Az autó álló helyzetben,ugyanolyan fordulatszámnál (pl. 2000/min) ugyanolyan hatékonysággal tölti az aksit,mint menet közben?Elméleti kérdés.
A generátor töltő áramköre azért tartalmaz feszültségszabályozózt, mert egy akkumulátort a típusának megfelelő feszültséggel és áramerősséggel kell tölteni.
A töltőáram egy meghatározott minimum motorfordulat fölött a szabályozó áramkörnek köszönhetően állandó.
Ez a minimális fordulatszám bőven 2000 l/min alatt van. A töltés szempontjából mindegy hogy áll-e az autó vagy halad.
A belapcsolt fogyasztók teljesítményfelvétele muzsikálhat bele a dologba.
hogy haladsz-e vagy sem.
2000-res fordulaton, menet kozben es allo helyzetben is ugyanannyi a generatorrol leveheto teljesitmeny.
A kb. 3:1, 4:1 attetelezes miatt, pedig mar alapjaraton is boven tobbet tolt, mint, amit az akku fel tudna venni. Kiveve, ha bekapcsolsz melle, minden nagyfogyasztot.
Bikazas utan ezert vicces mikor rugdossak neki a gazt, hogy gyorsabban toltson. Semmi ertelme nincs. Vagy javasoljak, hogy menj egy hosszu utra a kocsival..
Az akku nem ezektol toltodik, hanem az idotol, amig jar a motor. Lenyegtelen, hogy alapjaraton, vagy 100-al mesz kozben.
#6 szakszövegnek tűnő hablaty. A töltőáram nem állandó.
A generátor csak a feszültséget szabályozza, a töltőáramot nem korlátozza. Egy lemerült, de egyébként kifogástalan akkut a generátor akkora árammal fog tölteni, ami a generátor feszültségéből, és az akku belső ellenállásából adódik. Illetve ezt behatárolja a generátor maximális árama. Ez utóbbit alapjáraton nem tudja, de 2000/percnél már igen.
Szóval egy 90 amperes generátor akár 75 amperrel is képes tölteni egy jó akkut, ameddig a feszültsége el nem éri a 14,2 voltot, utána a töltőáram fokozatosan csökken.
Bikázáskor onnan lehet tudni, hogy gatya egy akku, hogy amint beröffen a motor, abban a pillanatban felugrik a feszültség 14,2 voltra. Egy normális akkunál percek telnek el, mire eléri ezt a feszültséget.
A töltőáram valóban nem állandó, a feszültségszabályzó, pedig csak a feszültséget szabályozza.
De 75 Ampert nem fog felvenni még a teljesen lemerült akksi sem. Nem csak 14,2V után csökken a töltőáram, hanem folyamatosan. Ha ráteszel egy lakatfogót meglátod. Ezért fontosabb az időtényező egy lemerült akku töltésénél.
Ugyan úgy tölti.
De ha például 1500-nál eléri a max töltést akkor hiába pörgeted nem tölt jobban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!