Régi Skodákon (meg még néhány autón) a km-órán miért nem 0-n állt a mutató álló helyzetben?
A rossz helyen lévő pöcök miatt a "legkisebb sebesség" 8 km/h volt. Ennyire tojtak rá, hogy mit terveznek?
A kép alapján jó lesz az 4 km/h-nak is.
Egyébként valószínűleg azért ilyen, mert különben nem lenne olvasható a km-számláló álló helyzetben a mutatótól. Egyébként meg semmi jelentősége nincs, mert ilyen kis sebességnél úgyis baromi pontatlan a mechanikus sebességmérő, meg amúgy is tökmindegy, hogy 0-val, 5-tel vagy épp 3-mal mész.
Apámnak még a téglalap mutatós skodája volt, abban a nullán állt a mutató álló helyzetben:
Igen. Bár ezekkel a régi bovdenes órákkal úgyis gyakori probléma volt, hogy alacsony sebességnél megbízhatatlan értéket mutattak, a mutató gyakran ugrált, 20 km/h alatt inkább csak jelzés értékű volt, mintsem pontos mérőeszköz. De amúgy itt van egy például, ahol nullán áll a mutató:
3.
Ja, 4 km/h. De valahogy mégis nehezen tudom elképzelni azt a megbeszélést, amikor erről volt szó.
- Akkor egy pöcök kicsivel a 0 alá, hogy majd ponton a vonalon álljon, igaz?
- Nem, direkt legyen följebb.
- De miért?
- Mert úgyse pontos.
- Ezért??
- Jó, nem ezért, hanem mert csak.
Amúgy vannak gyártók, akik meg egyszerűen összecsapják ott 10 alatt (össze van nyomorítva az első 10), modern elektromos órán is. Én elhiszem, hogy nincs sok jelentősége, de azért létezik esztétika is.
6.
Persze lefosta, de azárt csak kellett valami ihlet, hogy szándékosan rossz helyen legyen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!