Mini vs Clio Sport vs Golf 2.0 GTI vs Astra GTC! Melyik hot-hatch-el járnék a legjobban? Ti melyik mellett döntenétek?
Szeretnék venni max 2 millióért egy vagány kis méregzsákot. Elsődleges szempont a teljesítmény, másodlagos a megbízhatóság (azért jó lenne ha első fél év során nem dekkolna egyből az autószerelőnél). Hétvégi szaladgálós autónak/ékszerdoboznak venném hosszútávra hobbi kelléknek.
* Habár a titkos vágyam a Mini (szigorúan a 2006 előtti kompresszoros a többi nem érdekel) tudom, hogy elvileg nagyon megbízhatatlan. Igazából az is beleférne ha 1-2 év alatt a kocsi vételárát rákölteném, ha utána patent állapotú lenne (3 millióba kerül más használt autó és akkor még nem volt rá költve), mert szerelem és hosszútávon megtartanám, de majd elmondjátok a véleményeteket.
* 2. opció a Clio ami nem tudom mennyire megbízható és baromi ritka (lehet mire aktuális lesz már el is viszik). Ez most merült fel hirtelen alternatívaként és eléggé tetszik a súly/lóerő aránya.
* 3. opció a VW Golf 2.0 GTI. Ez tetszik legkevésbé, nekem jellegtelen és nem tudom ilyen árban lehet-e jót kifogni, de teljesítményre nagyon szép szám a 200 LE. Esetleg Scirocco 1.4 TSI, de az kicsit drágább és a motorja úgy tudom az sem valami főnyeremény.
4. opció az Astra GTC ami nekem nagyon ismeretlen, de teljesítményre teljesen megfelelő és régebbi Opelekről nem hallottam rosszat (nem tudom az erősebb motorváltozatnál mi a helyzet).
Ebből ami tényleg hot hatch, az csak a Mini és a Renault. A Golf, Scirocco, és az Opel sem igazán sportos autók, van bennük egy relatíve erős motor, de a menettulajdonságok nem túl mosolyra fakasztóak, a Sciroccoval nem, de a Golffal és az Opellel is volt már dolgom.
A Mini meg valóban nem egy örök élet +1 nap konstrukció, de ha nem minden nap használod, és ésszel gyilkolod (nem forgatod ki hidegen, figyelsz az olajra, stb stb), akkor azért annyira nagyon nem kell tőle félni, csak jobb felkészülni az esetleges problémákra egy erre a célra félretett összeggel. A magyar ember nagyon szeret köpködni, a BMW-t, Minit, német prémiumokat kollektíven szeretik sokan utálni, de valójában ez csak onnan ered, hogy mi már a nyugaton lefingott autókat hozzuk be ide ezekből, újonnan nincs rá lóvé, úgy meg valóban könnyű lyukra futni. Simán tudnak ezek az autók is jól működni, csak nem akkor kell szervizbe vinni amikor már baj van, hanem megelőzőleg.
Egyébként a Renault egy nagyon jó kis gép szintén, de nyilván mint autó, azért alacsonyabb minőséget képvisel.
Hát ezekből a Cliot venném meg ha méregzsák hot-hatch a cél.
1,5 guriga körül vannak amúgy ST Ford Fiesták is 2 literes 150 lovas motorral, és kegyetlen jó futóművel. Még a mezei 1.2, 1.4-es Fiesták is indokolatlanul jó futőművel voltak szerelve. Vezetési élményben szerint ez is sokat számít.
Ami itt igazi hot hatch az a clio
Mini rémálom
Astra, golf kb egy szinttel megy jobban a kismotoros társainál
"...az Opel sem igazán sportos autók, van bennük egy relatíve erős motor, de a menettulajdonságok nem túl mosolyra fakasztóak..."
1290kg-ban 200Le, 262Nm és 7,8mp-es sprint, opcionálisan aktív gyári sport futóművel lomhának számít?! :O És még csak nem is egy OPC-ről, beszélünk csak egy sima GTC!
Van ennél gyorsabb, erősebb, persze. De még egy ilyen 16, lassan 17 éves Opellel ma 2021-ben is, hogy finoman fogalmazzak: bőven fel lehet venni a forgalom ritmusát.
Hozzáteszem, felteszem, hogy neked ilyen autód van, azért akadtál meg ennyire a megjegyzésemen.
Kis önkritikát gyakorolni nem kéne hogy fájjon, ha így van. Nekem például a régi BMW-k a zsánereim, van is otthon pár belőle, de egy pillanatig sem fogom azt mondani bárkinek, hogy problémamentes autók, vagy hogy objektíven jobbak a konkurenciánál. :) #9 és #2
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!