Miért ilyen szar minden fajta közlekedés?
"Miért ilyen ... minden fajta közlekedés?"
Mert mindenki mászkálna ide-oda.
Az infrastruktúra fejlesztésbe meg nem jut el a pénz. Útközben megcsapolják. :-(
Nem csak Magyarországon van ez. mindenütt... Nekem folyamat mondják hogy vegyek autót, járjak biciklivel, stb. Busszal járok munkába, van bérletem, nekem elég. Viszonylag pontosan megy. Nem kínlódok sem autóval sem bringával.
Hosszabb távokra viszont előfordul hogy macera minden. Főleg akkor ha a menetrendeket megváltoztatják, ha pl vonaton át kell egyszer szállnom, és gy csinálják hogy rövid időm legyen az átszállásra akkor lekésem és cseszhetem a jegyem árát.
Repülőnél is előfordult hgoy másfél órát kellett várnom. Legutóbb a flixbusz szopatott meg másfél órás késéssel és plusz 3 óra várakozási idővel a következőre.
Azt hittem agyvérzést kapok.
Valóban rossz minden, nem vagyok bizakodó már.
Ha már a magyar közlekedésre rakjuk a hangsúlyt akkor annyit mondanék hogy tényleg le van maradva. A legbosszantóbb az hogy Keletről nyugatra 90%ban át kell menj a fővároson, vagy az M0-on. Nagy forgalom, dugók, drága pályadíjak.
Akármivel mész, busszal, vonattal, vagy autóval. Mindig át kell menni Pesten. Ez is okozza a dugókat a fővárosban.
Nem feltétlenül a közlekedés rossz, hanem szimplán az emberek türelmetlenek.
Magyarországon őrült nagy dugók nincsenek, nyilván vannak csúcsidők amit érdemes elkerülni. A lámpa kérdés leginkább csak hiszti, tudomásul kell venni, hogy nem csak mi akarunk eljutni A-ból B-be.
1. Mert mindenki kényelmes és türelmetlen, ezért autóval akar menni, a legtöbbje nem akar beülni a koszos, mocskos, poros tömegközlekedési járművek üléseire, vagy nem akar elkapni valami fertőzést mástól. Ezért a legtöbb ember kocsival megy mindenhová.
2. A szélsőséges időjárások megszaporodtak a klímaváltozás következtében, erre pedig nincs felkészülve Európa igen nagy része. Főleg nem a balkáni régió- Ezért az utak töredeznek, egyre több a kátyú, a sínek is elkopnak és eltörnek, a vonatok autóbuszok motorjai felforrnak, túlmelegednek és felmondják a szolgálatot sokkal hamarabb, mint kellene. Már lassan egy-egy hosszabb útvonalon, ami meghaladja a 100km távolságot, a meleg és fülledt időjárások miatt gallyra mennek a járművek. Fejleszteni kellene tovább az infrastruktúrát de nincs rá elegendő pénz. 40-50 éves vonatszerelvények is vannak forgalomban és még ugyanilyen idős mozdonyok is. Ezek pedig nincsenek felkészítve ilyen szélsőséges és viszontagságos időjárások elviselésére. Korszerűsíteni kellene mindent, de a lóvé meg az ablakban.
3. Túl fiatal, hozzá nem értő, jóformán a tojáshely a seggükön fiatalok irányítják a központból a közúti, teherfuvarozó és egyéb tömegközlekedési járműveket. Nincs elég rutinuk és tapasztalatuk a menetirányításhoz és szervezéshez. Ezért sokszor emberi tévedésből és mulasztásból történnek meg balesetek a különböző utakon és járműveken. Vannak olyan dolgozók is a MAV-nál és más közlekedési cégeknél, akik külföldi származásúak de már ide születtek, vagy megtanulták, valamelyest már jól beszélik a nyelvünket. Viszont mivel rengeteg a vendégmunkás itt is Magyarországon közülük, vagy éppen diákmunkában is részt vehetnek a közlekedés irányításában és szervezésében, ezért ezek az emberek még nem rendelkeznek kellő tapasztalattal és hozzáértéssel a zavartalan és biztonságos lebonyolításhoz. Arról nem is beszélve, hogy mivel ezek a külföldi származású embereknek nincs állampolgárságuk, csak lakcímük ezért köszönő viszonyban sincsenek a Magyar kultúrával, szokásokkal, életmódokkal. A saját életmódjukban és kultúrájukban élnek és azt is szeretnének ránk erőltetni. A biológiai órájuk sem úgy jár mint a miénk, ezért teljesen máshogy látnak mindent, ezért azt amit ők láttak, ők tanultak és ők eddig tapasztaltak, azt hiszik, hogy az ide Magyarországra is megfelel, ezért párhuzamot szeretnének vonni a mi "világunkkal" itt Magyarországon. Mivel összeegyeztethetetlenek a kultúrák, szokások, stb, ezért