Gazdaságilag megéri egy új gépjárművet addig használni, amíg van rajta garancia, majd eladni és venni ismét 3-5 évre egy másikat?
Anyagilag egyáltalán nem éri meg, viszont így fixen megbízható autó van alattad folyamatosan, és csak a garanciális karbantartásra kell szervizbe vinned.
Aki megteheti, annak ez nyilván jó dolog.
Ha meg tudja így venni , csak akkor megéri.
Jobb mint egy lepukkant szart venni.
A megéri-e relatív. Anyagilag? Biztosan nem, mert az első pár évben jelentős az értékvesztése a kocsinak + pont a garancia tartama alatt kötelező a méregdrága lehúzós márkaszervízbe hordani a kocsit.
Abból a szempontból megérheti, hogy mindig egy garanciális, assistance-al ellátott kocsi van a feneked alatt, aminek nyomhatod mint süket a csengőt, kb lehetetlen tönkretenni gariidő alatt, ha meg újat veszel után mit számít...
Múlt héten amúgy pont ezt számolgattam, nekem az jött ki, hogy az első 5 évben mindent beleszámítva durván az új értékének ~40-50%-át veszíti a kocsi. Az én esetemben pl: amit 9 millióért vettem új autót 22 év elején azt most 8M körül tudnám eladni, de egy ugyan ilyet 10,5M-ért tudnék venni. Teháat kamatokkal együtt olyan 3 millió bukó lennne a kb 3 év használat.
Aztán ezt persze rengeteg dolog befolyásolja, minél prémiumabb az autó annál nagyobb az értékvesztés, ha sok km-t teszel bele akkor is.
Ez a kerdés akkor lesz igazán erdekes, ha mellérakjuk az kategóriát is.
Egy egyszerű (kihalófélben lévő) szívó benzines autónál nem biztos, hogy van ertelme, pont jó lehet egy 5-6 éves peldány jelentősen olcsóbban.
Viszont egy agyonbonyolított turbós-dízel-mild hibrid stb-nél már simán lehet tervezhetőbb a büdzsé a garancialis időtartamokon belüli cserékkel.
A TC-n volt pl egy BMW, amire valami 3+millat költött, az egyébkent viszonylag tehetős tulaj. Neki megérte, de nekem nem érné meg a 10 éves autóra 2 ev alatt ennyit elkölteni.
Én ennek nem látom értelmét. 6 éves autóm van, új korától nálam, tavaly járt le a garanciám. Eszem ágáben nincs eladni. Ennek több oka van:
- Új korától nálam van, semm nem lett elspórolva tőle. Garázsban tartottam, nagyon megkíméltem. Nem vagyok területi képviselő sem, magánhasználatra használom, tehát csillió km sincs még benne. Jó eséllyel még sok évig nem lesz rá komoly költeni való. Akkor mi a toszért adnám el?!
- Még polt a Covid előtti árrobbanás vettem. Akkor még 9 millióért egy nagyon jól felszerlet, nem alapmotoros példányt kaptam. Ma ugyanez bőven 15 millió fölött lenne. 6 év alatt magától nekem ennyit nem szaporodott a bankban a pénzem. A mostanit talán 5 körül el tudnám adni, akkor is egy jó 10-est rá kellene költeni. 6 év alatt melyik bank fizet ilyen jó kamatot? Szerintem egyik sem. 10 milliót kifizetek, csak hogy ne egy 6 éves, hanem megint egy új autóm legyem. Ugyan olyan kategória, csak új. Megéri? 10 millióból szerintem jó pár szervizszámlára futja a következő évekre.
- 6 éves. Még nem öreg autó, de innen már az értékvesztés is mérséklődik. Most el tudom adni 5 millióért, 10 éves korára tegyük fel 3-ért. Veszített 2 milliót, na bumm! Az új autóra nem két milliót kellene ráfizetnem. Az már egy éves korára ennél többet veszítene.
- Az új alig vártam, hoyg lejárjon a garanciája. Egyszerűen nem vagyok hajlandó a hordós akármilyen pancsolt olajra egy olajcseréért 100e+ Ft-ot fizetni. Mikor nekem nem nagy fáradtság, itthon, jó minőségű anyagokkal a harmadából megvagyok. Csak épp köteles vagyok a "garancia-adót" a márkaszerviznek megfizetni.
- Stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!