Milyen első autót ajánlanátok nekem?
Kedves válaszoló!
Magamról:
-Végeztem az egyetemen, munkába álltam, első munkahely.
-Eddig mondhatni hétvégi sofőr voltam, 5 éve van jogosítványom, de lényegében csak hétvégente használtam, amikor hazautaztam, vagy ha nyaralni mentünk a családdal. Szóval tapasztalatom is inkább országút és autópálya, illetve ismerős megyeszékhely. A városban ahol dolgozni fogok, ott nincs vezetési tapasztalatom.
-Bele kell majd, hogy rázódjak, de nem vagyok reménytelen.
Milyen autót keresek?
- Igazából ez egy nagy kérdés. Sokat kihagytam a vezetési élmény terén. Gondolok itt arra, hogy nagyon szeretem az autókat, de nagyon keveset volt lehetőségem vezetni ahhoz képest amennyit szerettem volna. Akkor is egy mazda 6 1.8-at vezettem, ami teljesen jó és szeretem, de a baráti körömben ettől izgalmasabb autók voltak. Én is tehát valami olyat keresek aminek van valami karaktere és nem "menőzésből" hanem azért mert erre vágyom.
-Szeretném ha legalább 120 ló lenne, de a 130-150 az ahol elégedett vagyok (1450kg standard mellé)
-Nem árt, ha kisebb-nagyobb úthibáktól nem jön zavarba (allroad, scout ilyesmi, de ezeknek nem tudom mennyire rossz a fenntartása)
- Hogy mekkora legyen? Fogalmam sincs, éppen ezért nagyon nyitott a kérdés. Ebben is várom tanácsotokat.
Éves futás:
- körülbelül 8.000km város
- körülbelül 15.000km országút + autópálya nagyjából fele-fele
Ár
Megintcsak nagyon kérdéses. Nehéz eldöntenem hogy
valami könnyen megengedhetőt (1-2 millió)
Valamit ami teljesen belefér, de picit tovább kell gyűjteni (2-3 millió)
Vagy valamit amire esetleg egy rövidtávú hitelt is érdemes felvennem (3-4 millió)
Az autó szoros határidőn belül kell, mert a munkahelyre be kell járnom, tömegközlekedés nem a legjobb. 3 hónap próbaidő után lesz biztos a hely, azután veszek tehát autót (minél hamarabb)
Szóval tervezetten legkésőbb áprilisban.
Bármelyik kategóriát veszem, a fenntartás nem gond, de ebben is kérném tanácsotokat, hogy mik a jó és mik a rossz választások.
Autókat a kínálat tetejéről igyekszem majd venni. Szakemberes átvizsgáláson sem spórolok.
Valahogy tehát az ár-érték-karakter hármast kellene optimalizálni
Nagyon hálás vagyok, hogy elolvastad!
A 4 millás büdzsé nem sokban különbözik az 1-2 millástól.
Ugyanaz a lerugott nagykorú kövület, csak a drágábbaknak nagyobb a presztizse nálunk.
Szerintem első körben a baráti, rokoni és ismeretségi körben kérdezz körbe hogy van e valakinek egy eladó autója, úgy lehet a legkevésbé befürödni.
Ha nincs akkor tök mindegy mit, lényeg az állapot, a karbantartottsága, a rozsda hiánya és a tipikusan problémás motorok elkerülése (totalcaron nézd a tiltott motorokat).
"a városban ahol dolgozni fogok, ott nincs vezetési tapasztalatom"
Ne keverd össze a tapasztalatot a helyismerettel.
Amúgy az így feltett kérdésre nem fogsz megfelelő választ kapni.
Mindenki a saját favoritját fogja ajánlgatni.
Válszd ki azt (azokat) az autókat ami neked(!!) tetszik és arról kérj véleményt.
Ne arról ami másnak.
Olyat amit nem sajnálsz.
Rengeteg agresszív hülye van az utakon de még agresszív hülye sem kell hozzá hogy összetörte a kocsidat.
Elég hozzá egy másik tapasztalatlan.
"Ugyanaz a lerugott nagykorú kövület, csak a drágábbaknak nagyobb a presztizse nálunk."
Meg kicsivel többet tekertek az órán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!