Ladába milyen motor fér el a gyári helyett?
#10!
Van abban igazság amit írtál, hogy napjainkban fölösleges és sokszor érthetetlen, mennyire túlmisztifikált a lada.
Ám a rend kedvéért azt is tegyük hozzá, hogy egy normálisan karbantartott ladánál egyáltalán nem természetes, az általad említett "halálfélelem 100-nál, üvöltő a motor és imbolyogó a kasztni" 😉
(mondom ezt úgy, hogy -anno- évekig vezettem és szereltem ezt a márkát)
#11, ülj vissza most egy Ladába! Meg fogsz lepődni. Egyrészt idővel megszépülnek az emlékek. Másrészt amíg nincs összehasonlítási alap, addig nem tűnik fel.
Annak idején fiatalabb koromban, még a 2000-es években én is úgy gondoltam, hogy mi a fenének ennél jobb autó, ez is elvisz bárhova. A többi körítés csak felesleg.
Aztán lett saját autóm, a kornak megfelelő. Adaptív futóművel. Extra hangszigeteléssel. Most mikor visszaültem, el nem tudom képzelni, hogy a vezetés közbeni viszontagságok, kényelmetlenségek, hogy a fenébe nem tűntek fel?! Egész egyszerűen azért, mert az volt a megszokott, nem volt más viszonyítási alapom!
Jelenleg egy mai Euro6-os biturbós dízellel autópályázok. 130-as tempónál a 2200-as fordulattal járó motorból semmit nem hallok, inkább a gördülési zaj, ami jellemző. Akár beszélgetni is lehet megemelt hangerő nélkül is. Igaz én rendeléskor kértem extra hangszigetelést és hangszigetelt üvegeket is.
Na ehhez képest a Lada motorja már 100-as tempónál ordít. Az hogy csend lenne és lehet simán beszélgetni, ennél nem igaz.
Futómű: multilink, adaptív, elektronikus csillapításvezérlés. Semmi különbség a Ladáéhoz képest? Ugyanúgy lehet vele fordulni? Nem! El lehet közlekedni a Ladával is, de ha így venném a kanyarokat azzal is, nagyon hamar az árokban kötnék ki.
Az állapotról: 1978-as végig garázsban tartott, télen sosem használt, összesen 68.000 km-t futott (nem, nem fordult át a számláló, végig a családban volt az autó, ismertem) Ladát adtam el két éve. Előtte úgy műszakizott le, hogy az előzetes átvizsgálás alapján semmihez nem kellett hozzányúlni. Az új tulaj 300 km-ről jött érte. Minden gond nélkül saját lábán vitte haza az autót. Tehát messze nem gondolom, hogy a bele is kilógó bontószökevény rozsdakupac kategória lett volna és emiatt lett volna hangosabb is nagyobb tempónál instabilabb, mint egy mai utazóautó.
N
#12!
Képzeld, nem lepődök meg!
Vannak fiatal rallys barátaim, akiknek időnként segítek a szerelésben, és ilyenkor megyek egy "kört", szóval nem a nosztalgia beszél belőlem.
Egyértelmű, hogy a lada esetében említésre sem kerülhet az E-6 norma, és társai.
Egyszerűen tudomásul kell venni, és elfogadni, hogy egy 50 éves konstrukció.
Ahogy a nagymami sárgaréz mozsarát sem azért szeretjük, mert halkan, szóródás nélkül és tökéletesen porrázúzott végterméket produkálhatunk vele.😁
Szóval ha lehetőség van rá, élvezd az újabbat, a jobbat, erősebbet, halkabbat, de ha -esetleg- egy ladát vezetsz, nem kell az árokba beesni.
(#11 voltam)
#14!
Semmire sem mennél számodra idegen nevekkel, hiszen nem az ORB-ben versenyeznek, így ismeretlenek. Mint írtam fiatal kezdők. Gondolom hogy te -mint aktív versenyekre járó rally rajongó- a magasabb osztályokban versenyzőket ismered.
Zsírpapa, Müller, Bodogán, Hankó,....
Na látod, én meg az általad említett neveket nem ismerem.
Vagyis itt és most egálban vagyunk!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!