Mit jelent az autónál a garancia?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kötelező szerviz tételeken kívüli egyéb meghibásodások, amik rendeltetés szerű használat esetén következtek be. Pl: DSG váltó elromlik, befecskendező szelep hiba, még a kuplung is. De a kopó alkatrészekre vannak idő és km korlátok. Ha pedig szorgoson oda hordtad hozzájuk bizonyos esetekben felajánlják a költségmegosztást is "túlkoros" vagy "sokat futott" autónál.
"túlkoros" vagy "sokat futott": ez kb annyit takar pl 80000-ig kicserélik neked a kettőstömegű lendkerekedet garanciába, de neked már van benne 100000. Ilyen feldobhatják a költségmegosztás lehetőségét, általában 25-50-75%-ban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A garancia nem az autóban lévő olajra, fékbtétre, meg egyéb kopó fogyó alkatrészekre szól.
Hanem az autó meghibásodására! Az, hogy olajat kell benne cserélni, nem meghibásodás.
Nekem annak idején jól jött a garancia. 3 meghibásodásom is volt, aminek a javítása egy fillérembe nem került. Ellenben olajakat, meg szűrőket a saját költségemre cseréltek.
A hibák egyébként:
1. gallyra ment a vezérlés hidraulikus láncfeszítője. Szét kellett borítani a motort, mindent is cserélni.
2. A kettőstömegű elkezdett zakatolni. Ezt tekinthetjük kopó alkatrésznek, de nem két év és 32.000 km-nél kellett volna neki elfogyni. Egy percig nem vitatkoztak a cserénél a garancián.
3. A ledes okosfényszóróban valami vezérlőelektronika megkotlott. Kaptam egy új komplett fényszórót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt vedd figyelembe, hogy sufni szervizes javításokról számla nélkül nehéz meggyőzni egy vevőt, úgy, hogy közben egy viszonylag nagy értékű autó árulsz majd 5-8 évesen. Ha nem is márkaszervizzel, de nem árt számlásan szervizeltetni. Én már 7-8 éves kocsinál már számlát sem kérek csak munkalapot.
Az újat hordom márkaszervizbe kötelező szervizekre, a köztes olajcseréket meg megcsináltatom falusi szervizben számlával. Ugyan így vagyok a kopó alkatrészekkel is pl fékbetét, tárcsa, kuplung stb. Így a garit megtartja de még is sokat spórolok
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!