Motorral az első fék használatával ugyanolyan könnyen orra lehet bukni mint a biciklivel?
Jellemzően inkább oldalra dől és csúszik a motor.
De igen, van rá mód, hogy fejreállítsd.
#5 Én városban nem is használok első féket, motorfék visszakapcsolgatva meg hátsó bőven elég, ha nem csak az orrodig látsz. Főleg, hogy sok modern motorban dual fék van, ami azt jelenti, hogy a hátsó fékpedál az első fék három munkahengeréből egyet szintén működtet (meg az első is a hátsót). Az első fék baromi gyorsan meg tudja állítani a motort úgy is, hogy teljesen biztonságosan kezeled, de nem érdemes erre hagyatkozni és későn fékezni, mert a mögötted levő autós meg fog lepődni azon, milyen fékerőd van. Ahogy zöld lámpánál a motoros kilő és már nem is látod, ugyanolyan gyorsan meg is tud állni, ha akar, orrabukás nélkül. Én pont a megállás pillanatában el is engedem az első féket, hogy végleges megállást a hátsó okozzon, finomabb, nem rándul (mondjuk én autóban is amikor már majdnem megállt, engedek a féken, és álló helyzetben taposom be rögzítésként, hogy ne biccenjen előre minden utas.)
Ha valaki neked terjeszti az ilyen rémhíreket, az azért van, mert a motorosok nagyon nagy többsége a hátsó féket nem sokat és nem jól használja. Nem kell félni az első féktől, csak észnél kell lenni, mondjuk ez motoron nem csak az első fékre igaz. El kell menni 1-2 vezetéstechnikai tréningre bóják között manőverezni, vészkikerülni meg vészfékezni, és megtanulja az ember.
(Városi normál közlekedésnél talán nincs gond az első fékkel nem?)
Semmilyen körülmények közt nincs gond az első fékkel. Én nem értem miért hiszed azt hogy olyan egyszerű egy motorral elsőkerékre emelkedni. Esetleg egy supermotoval ami baromi könnyű és magas de más jellegű motorokkal nem olyan egyszerű mutatvány akkorát fékezni hogy elemelkedjen. Az konkértan vészfékezés tapasztalat nélkül.
Előbb csináld meg a motos jogsit aztán rájössz hogy nem fog minden elsőfékezés sztopizásba torkolni.
Ezért kellene gyakorolni és megtanulni akkor nem állnál fejre.
EGy féknek úgy kell fogni hogy alkalom adtán akár blokkoló legyen a kerék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!