Akik nem hisznek abban, hogy az elektromos autó a jövő, azok milyen megoldást remélnek akkor, amikor túl drága lesz kitermelni a kőolajat, vagy hiánycikk lesz?
Mert aki nem eszetlenül gondolja ezt, hanem tényekre alapozva, az nem is a kőolajban látja a jövőt.
Több opció is van jelenleg. Legelőrehaladottabb állapotban az újrahasznosított/szintetikus üzemanyag, továbbra is belső égésű motorral, hibrid rendszerrel. És ez jelenleg egy tény, ha az ember megfigyeli a gyártók "színfalak mögötti" (vagy itt-ott akár előtti) döntéseit, például a Toyota elektromos fejlesztésének a leállítását, miközben ők járnak az élen az alternatív megoldás keresésében (a Prius volt az első sikeres, használható hibridje, illetve jelenleg a hidrogénnel próbálkoznak), továbbá a RENGETEG gyártó beszállását olyan motorsportokba, amik az említett technológia irányába mennek, elsősorban WEC és F1. Ez utóbbit sokan félvállról veszik, mert nem értenek hozzá. Ez a két kategória mindig is az utcai relevanciáról szólt, mert a gyártók mindig reklámként használták őket, hogy "nézzétek, milyen jót tudunk gyártani", de ennek csak akkor van értelme, ha ugyanaz a technológia fut a sportban, mint az utcán.
A másik opció, ami valószínűleg zsákutca, de tesztelgetik, az a hidrogén. Nem, nem a hidrogén cellára gondolok, ami kvázi elektromos autó. Annak tudjuk a buktatóit. Valódi hidrogén-hajtotta autóra gondolok, amiben a belsőégésű motort közvetlenül a hidrogén működteti. De ha ez valaha működőképes is lesz, az még nagyon sok idő.
Szóval nem "hiszem", hogy nem az elektromos a jövő, hanem tudom. És a bizonyíték a gyártóknál található. Ezzel nem lehet vitatkozni. Náluk senki sem tudja jobban, főleg nem lobbisták, meg trend-hajhászok.
Szerintem a politika hamarabb fogja szabályozni ezeket a dolgokat, mint a piac.
Valószínűleg az ingázást fogják szép lassan átalakítani.
Megreformálják a tömegközlekedést, a kötött pályást csak a nagyvárosokban fogják fejleszteni.
A vízfejű országok, mint a Bp. központú Magyarország, regionális központokat fejlesztenek, ahol a nagy munkaerő igényű szektorokat kedvezményekkel letelepítik. Támogatni fogják a céges járatokat, de nem kizárt, hogya nagyobb városok irányába bizonyos km-en belül ingyenessé teszik a tömegközlekedést, és kisebb kapacitású, de sűrűbben közlekedő járművek váltják a jelenlegi nagy buszokat. Ezzel párhuzamosan megdrágítják az egy háztartáson belüli második autó fenntartását. A városokon belüli közlekedésben az e-bike-ok felé terelik az embereket a nyári időszakban, a töltést részben napelem parkokkal biztosítják. Készülni kell arra is, hogy egyre több utcából kitiltják az átmenő autóforgalmat, akár vidéki városokban is.
Ezek mind megkezdett fejlesztések, visszafejlesztések. Pl. a közalkalmazottaknak egy az egyben visszajár a bejáráshoz szükséges bérlet ára. Az más kérdés, hogy a tömegközlekedést egyelőre visszafejlesztik, de hát kinek mit intézett a kormánya.
#16 "addig az üzemanyagot már nem igazán"
Nem kell ám írni, ha nem értesz hozzá. VAN már most is újrahasznosított üzemanyag, habár nem 100%-os, de már ma is használjuk. Úgy hívják, hogy etanol. Már most is használjuk. A klasszikus E10 mellett létezik E85 is, nálunk nem túl elterjedt, de például as USA-ban nagyon népszerű. Illetve 2026-tól az F1 tiszta etanol alapú, full újrahasznosított üzemanyagot fog használni, de az F1 relevanciáját már kifejtettem #11-ben.
18: Nem, az E85 NEM újrahasznosított!
Szimplán benzin és etil-alkohol keverék. Az etil-alkohollal csak az a baj, hogy főként kukoricából állítják elő. Ahol emiatt termelnek kukoricát, ott drágább lesz a kenyérgabona, napraforgó, a többi takarmánygabona, mivel ahelyett is kukoricát vetnek.
#17: Csak mondjuk ha nézzük (az autóban felhasznált) műanyagokban elérhető újrahasznosított anyagok arányát az üzemanyaghoz képest, a különbség számottevő, két számjegyű százalékban. Sőt még sokkal-sokkal nagyobb lenne, ha az autógyárak és rajtuk keresztül a fogyasztól elfogadnának bizonyos kompromisszumokat, ami ezzel jár. A technológia és a tudás bőven adott számtalan vonalon a műanyagok újrahasznosítására, ellenben az egyszer elégetett üzemanyagból nem tudsz részben sem újrahasznosítani (nyílván nem érdemes arról beszélni, hogyan lesz a növények által megkötött CO2-n keresztül egyszer majd a mélyben újra kőolaj pl.)
#18: Nem muszáj beszólni, ha nem értesz hozzá. Ahogy #19 leírta az újrahasznosított és a körforgásos előállítás nem ugyanaz.
#16
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!