Motorral az első fék használatával ugyanolyan könnyen orra lehet bukni mint a biciklivel?
Jellemzően inkább oldalra dől és csúszik a motor.
De igen, van rá mód, hogy fejreállítsd.
#5 Én városban nem is használok első féket, motorfék visszakapcsolgatva meg hátsó bőven elég, ha nem csak az orrodig látsz. Főleg, hogy sok modern motorban dual fék van, ami azt jelenti, hogy a hátsó fékpedál az első fék három munkahengeréből egyet szintén működtet (meg az első is a hátsót). Az első fék baromi gyorsan meg tudja állítani a motort úgy is, hogy teljesen biztonságosan kezeled, de nem érdemes erre hagyatkozni és későn fékezni, mert a mögötted levő autós meg fog lepődni azon, milyen fékerőd van. Ahogy zöld lámpánál a motoros kilő és már nem is látod, ugyanolyan gyorsan meg is tud állni, ha akar, orrabukás nélkül. Én pont a megállás pillanatában el is engedem az első féket, hogy végleges megállást a hátsó okozzon, finomabb, nem rándul (mondjuk én autóban is amikor már majdnem megállt, engedek a féken, és álló helyzetben taposom be rögzítésként, hogy ne biccenjen előre minden utas.)
Ha valaki neked terjeszti az ilyen rémhíreket, az azért van, mert a motorosok nagyon nagy többsége a hátsó féket nem sokat és nem jól használja. Nem kell félni az első féktől, csak észnél kell lenni, mondjuk ez motoron nem csak az első fékre igaz. El kell menni 1-2 vezetéstechnikai tréningre bóják között manőverezni, vészkikerülni meg vészfékezni, és megtanulja az ember.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!