Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorral az első fék használat...

Motorral az első fék használatával ugyanolyan könnyen orra lehet bukni mint a biciklivel?

Figyelt kérdés
Vagy mivel a motornál ott van a motorblokk, a váltó, a tank, stb jelentősen alacsonyabban van a súlypont és így közel sem?

ma 08:43
 1/6 anonim ***** válasza:
64%
Igen, de biciklivel is csak akkor ha nem tudod hogyan kell beállítani. Én a motoromat is úgy állítom be hogy csak gurulóra fékezzen. (bowdenos)
ma 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
80%

Jellemzően inkább oldalra dől és csúszik a motor.

De igen, van rá mód, hogy fejreállítsd.

ma 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 dirtboy ***** válasza:
80%
ABS-es motorokkal nem állsz feljre ha fullra becsűröd sem,ami nem ABS-es ott meg sokmindentől függ hogy mennyire képes vagy hajlamos elemelni a hátulját.
ma 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
80%
Ha ész nélkül rángatod és nincs ABS, akkor igen, felemelkedhe a hátsó kerék, de azért ahhoz nagy tempó is kell emellé, hogy egyenesen orra bukjál. Nekünk tréningen megmutatták insruktorok, kb. hogyan néz ki, ha ABS nélküli motoron az ember csak az első féket használja vészfékezésre és rángatja. Nem túl bizalomgerjesztő látvány, de átlagembernél nem merül fel ilyen. Sőt, ha a hátsó kerék csúszik a túltaposott fék miatt, és nem fokozatosan veszed vissza, hanem leugrasz a fékpedálról, akkor cserébe simán lerepülsz a motorról. Motoron sok dolgot össze lehet hozni, ha nincs meg a technika.
ma 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
#4 Ez a másik amire gondoltam, hogy motornál talán nem 20 km/óránál áll első kerékre gondolom. Városi normál közlekedésnél talán nincs gond az első fékkel nem?
ma 09:58
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

#5 Én városban nem is használok első féket, motorfék visszakapcsolgatva meg hátsó bőven elég, ha nem csak az orrodig látsz. Főleg, hogy sok modern motorban dual fék van, ami azt jelenti, hogy a hátsó fékpedál az első fék három munkahengeréből egyet szintén működtet (meg az első is a hátsót). Az első fék baromi gyorsan meg tudja állítani a motort úgy is, hogy teljesen biztonságosan kezeled, de nem érdemes erre hagyatkozni és későn fékezni, mert a mögötted levő autós meg fog lepődni azon, milyen fékerőd van. Ahogy zöld lámpánál a motoros kilő és már nem is látod, ugyanolyan gyorsan meg is tud állni, ha akar, orrabukás nélkül. Én pont a megállás pillanatában el is engedem az első féket, hogy végleges megállást a hátsó okozzon, finomabb, nem rándul (mondjuk én autóban is amikor már majdnem megállt, engedek a féken, és álló helyzetben taposom be rögzítésként, hogy ne biccenjen előre minden utas.)


Ha valaki neked terjeszti az ilyen rémhíreket, az azért van, mert a motorosok nagyon nagy többsége a hátsó féket nem sokat és nem jól használja. Nem kell félni az első féktől, csak észnél kell lenni, mondjuk ez motoron nem csak az első fékre igaz. El kell menni 1-2 vezetéstechnikai tréningre bóják között manőverezni, vészkikerülni meg vészfékezni, és megtanulja az ember.

ma 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!