Mennyire éri meg régi autókat megvenni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"szép állapotban van kívül belül,"
És alul? A küszöböknél, a tornyoknál, a padlólemez, a futómű bekötési pontjai? Ha ezek rendben vannak és a kompresszió is OK, akkor lehet akár napi bejáró is.
Nekem 22 éves az autóm (igaz, csak 180 ezer km), de minden nap beindul és megy. Fiesta. Egyszerű, 8 szelepes motor. Évek óta nem látta szerelő. Akkor is csak kopó, fék alkatrész cserék. (Olajcsere házilag.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Régi autókat?
Hányat akarnál venni mégis?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Miért ne lehetne venni?! Át kell nézni és ha jó meg lehet venni.
Ahogy feljebb is írták ne legyen szétrohadva (vannak azért ilyenek). Motor könnyen indul, szépen jár, jól húz. Nem csörög-zörög az egész verda.
Sokan járnak ilyenekkel, miért ne lehetne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lehet venni, csak nagyon körültekintően.
Ami talán a legfontosabb a 306-hoz hasonló egyszerű autóknál, hogy ne rohadjon. Alulról is alaposan át kell nézni ahogy mondták előttem, mert műszaki hibát nem nagy dolog (és kelleni is fog idővel) javítani ezeken, alkatrészeket cserélni nem nagy cucc, de a rozsda az a dolog amit legtöbbször nem éri meg javítani ennyire kis értékű autóknál.
Amúgy miért ne lehetne. Ezek egyszerű autók, a 90-es években még nem volt annyira bonyolult technika az ilyen hétköznapi autókban, hogy ne lehessen ma is gazdaságosan fenntartható és megbízható - csak nagyon sok függ attól, hogy az előző tulajok az előző évtizedekben hogyan bántak vele. Ez értő szemmel észrevehető az autón, csak fontos hogy a rendes átnézés és az értő szem meglegyen vásárlás előtt. Ez egyébként már 15 éves autónál is igaz, ráadásul ott már költségesebb és több alkatrész van, ami be tud dögleni, és még értékvesztéssel is lehet számolni, ezeknél az öregeknél ha az állapotot meg tudod tartani akkor legalább olcsóbb már nem lesz.
Ami fontos, hogy ha jól átnézted és megveszed, akkor is az első utad egy megbízható szerelőhöz vezessen, aki minden meglévő vagy lassan előkerülő problémát illetve időszakos munkát megcsinál. Ez egy relatíve drága szerviz lesz, viszont ez megalapozza hogy megbízhass az autódban hosszú távon, és ne érjenek kellemetlen meglepetések. Ez fiatalabb használt autóra is ugyanígy igaz. Akik ezt kihagyják, azok szoktak utána picsogni, hogy nincs jó használt autó meg jaj de lehúztak stb, pedig valójában legtöbb esetben csak arról van szó, hogy spórolni akart az ember "megy az még" kijelentéssel, és visszanyalt a fagyi.
Én 200 ezer forintért vásárolt, megvételkor 28 éves autóval is vígan járkáltam évekig mindenhova, külföldre is, sosem hagyott ott. Megvétel után ráköltöttem még 150 ezret teljesen futómű felújításra és pár tömítésre, kipufogódobra, utána évekig kopó-fogyó dolgokat meg egy generátort kellett csak cserélnem, 56 ezer km ment bele nálam és 150 ezerrel vettem meg. Aztán sajnos elrohadt a kasztni, ugyebár ez szokott lenni a halála az ilyen olcsó autóknak, de ha amikor megvettem rávertem volna még 100 ezret egy akkor még kicsi lakatosmunkára és alvázvédelemre, akkor lehet hogy még most is használnám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!