Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire "valósak" a mostani...

Mennyire "valósak" a mostani autók teljesítménye, egyre csökkenő motor köbcentik mellett?

Figyelt kérdés

Látom mostanában a nem túl régi autók (4-6 évesek) hirdetéseiben hogy 1000-1300 cm3-esek, és ilyen 130 LE és afeletti teljesítményt tudnak.

(Pl. egy Opel Astra J kombi 1000cm3-s, 130 LE)

Ráadásul vannak autók amit már csak 3 hengeres motorokkal szerelnek.


Lehet velem van a baj, de nekem olyan irreálisnak tűnik a csökkenő köbcenti-növekvő teljesítmény arány. :)


okt. 12. 20:58
 1/8 krwkco ***** válasza:
100%

"Mennyire "valósak" a mostani autók teljesítménye, egyre csökkenő motor köbcentik mellett?"

Nagyon.

Mert nem az számít, hogy hány köbcentis a henger, hanem hogy mennyi levegőt szív be egy ütem alatt. És ha turbóval nyomják bele, akkor többet fog, mint egy sima szívónál.

A levegőhöz a porlasztók hozzáadják az 1/14 tömegű benzint és annyi energia szabadul fel. (Persze a valódi teljesítményhez szorozni kell az 1-nél kisebb hatásfokkal.)

okt. 12. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Szolovjov ***** válasza:
40%
Feltöltött motorok, azért erősek. Bár csak papíron. Ha kipróbálsz egy 130 lóra húzott Ladát, kiver a víz tőle. Aztán beülsz egy elvileg 120-130 lovas Suzukiba, kiszállsz és azt mondod ez jó ha lead 70 lovat.
okt. 12. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
75%
Hat ugy, hogy azokat a pici csapagyakat agyonvagjak a turboval, egysegnyi feluletre sokkal erosebb kopasi ero jut, na meg porgetni kell, mint az orult. Tehat az elettwrtam csokken, meghozza nagyon.
okt. 12. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

2: Ez maximum azért van így, mert a Lada könnyű (súly/LE számít), és zúg, csörög, csattog, kapar, ezért tolja fel az adrenalint. Na meg euro semmi a motorja, ezért azonnali a gázreakció.

A normál közlekedésben a modern turbomotorok sokkal erősebbek, mert a gyakran használt fordulatszámtartományban leadják a max nyomaték nagy részét. Gyakorlatilag "normálisan" használva egy 1.0 turbo megy úgy, mint régen egy 2.0 szívó, vagy akár jobban, csak 8 helyett 5 litert fogyaszt 100-on. Más kérdés, hogy a 8 mp-es 0-100 nem akkora élmény, mint egy 30 éves autóban, mert hiányzik mellé a műsor. Ami miatt még szubjektíven gyengének érződnek, az az, hogy magas fordulaton nem erősödnek, mint egy szívó, hanem 4000 f/perc körül már csökkenni kezd a nyomaték.


3: Szerintem te nem ültél még ilyen autóban. A turbomotor egyik előnye pont az, hogy nem kell forgatnod a motort, mert 1500 f/perc körül már kezd felépülni a turbonyomás, és jön vele az erő is. A dieseleknél senki nem aggódik a csapágyak miatt, pedig ott még nagyobb erők vannak. A legtöbb ilyen motornak egész más a rákfenéje: elcseszett vezérlés, alulméretezett gyűrűk miatti olajfogyasztás, stb. Ezek egyszerű tervezési bakik, amik a fajlagos teljesítménytől függetlenek.


Én már biztos nem ülnék át sem szívóba, sem dieselbe.

okt. 12. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
88%

A teljesítmény valós, legalábbis néhány éves koráig. Utána a koszolódás miatt csökken a turbó hatásfoka, ezáltal az autóé is.


15 éves korára az összes ilyen túlerőltetett, kis köbcentis xar a bontóban lesz, mert senki nem fog motorgenerált fizetni rajtuk.

okt. 13. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Pacsi a 4-es/5-ös-nek!
okt. 13. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Valósnak valós. Egyáltalán nem irreális. Sőt vannak olyan gyártók, akik már több mint 20 évvel ezelőtt is szívó motorból igen csak jó teljesítményt hoztak ki. Már mint liter/lóerő arányról beszélek most(an). Sokáig volt rekord tartó pl a Honda S2000. Viszont csak a csak lóerőre hagyatkozni nincs értelme. Mert több más befolyásoló tényező is van. Mint a teljesítmény/tömeg arány, motor karakterisztika, váltó áttételezés,euro besorolás(vagy esetleg karbis), de nyilván az is, hogy az adott lóerő akár egy nagyobb köbcentis szívó vagy kisebb köbcentis turbo motor állítja elő. Vagy esetleg a kettő együtt :D
okt. 13. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
77%
Azért vannak a mérnökök, hogy a laikus irralitásából valóságot csináljanak
okt. 13. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!