölti az aksit,mint menet közben?Elméleti kérdés.

Figyelt kérdés

ma 14:14
 1/9 anonim ***** válasza:
72%
Ha az elégetett benzinhez viszonyítod az akkutöltést, akkor nyilván nem, hiszen álló helyzetben, adott fordulaton, időegység alatt kevesebbet fogyaszt a motor, mint ugyanolyan fordulaton, ugyanannyi idő alatt, de mozgatva az autót.
ma 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
De a generátor elvileg ugyanannyit pörög mindkét esetben,ami lényegs itt nem?A több benzin menet közben a kocsi mozgatása miatt fogy,nem termel a generátor (szerintem) több áramot.Bár hozzáteszem,ez csak laikus tipp részemről.
ma 14:45
 3/9 anonim ***** válasza:
Igen!
ma 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
46%

A generátor töltő áramköre azért tartalmaz feszültségszabályozózt, mert egy akkumulátort a típusának megfelelő feszültséggel és áramerősséggel kell tölteni.

A töltőáram egy meghatározott minimum motorfordulat fölött a szabályozó áramkörnek köszönhetően állandó.

Ez a minimális fordulatszám bőven 2000 l/min alatt van. A töltés szempontjából mindegy hogy áll-e az autó vagy halad.

A belapcsolt fogyasztók teljesítményfelvétele muzsikálhat bele a dologba.

hogy haladsz-e vagy sem.

ma 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

2000-res fordulaton, menet kozben es allo helyzetben is ugyanannyi a generatorrol leveheto teljesitmeny.


A kb. 3:1, 4:1 attetelezes miatt, pedig mar alapjaraton is boven tobbet tolt, mint, amit az akku fel tudna venni. Kiveve, ha bekapcsolsz melle, minden nagyfogyasztot.


Bikazas utan ezert vicces mikor rugdossak neki a gazt, hogy gyorsabban toltson. Semmi ertelme nincs. Vagy javasoljak, hogy menj egy hosszu utra a kocsival..

Az akku nem ezektol toltodik, hanem az idotol, amig jar a motor. Lenyegtelen, hogy alapjaraton, vagy 100-al mesz kozben.

ma 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!Megvan,amire kiváncsi voltam! :)
ma 15:51
 7/9 anonim ***** válasza:

#6 szakszövegnek tűnő hablaty. A töltőáram nem állandó.

A generátor csak a feszültséget szabályozza, a töltőáramot nem korlátozza. Egy lemerült, de egyébként kifogástalan akkut a generátor akkora árammal fog tölteni, ami a generátor feszültségéből, és az akku belső ellenállásából adódik. Illetve ezt behatárolja a generátor maximális árama. Ez utóbbit alapjáraton nem tudja, de 2000/percnél már igen.

Szóval egy 90 amperes generátor akár 75 amperrel is képes tölteni egy jó akkut, ameddig a feszültsége el nem éri a 14,2 voltot, utána a töltőáram fokozatosan csökken.


Bikázáskor onnan lehet tudni, hogy gatya egy akku, hogy amint beröffen a motor, abban a pillanatban felugrik a feszültség 14,2 voltra. Egy normális akkunál percek telnek el, mire eléri ezt a feszültséget.

ma 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Bocsánat, az előzőt a #4-nek szántam
ma 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A töltőáram valóban nem állandó, a feszültségszabályzó, pedig csak a feszültséget szabályozza.

De 75 Ampert nem fog felvenni még a teljesen lemerült akksi sem. Nem csak 14,2V után csökken a töltőáram, hanem folyamatosan. Ha ráteszel egy lakatfogót meglátod. Ezért fontosabb az időtényező egy lemerült akku töltésénél.

ma 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!