Attilav kérdése:
Nem kellene a villanyautókba automataváltót szerelni az extrém magas motorfordulat elkerülésére ?
Figyelt kérdés
Szvsz egy villanymotornak is káros ha hosszútávon nagyon magas fordulaton használják, pl sok autópályázás. Szerintem nem lenne hülyeség a villanyautókba automataváltót szerelni hogy pl autópályázáskor egy megfelelő áttétellel lejjebb szorítsa a motorfodulatot magas utazási sebesség esetén. Ti mit gondoltok erről ? Szerintetek hagyományos vagy duplakuplungos automata lenne megfelelő a villanyautókhoz ?szept. 13. 21:26
11/14 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor kell valto ha a villanymotor nyomatekanal nagyobb nyomatekra van szukseg vagy a villanymotor rezonancia frekvenciaja altal korlatozott fordulattol nagyobb forfulatra van szukseg a nagyobb sebesseg eleresehez.
12/14 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A magas utazási sebességnél fellépő nagyobb fogyasztás nem a fordulatszám miatt van hanem a levegő ellenállás miatt. Azon a váltó nem segít.
13/14 Zizizabalo ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12-es. Szóval teljesen mindegy, hogy 5000-es fordulaton 4-esben megyek 130-al, vagy 6-osban 2000-es fordulaton?
14/14 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#13-nak. Ugye átjött, hogy itt végig elektromos autókról folyt a diskurzus? Azok másként működnek, mint a belsőégesű motorok, másként is viselkednek.
Tehát #12 válasza helyes, ha meg Neked belsőégésű motorral szerelt kocsid van, akkor a Te esetedben használni kell a sebességváltót, ahogy eddig is tetted.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!