Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A hyundai mindig szeretett...

A hyundai mindig szeretett volna valami nagyot mutatni, de igazából sosem sikerült?

Figyelt kérdés
[link]

aug. 30. 11:14
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem korábban, az SCoupé-val és a Pony val igen. 80-as évek vége. Meg mondjuk később a Lantra, Grandeur. Még a tervezett avulás és a kommersz tömegáradat kora előtt. Amikor még mertek a gyárak embereknek tervezni és nem a dizájnerek játéka volt.
aug. 30. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
54%

"!! AUSZTRÁLIÁBAN AZ ELSŐ HIDROGÉN AUTÓ AKCIÓS!! ️

Miközben az utolsó csepp olajat keressük, Ausztrália első hidrogénautója a piacon, megannyi töltőállomással mindössze 5 perc alatt.

Az autó teljes feltöltéssel 900 kilométert tesz meg, mozgása közben tisztítja a levegőt.

Először alkalmazzák tömegesen a hidrogénüzemanyagcella technológiáját egy kereskedelmi autón, ami mindenekelőtt ilyen jelentős autonómiát tesz lehetővé, nagyon rövid töltési idővel.

A Hyundai Nexo egy kishengeres autó, amely legyőzi a világ összes autógyártóját és fenntarthatósági rekordot állít fel; 6,27 kilogramm hidrogén rakományával 449,100 liter levegőt tisztít meg utazás során (amennyi 33 ember lélegzetfogyasztása egy egész nap) és lefolyójából cső, csak vizet bocsát ki. Ez az autó nem termel szén-dioxidot, sem egyéb szennyezőanyag-kibocsátást;

Gondolj csak bele, hogy egy hagyományos égésű motorral rendelkező, egyenértékű jármű mintegy 126 kg szén-dioxidot bocsát ki ugyanabban a távolságban.

Így lép be a hidrogénmotor az autópiacra, és célja, hogy csatlakozzon az elektromoshoz a világ által elfogadott fenntartható mobilitási megoldások közé. Így a Hyundai a világ első olyan autóháza, amely hidrogénüzemanyagcellás járművet gyárt a piacra.

Az autó hidrogén üzemanyagcellák rendszerét szerel fel, amely villamos energiát termel, a gázt a membránszerkezeten vezeti át, ahol találkozik a külső környezetből kivett levegővel, egy elektromos motort működtető folyamattal. A termelt többlet villamos energiát, beleértve a fékezés során felhalmozódott energiát, lítium-ion akkumulátorban tárolják. A Nexo-nak 5 percig tart az újratöltés.

Ausztrália volt az első ország, ahol eladásra került az autó, ahol az első benzinkutakat építették.

Igazi vízió a fenntartható jövőért."

aug. 30. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

[link]


Hát a f.sz tudja. Nem nagyon hoz rá releváns találatot.

aug. 30. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Beviz Elek ***** válasza:

#Kérdező

A Ford ezt már bemutatta a futár autóiban.


#2

A Nexo által megszűrt levegő semmire nem jó. Tiszta oxigénre van szüksége amit a hidrogénhez tud adagolni, ezért valóban megszűri a levegőt hogy a kosz ne kerüljön be a rendszerébe, de pontosan annyit ér mintha egy légtisztító berendezést kiraknál az udvarra. Ettől nem lenne jobb az életed.


A Nexonak kb 0.9kg H2-re van szüksége 100km megtételére, 1kg H2 előállításához pedig kb 50kWh elektromos energia kell, magyarul a Nexo mozgatásához kb 45kWh/100km energiát kell felhasználni. Ennyi energiából egy Tesla Model 3 300km-t megy, tehát 3x annyit.


Az energia pénz, emiatt árban sosem lesz a hidrogén hajtás versenyképes, másrészt pedig abba pusztulunk bele hogy nem tudunk megfelelő mennyiségű tiszta energiát előállítani. Ha a fenntartható jövő a cél, akkor nem az az út amelyikhez 3x több energia kell.

aug. 30. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!