Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire éri meg régi autókat...

Mennyire éri meg régi autókat megvenni?

Figyelt kérdés
Konkrétan most egy friss műszakis 99-es Peugeot 306-ot néztem ki, némi lakkhibát leszámítva szép állapotban van kívül belül, amennyire unix oldalán szétnéztem alkatrészt is könnyű hozzá találni. Erre is utal a kérdésem, hogy ezt megérheti-e megvenni. De a fő kérdés, hogy ilyen 95-99 környéki autókkal megéri még foglalkozni?
szept. 24. 00:43
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
81%
Mi a cél? OT? Napi közlekedés? 2. tartalék kocsi?
szept. 24. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:
Napi közlekedés. Főleg munkába járni, illetve havonta egyszer kb egy nagyobb útra.
szept. 24. 00:51
 3/21 anonim ***** válasza:
85%
2.-ra. Akkor ezt engedd el!
szept. 24. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:
Miért?
szept. 24. 01:51
 5/21 krwkco ***** válasza:
100%

"szép állapotban van kívül belül,"

És alul? A küszöböknél, a tornyoknál, a padlólemez, a futómű bekötési pontjai? Ha ezek rendben vannak és a kompresszió is OK, akkor lehet akár napi bejáró is.

Nekem 22 éves az autóm (igaz, csak 180 ezer km), de minden nap beindul és megy. Fiesta. Egyszerű, 8 szelepes motor. Évek óta nem látta szerelő. Akkor is csak kopó, fék alkatrész cserék. (Olajcsere házilag.)

szept. 24. 04:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
62%
Ahogy érzed. Nekem itt írták, hogy 600 ezer környékén nem lehet jó autót venni, vettem egy Focust rávágtam még 200 ezret és egy évig nem volt baja 12 ezer km-t mentem vele eddig.
szept. 24. 05:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:

Régi autókat?

Hányat akarnál venni mégis?

szept. 24. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
Ebben a formában egyáltalán nem
szept. 24. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%

Miért ne lehetne venni?! Át kell nézni és ha jó meg lehet venni.

Ahogy feljebb is írták ne legyen szétrohadva (vannak azért ilyenek). Motor könnyen indul, szépen jár, jól húz. Nem csörög-zörög az egész verda.

Sokan járnak ilyenekkel, miért ne lehetne.

szept. 24. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
100%

Lehet venni, csak nagyon körültekintően.

Ami talán a legfontosabb a 306-hoz hasonló egyszerű autóknál, hogy ne rohadjon. Alulról is alaposan át kell nézni ahogy mondták előttem, mert műszaki hibát nem nagy dolog (és kelleni is fog idővel) javítani ezeken, alkatrészeket cserélni nem nagy cucc, de a rozsda az a dolog amit legtöbbször nem éri meg javítani ennyire kis értékű autóknál.


Amúgy miért ne lehetne. Ezek egyszerű autók, a 90-es években még nem volt annyira bonyolult technika az ilyen hétköznapi autókban, hogy ne lehessen ma is gazdaságosan fenntartható és megbízható - csak nagyon sok függ attól, hogy az előző tulajok az előző évtizedekben hogyan bántak vele. Ez értő szemmel észrevehető az autón, csak fontos hogy a rendes átnézés és az értő szem meglegyen vásárlás előtt. Ez egyébként már 15 éves autónál is igaz, ráadásul ott már költségesebb és több alkatrész van, ami be tud dögleni, és még értékvesztéssel is lehet számolni, ezeknél az öregeknél ha az állapotot meg tudod tartani akkor legalább olcsóbb már nem lesz.


Ami fontos, hogy ha jól átnézted és megveszed, akkor is az első utad egy megbízható szerelőhöz vezessen, aki minden meglévő vagy lassan előkerülő problémát illetve időszakos munkát megcsinál. Ez egy relatíve drága szerviz lesz, viszont ez megalapozza hogy megbízhass az autódban hosszú távon, és ne érjenek kellemetlen meglepetések. Ez fiatalabb használt autóra is ugyanígy igaz. Akik ezt kihagyják, azok szoktak utána picsogni, hogy nincs jó használt autó meg jaj de lehúztak stb, pedig valójában legtöbb esetben csak arról van szó, hogy spórolni akart az ember "megy az még" kijelentéssel, és visszanyalt a fagyi.


Én 200 ezer forintért vásárolt, megvételkor 28 éves autóval is vígan járkáltam évekig mindenhova, külföldre is, sosem hagyott ott. Megvétel után ráköltöttem még 150 ezret teljesen futómű felújításra és pár tömítésre, kipufogódobra, utána évekig kopó-fogyó dolgokat meg egy generátort kellett csak cserélnem, 56 ezer km ment bele nálam és 150 ezerrel vettem meg. Aztán sajnos elrohadt a kasztni, ugyebár ez szokott lenni a halála az ilyen olcsó autóknak, de ha amikor megvettem rávertem volna még 100 ezret egy akkor még kicsi lakatosmunkára és alvázvédelemre, akkor lehet hogy még most is használnám.

szept. 24. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!