Nem kellene a villanyautókba automataváltót szerelni az extrém magas motorfordulat elkerülésére ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
AKi meg olcsóbbat akar az tetessen bele manuális váltót.🙈
Mégis mennyi aza magas fordulat szerinted ami nem jó?.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Minek villynmotorhoz sebességváltó?
A sebbeségváltó(ami tulajdonképpen egy nyomatékváltó) azért kell a robbanó motoros autókban mert a nyomaték függ a fordulatszámtól.
A villanymotornak a nyomatéka minden fordulatszámon ugyanaz. Tehát mi a fas znak karasz te oda nyomatékváltót?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Te szerintem még éleedben nem láttál elektromos autót kérdező és vagy nem vagy még 16 éves.
Mire elkopik a villanymotor csapágyazása, szerinted az akkupakk, elektronikák, vagy akár a kaszni hol lesz addigra?! Ezzel ez erővel a kerekek forgására is találjunk ki valami túlbonyolított megoldást, hogy kíméljük a magas fordulatszámtól a kerékcsapágyakat. Mert mi lesz ha elkopnak?! Tegyük fel, egy mostani eleketromos autóból szándékozik valaki majd OT-t csinálni: Szerinted egy DSG váltó karbantartása, felújítása az olcsóbb hosszú távon, vagy a villanymotoron csapágyakat cserélni?
Váltó beépítésével állítólag a magas utazási sebességnél fellépő nagy fogyasztás jelentősen csökkenthető. A villanyautosok.hu írt egy cikket hogy sokat fogyasztanak autópályázásnál a villanyautók, a kommentekben többen elmélkedtek róla hogy váltó beépítésével jelentősen csökkenthető lenne az autópályás fogyasztás:
Aztán megpróbálták megmagyarázni hogy jó az ha nincs váltó a villanyautókban: [link] egyes kommentelők szerint a váltó indokolt lenne a fogyasztás csökkentése végett. A youtubeon van egy kona tesztvideó(nem emlékszem már melyik) ahol kifogásolják hogy autópályatempónál túl magas a villanymotor fordulatszáma és ez hosszútávon nem tesz jót neki, és a fogyasztása is magas ilyenkor. A villanyautosok.hu kommentelői közül valaki a CVT fokozatmentes váltót is felvetette mint megoldás(állítólag ezek a legkisebb súlyú váltók, bár nem annyira hatékonyak mint az autómaták), egyesek szerint 2-3 sebességes automata váltó bőven elég lenne a villanyautókba. Ha egy váltóval jelentősen csökkenthető az autópálya fogyasztás akkor kisebb akkumulátor is elég lenne -> jóval kevesebb súly.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A fizikát nem lehet megszexuálni. Egy motor, legyen az belső égésű, vagy elektromos, teljesítményfelvétele nem kizárólag a fordulatszámtól függ. Annek ellenére, hoyg sokan valamiért hajlamosak ebben a tévhitben élni. Ott van még a terhelés is. Ha lefogsz egy villanymotort, pl nyomot a fúrógép fúrószárát a betonnak, hiába lassul a forgása, nem lesz kevesebb a teljesítményfelvétel. Ha nem hiszed, köss rá egy már ezer forntos fogyasztásmérőt és figyeld!
Egy elektromos autónál is, nagy sebességnél a légellenállás nem fog lecsökkenni, csak azért mert te egy áttétellel lecsökkented a villanymotor fordulatszámát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!