ebből is rengeteg bonyodalom származik, ami a közlekedés irányítására, szervezésére, lebonyolítására és a tranzit útvonalak üzemeltetésére is kihatással van. Gyakorlatilag emiatt mára már feje tetejére állt Magyarország közlekedési és áruszállítással kapcsolatos normatív működése. Semmi sem olyan már, mint 10-20 évvel ezelőtt. Egyébként Magyarország közlekedése soha sem volt toppon amúgy sem. Mindig is voltak vonat késések, közúti balesetek, tömeg és zsúfoltság, csak most azon problémák miatt amit alapszinten felvázoltam, még több ilyen eset lett. A városgazdálkodástól az energia szektorokon át az élelmiszeriparon keresztül, minden szarban van. Háború van gyakorlatilag az egész világon emiatt, még ha nem is mindenütt puskával lőnnek akkor is. Hidegháborús helyzet alakult ki és sajnos az emberek fejében is háború van és káosz. Egész egyszerűen képtelenek normálisan és emberközpontúan viselkedni az állampolgárok. Bedilizett mindenki sajna. Arról nem is beszélve, hogy a rengeteg külföldi állampolgár, aki itt tartózkodik, vagy éppen átutazóban van, köszönő viszonyban sincs Magyarország KRESZ rendszerével. Mennek összevissza mint a mérgezett egerek, bolyonganak fel és alá a városban, siet mindenki, mintha kergetnének az oroszlánok. Így pedig sem élni nem lehet és közlekedni normálisan, sem pedig betartani a különböző jellegű közlekedési szabályokat. Megbolondult a világ sajna és ez már jobb soha nem lesz, max csak egy teljes restart után. Meg kell várni még jön egy jó nagy üstökös, vagy meteorit, az majd rendet fog tenni az egész világon, addig itt globálisan érdemi változás már nem lesz ;)
"Nekem folyamat mondják hogy vegyek autót, járjak biciklivel, stb. Busszal járok munkába, van bérletem, nekem elég. Viszonylag pontosan megy. Nem kínlódok sem autóval sem bringával."
Jó neked. Én egyszer vettem bérletet, akkro fogadtam meg, hogy soha többet! Elvileg 15 percenként jár reggel csúcsidőban a busz. De ennél mindig többet vártam rá, úgy, hoyg az előző sem az orrom előtt ment el. Sokszor simán 40 percet csak ácsorgok reggel a megállóban. A végállomás utáni első megállóban szállok fel, de sokszor már itt is úgy kell felpréselődnöm.
Városon belül járok munkába, nem egy nagy táv, 4-5 km. De közvetlen járta nincs, csak átszállással. Amire át kell szállnom annak a menetrendje nincs összehangolva. Mindig az orrom előtt megy el. Hivalalosan újabb 30 percet kellene várnom. De ezen a vonalon is ezt elég lazán kezelik. Egy januári reggelen volt, hogy oké, kivárom a 30 percet. Jön is a busz. A kedves buszsofőr még csak nem is lassít, úgy hagy ott a megállóban mint eb a szarát! Fizetem a drága bérletet, kimaradnak a járatok, tömegnyomor van. 5 km-t bő egy óra alatt teszek meg és még külön fizethetem a taxit is, vagy gyalogolhatok, mert a sofőrnek nincs kedve megállni. Az eset után egyébként írtam egy panaszlavalat a buszos cégnek. Legnagyobb meglepetésemre egy bő fél év múlva válaszoltak is. Azt írták, hogy kivizsgálták az ügyet és akkor azon a vonalon egy nagyon megbízható kollégájuk dolgozott, aki azt állította, hogy nem voltam a megállóban. Azaz hazudok, ezzel szórakozok, mert nincs jobb dolgom. Részükről az ügy lezárva.
Na ekkor döntöttem el végképp, hogy sok pénzért nekem erre nincs szükségem.
A bicikli nekem nem kínódás. 15-20 perc alatt bent vagyok. Ennyi mozgás még jól is esik. Egyedül a Kreszt nem ismerű kamikáza autósok elől kell csak mindig valahogy elmenkülni. Tegnap is haladok egyenesen a kerékpár úton, erre szeből egy BMW-s index, minden nélkül simán befordul elém. Nem érdekli hogy jövök. Ő úgy gondolja, hogy bringábal 30-35-tel haladva nulla a fékút, vagy ajd valahogy elpárolgok. Sajnos ez mindennapos.
Az autó sem kínlódás. Szerencsére a munkahelyemen megtehetem, hoyg nem a reggel 7:30-8:00 sárvan érkezem, délután meg nem a 16:00-16:30-as időszakban indulok. Az valóban halál. Szándékosan vagy ezen időszakok előtt, vagy után mozgok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!