Beindítható így a motor néhány perc és pár km erejéig, csak amíg átgurul a szervízbe?
Adott egy autó (BMW E36) ami kb. 10 hónapja nem volt indítva, fűtött garázsban áll. Előtte is már éveken át csak állagmegóvási céllal volt mozgatva néhány havonta pár km-t. A motorolajban összesen kb. 2.000 km van, de nagyon öreg a töltet, valószínűleg még 2017-es. Egyébként minőségi olaj volt/van benne (Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5w-40), és alig futott, de az olaj nagyon-nagyon régi.
Nem kérdés az azonnali olajcsere, de valahogy ki kellene állni a garázsból hogy hozzáférhető legyen, és el kellene jutnia az autónak a szervízig.
Be szabad indítani ezzel a régi olajjal erre a max. pár kilométerre?
A nívópálcáról mintát véve szemre még megfelelőnek tűnnek az olaj tulajdonságai (legalábbis még olajnak néz ki és folyik...), persze tudom ez nem sokat jelent.
A lényeg hogy semmilyen károsodás kockázatát nem szeretném vállalni, ha rizikós akkor inkább kigurítjuk indítás nélkül és tréler átviszi, de valóban indokolt ilyen rövid távon szállíttatni? Vagy bevállalható vele egyetlen indítás és pár kilométer?
Be ne merd indítani. Komolyan kockáztatni akarsz egy motor károsodást azért, hogy spórolj 10 ezer forintot?
Egy az, hogy a motorolaj érintkezett oxigénnel, tehát fogalmad sincs, hogy kémiai szempontból milyen állapotban van az olaj. Másrészt, az olajszűrőbe ragadt több éves olajdzsuva szerintem nem biztos, hogy használ a motornak.
ma 11:41
Milyen képesítésed van?
Egyébként nem mindenki, max te.
Ok, én hülye vagyok, ti biztos petrolkémiai szakemberek vagytok, és van olyan vizsgálati dokumentáció a birtokotokban, ami bizonyítja, hogy egy 7 éve kibontott, oxigénnel érintkezett, a motorba beleöntött, hidegen használt, elsavasodott olaj ugyan azt a kenést biztosítja, ugyan olyan kémiai jellemzők és anyag stabilitás mellett, mint az új olaj.
Akkor légyszi, linkeljétek már be ide azt a tanulmány, nehogy hülyén haljak meg.
1: Ne kell itt linkelni semmit, az olaj gyártóknak és kereskedőknek nem az az érdeke hogy a több éves olaj helyett ne vegyünk másikat.
2:A hülyézés senki másnak nem jutott eszébe míg el nem kezdted.
3: Senki nem mondta hogy nem kell kicserélni az olajat.
4: Okleveles gépésztechnikusként (Mezőtúr, szervizüzemi szak)79-töl szerelőként, 30 évig szakmunkás tanulók oktatójaként, 14 éve javítóműhely vezetőjeként minimális tapasztalatom van kenőanyag ügyekben is.
Bocsi, de az állításod egy teljesen fals érv.
Nem az volt a kérdés, hogy értesz-e az autókhoz, vagy az autó gépészethez. Készséggel elhiszem, hogy értesz hozzá.
Azt kérdeztem, hogy van-e olyan tanulmány, ami szerint egy 7 éve kibontott, rövid távokon használt olaj tudja-e azt a kenési teljesítményt, ami ahhoz kell, hogy a motor ne károsodjon.
Ezzel kapcsolatban továbbra is várom a mérési dokumentumokat.
Leírtam: Mérési dokumentumot nem kell keresni mert az nem érdeke a milliárdos kereskedelemnek és olajfinomítónak.Tudom, olvastam már: Az üzemanyag is "megromlik". Nos ha a jármű simán beindul azzal sincs azért akkora baj.
Én sehol nem írtam hogy ugyanolyan minőségű a bontott olaj és a régi üzemanyag mint a friss, de ne higgye már senki hogy ez olyan mint az élelmiszer.: Megromlott, meghalsz tőle.
A kérdés az volt:"Beindítható így a motor néhány perc és pár km erejéig"
Igen, be. Sőt!......
Fizikailag beiindítható, persze, én is indítottam már be autót 4 éves olajjal és benzinnel, de gondolom a kérdés arra irányult, hogy árt-e a motornak.
Az meg majdnem biztos, hogy árt, mert biztos, hogy az olaj nem tudja produkálni azt a kenési képességet, ami szükséges a motornak.
A benzin "romlásnak" nem az a lényege, hogy beindul-e az autó, hanem hogy nem-e oldódik ki belőle olyan vegyi anyag, ami károsítja az alkatrészeket.
Azt meg remélem nem gondolod komolyan, hogy a kémiai laborokat az olajlobbi pénzeli, és ezért kamuzzák be, hogy megváltozik az oxidációs folyamaton keresztülment olaj szerkezete...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!