Melyik a jobb általában, a szíjas vagy a láncos vezérlés?
#6
Azért erre ne vegyél mérget. M motorkódú E39 530d autómban (193 lóerős faceliftes változat) 740 ezer km volt, gyári lánccal, szinte tökéletes állapotba. Vanos felújítás alkalmával néztem. Egyedül feszítőt kellett cserélni, de azt is inkább elővigyázatosságból. És ez egy viszonylag nagy teljesítményű autó az M-es motorok közül, tehát más motoroknál meg a terhelés is kevesebb, ami s láncot éri.
Nekem is E39 van, a motorban (M52B25) kb 400 ezer van, gyári lánc, full feszes, tudom mert pont pár napja néztem legutóbb, egy elég durva visszaváltás után.
De szerelőként láttam már olyat is amiben 600 ezer volt, és szinte nem volt különbség.
A láncosak sokkal többet kibírnak, nyilván egy modern egy soros lánc nem bír ennyit, de 300-350 ezret az is elmegy.
#13 Köszi neked is! Viszont ma dobta fel a youtube az alábbi videót, ami meg aztán a másik véglet, egy olyan autót, aminek olajban fut a vezérműszíja, és az olajba jutó benzin 60 ezer kilométer után teljesen tönkretette a gyári szíjat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!