Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A gumisok miért fújják 2.5...

A gumisok miért fújják 2.5 barra a gumikat és nem a tipushoz előírt értékre?

Figyelt kérdés

Húsz ev alatt megfigyeltem, hogy a gumisok mindegyike 2.5 barra fújja a gumikat szereleskor. Balassagyarmat környékén van kb hat gumiszerviz, mindegyiknél voltam már az évek alatt, de egyik se az autó típushoz előírt értékre fújta.


A futómű állításkor is megjegyezték már, hogy nyugodtan fujjam 2.5-re 2.2 helyett.


Van ennek szakmai vagy praktikus oka?



szept. 20. 19:54
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
18%

Mert nincs idejük kedvük kibogarászni hogy az adott típus, adott változatához milyen pontos nyomás kellene. Meg nem kérdezik ki a kuncsaftot, hogy hányan ülnek az autóban, mennyi cucc van a csomagtartóban, autópályán, vagy rossz úton, szerpentinen jár leginkább. Erre nincs kapacitás és/vagy motiváció. Inkább úgy vannak vele, hogy minden személyautót felfújnak 2,5-re, ami kb univerzálisan jó mindenhoz. Egy-két tized baron utcai autóknál olyan sok minden nem múlik.

Én mindig azzal kezdem, ahogy hazajövök a gumistól, beállítom itthon a nyomásokat. Nálam mindig fejjemzően alulfújják. Ilyen 2,2-2,3 környékére szokták rakni. Itthon állítom be a 2,5-2,6-ot.

Bár meglepetésemre a legutóbbi helyen mikor ott tébláboltam a kocsi mellett, megkérdezték hogy milyen nyomást szeretnék.

szept. 21. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
18%
Mondjuk amennyi pénzt többnyire elkérnek, igazán figyelhetnének erre.
szept. 21. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
34%
A gumisok miért húzzák meg a kerékcsavarokat 180-200 Nm-es nyomatékkal, amikor a gyári előírás személygépkocsiknál 60-120 Nm? Aztán lazítsd le a vacak gyári kerékkulccsal, ha tudod.
szept. 21. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 krwkco ***** válasza:
18%

"A gumisok miért húzzák meg a kerékcsavarokat 180-200 Nm-es nyomatékkal"

És az még a jobbik eset. Velem előfordult már, hogy a 16 anyából 3-at semmilyen módon nem tudtam meglazítani. Pedig még a végső trükköt is bevetettem: a vízszintesen felrakott kerékkulcs végét az emelővel nyomtam felfele. Elgörbült a kerékkulcs.

Feltehetően, amikor a gumis felrakta az első kereket, csak az irányt váltotta át a légkulcson és a nyomatékot a maximumon hagyta.

szept. 21. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
41%

De mi a problémád kérdező?


2, vagy 2.2 bart szeretnél?


Az szerinted melyik autónál elegendő?

Matiznál?


Csak szólok, hogy én meg 2.7-re fújom, mert az autóm saját súlya 1395 kilo.

szept. 21. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 krwkco ***** válasza:
26%

#15

"De mi a problémád kérdező?"

Megírta a kérdés alatt: "...egyik se az autó típushoz előírt értékre fújta."


"Csak szólok, hogy én meg 2.7-re fújom, mert az autóm saját súlya 1395 kilo."

Mert Te jobban tudod mint a gyár, hogy mekkora nyomás az optimális. :-(

szept. 21. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
0%

#15


Ennél már csak a motorosok jobbak, akik mind a saját stílusok és preferenciájuk szerint okoskodnak a keréknyomásokról, hülye vagy, ha nem úgy mész, mint ő, meg kimagyarázzák, miért hülyeség, amit a mérnök mondott (amikor a közúti, nem nézegetem hetente és biztonság az első motorosnak pontosan az a jó, amit a mérnök mondott, majd ráér az ember pályanapon ereszteni belőle). :D

szept. 21. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
56%

16!

Kicsit jobban is értékelhetnéd a válaszokat!

lol


17!

Miért szidod a motorosokat?!

Valamelyik megdugta a nődet?

lol

szept. 21. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
56%

"a gyári előírás személygépkocsiknál 60-120 Nm"

Az enyémnek mondjuk 140 Nm, de nem ez a lényeg... Igen, jártam már én is úgy, hogy a kerékőrt rárocogtatják a légkulccsal, aztán fél év múlva vedd el, ahogy tudod! A gyári kulcs azonnal lenyalódott. Biztonsági kód alapján Németországból kellett rendelni egyedileg újat. Három hét alatt le is gyártották, ide is ért. Addig járhattam ónosesőben is nyári gumikkal. Az új kulcs élt kerek 1 mp-et. Ugyanúgy elnyalta a gumis is. Az elforgó fejű biztonsági kerékőrre univerzális leszedővel nem lehet ráfogni. Ráhegeszteni nem lehet, mert nagyon mélyen ül a csavar feje az alufelniben. A feje keményített "fúrásbiztos" edzettacél. De szó szerint fél nap munkával végül sikerült lefúrni. Sajnos közben kicsit sérült a gyári alufelni is, az is mehetett újrafényezésre.

Na ez volt nekem a tanulópénz. Ahhoz a gumishoz többet nem járok!

szept. 21. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
0%
#18 Az én nőmet jó ideje egy motoros dugja, és az én vagyok. :)
szept. 21. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!