Ha olajfolyás miatt vittem el az autót szerelőhöz aki azt mondta megoldódott a probléma de pár nap használat után mégsem. Akkor garanciálisan megcsinálja anélkül., hogy még 100 ezreket ki kéne fizessek?
Azóta értesítettem a szervízt. Lefotóztam az olajfoltot és hétfőn viszem vissza, hogy megnézzék.
Viszomt kaptam kis "magyarázatot". Elvileg lehet, hogy nem a motorból folyik hanem az olajteknőből(bocsánat nem vagyok szakavatott, de elv van valami lemez az aljan a kocsinak ahova lecsopog az olaj ha folyik. Azt nem tudták kimosni elvileg.) A szerelő szerint lehet az onnan kicsöpög. De viszont ez nem magyarázat arra, hogy miért tűnt el az olaj negyede a fedélzeti számítógép szerint. Erre azt mondta, hogy valamennyit felszív a motor a hengereknek és az idő mire visszacsöpög. Eltelt kb 1 óra. Megnéztem és még mindig a negyede hiányzik.
Mivel én nem nagyon értek ehhez de úgy érzem van logika abba amit mondtak nekem de viszont nem ez a helyzet szerintem mert azóta sem változott az olajszint.
Mindenesetre köszönöm a segítséget!
Többen írták, hogy "számla", "1 év garancia" = ingyen javítás.
De a helyzet nem ilyen egyértelmű. A szerelő az általa elvégzett munkára és a beépített alkatrészekre vállal garanciát. Nem arra, hogy nem fog folyni az olaj.
Mi következik ebből:
1. Ha a hegesztésnél újra elrepedt a hengerfej, akkor az garanciális hiba.
2. Az olaj azért folyik még mindig, mert az autónak 2 hibája volt. A másik hiba javítását ki kell fizetned.
3. Az olaj nem azért fogyott, mert a hengerfej el volt repedve. Esetleg a hengerfej nem is volt elrepedve. Ebben a valószínűtlen esetben sem garanciális a probléma, hanem az el nem végzett munka kifizettetése. Röviden csalás.
Szóval érdemes e szerint mérlegelni a dolgokat, amikor a szerelővel tárgyalsz.
Egyébként egy V6 motor és az, hogy nem tudod, hogy mi az az olajteknő (karter) - nem egy jó kombináció.
A V6 motorokat kisebb sorozatban gyártják, mint egy sornégyet. A gyárban kevesebb pénz jut a tesztelésre és több benne az alkatrész. Problémásabb és ezért nem árt, ha a tulaj "autób.zi" és van érzéke az autó üzemeltetéséhez.
De ezen már nem lehet segíteni. Viszont, ha az az érzésed, hogy a szerelőd átver vagy nem tudja, mit csinál, akkor jó lenne egy hozzáértőt is bevonni segítségül.
Nyilván tudom mi az amire gondol de nem akarok hülyeséget írni mert akkor abba belekötnek, hogy azt sem tudom miről beszélek. De szerintem, nem kellene autób*zinak lenni, ahhoz hogy használjak egy v6-os autót. Minden kötelező dolgot megkap az autó amikor kell. Mások elmondása alapján(szakértők, barátok akik értenek hozzá). Az elműlt két hónapban viszont anniy infót kaptam, hogy mi a baja meg miket szedett szét hogy nem tudtam követni. Nem vagyok teljesen vakon csak hülyeséget sem szeretnék írni. Felfogom mi is történik a kocsival csak, ha egy szerelő mond nekem A-t akkor nem tudom mérlegelni mégis mennyire reális. De nyilván jobb lenne ha jobban értenék hozzá viszont az időm meg korlátozott és nagyon nem vág a szakmámba. Csak szerettem volna egy autót aminek jó a vezetéis élménye. Ezt 5 éven át meg is adta most kezdődött vele a probléma sajnos. :/
Viszont köszönöm a tanácsot és a felvilágosítást a témában! Hétfőn majd többet tudok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!